-
11. Data: 2016-10-20 19:24:05
Temat: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 20-10-2016 o 16:21, Jacek pisze:
> W dniu 19.10.2016 o 23:38, Budzik pisze:
>> Spotkalem się ostatnio w rozmowie z paroma osobami z twierdzeniem, ze na
>> zywotnosc DPF dobrze wpływa, zeby jadac po trasie typu autostrada auto
>> przegnac, czyli ze zamiast 110km/h lepiej jechac 130-140 (rozmowa
>> dotyczyła akurat dostawczaka)
>> Co miałoby to dawac?
> Chodzi o to, zeby było duże obciążenie silnika, czyli dużo gorących
> spalin do wypalania DPF. U mnie w 8 letnim doblo widzę, że, jak go mocno
> pogonię na przykład pod górkę z ładunkiem, to w granicach 4-4,5 tys.
> obrotów puszcza w rury dym.
Wtryski do naprawy.
-
12. Data: 2016-10-20 20:00:24
Temat: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Jacek k...@a...com ...
>> Spotkalem się ostatnio w rozmowie z paroma osobami z twierdzeniem, ze na
>> zywotnosc DPF dobrze wpływa, zeby jadac po trasie typu autostrada auto
>> przegnac, czyli ze zamiast 110km/h lepiej jechac 130-140 (rozmowa
>> dotyczyła akurat dostawczaka)
>> Co miałoby to dawac?
> Chodzi o to, zeby było duże obciążenie silnika, czyli dużo gorących
> spalin do wypalania DPF. U mnie w 8 letnim doblo widzę, że, jak go mocno
> pogonię na przykład pod górkę z ładunkiem, to w granicach 4-4,5 tys.
> obrotów puszcza w rury dym.
Ale skad przekonanie ze akurat wtedy włączy sie wypalanie?
-
13. Data: 2016-10-20 20:00:24
Temat: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Kamil 'Model' k...@g...pl ...
> Bo przy większej prędkości obrotowej silnika po prostu szybciej ten DPF
> się wypali.
ale to jest odpowiedz na ktore pytanie?
-
14. Data: 2016-10-20 20:00:25
Temat: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...
> Także w aucie z drugiej ręki warto to zrobić po zakupie, podobnie
> jak i wymienić olej
Ja po zakupie robie prawie zawsze generalny przeglad - olej, filtry,
rozrzad to podstawa. A przewaznie cos tam innego tez wyjdzie.
-
15. Data: 2016-10-21 18:58:12
Temat: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie
Od: Przemeq <p...@i...eu>
W renault, dacia, nissan nie ma tego problemu.
Silniki dci maja dodatkowy 5 wtryskiwacz w układzie wydechowym
i czy się stoi czy jedzie filtr FAP się wypala.
Od 4 lat jeżdżę megane III dci po 11 km do pracy w jedną stronę
i czasami trasa i nic z filtrem się nie dzieje, oleju też nie przybywa.
Przemeq
-
16. Data: 2016-10-25 12:05:23
Temat: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 2016-10-20 o 13:18, Kamil 'Model' pisze:
> W nowych autach niby są już montowane kontrolki wypalania DPF/FAP.
Jak do tej pory niestety nie w Oplach - niestety, bo w przeciwieństwie
do Vactry w Insigni i Astrze dużo trudniej zauważyć moment wypalania.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++