-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!news.unit0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.co
m!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrad
a.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <X...@1...0.0.1>
Date: Thu, 20 Oct 2016 00:13:05 +0200
Message-ID: <1...@m...org>
Lines: 43
NNTP-Posting-Host: 83.6.67.106
X-Trace: 1476915124 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 651 83.6.67.106:11082
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2590411
[ ukryj nagłówki ]Wed, 19 Oct 2016 21:38:22 +0000 (UTC), Budzik
> Spotkalem się ostatnio w rozmowie z paroma osobami z twierdzeniem, ze na
> zywotnosc DPF dobrze wpływa, zeby jadac po trasie typu autostrada auto
> przegnac, czyli ze zamiast 110km/h lepiej jechac 130-140 (rozmowa
> dotyczyła akurat dostawczaka)
> Co miałoby to dawac?
Nic. Prędkość nie ma wpływu na wypalanie DPF. Równie dobrze można jechać 50
z obrotami jak przy 130-140. A zamiast tego to lepiej po prostu dbać
ogólnie o auto. Zdecydowaną większość problemów z DPF powoduje EGR i lejace
wtryski, względnie problem z dolotem (za mało powietrza).
> Druga sprawa - czy rzeczywiście jest tak, ze jak włączy się wypalanie DPFa
> to warto nie wyłączac samochodu az wypalanie się nie skonczy?
> Jeżeli tak, to dlaczego producenci nie montują czujnika pokazującego kiedy
> procedura wypalania się rozpoczyna.
Od 8 lat, jak mam auto z DPF, mam to w nosie. Znaczy na początku oczywiście
"oświeceni" z forum straszyli, że DPF jest problematyczny, wiec się
pilnowałem. Ale problematyczny DPF to może być w zaniedbanych szrotach, np.
zalanych dziadowskim olejem. Dlatego jak już poznałem ten system, tak od 5
lat leję na to kompletnie, nawet ostanio na bagnet oleju od wymiany do
wymiany nie zaglądam. NIGDY natomiast nie jeździłem jak kołek żeby
przypadkiem procedury nie przerwać (choć dokładnie wiem kiedy się odbywa,
bez kontrolki). :P Z _DPF_ mam ZERO kłopotu, nawet teraz, jak w większości
jeżdżę po 2x2km dziennie nic się nie dzieje.
> Kolejna sprawa - serwis przy okazji wymiany czujnika zaproponował serwisowe
> wypalanie DPF twierdzac, ze warto, ze włączenie tej procedury da coś wiecej
> niz standardowe wypalanie podczas jazdy.
> Maja racje? Warto dopłacic do takiej usługi? Co to niby miałoby dac?
Takie wypalanie się stosuje gdy filtr został zapełniony AFAIR w ponad 80%.
Doświadczyłem tego, jak mi się EGR zawiesił w pozycji otwartej gdzieś koło
przelotu 140tkm -- bo kwa zapomniałem zlecić jego czyszczenie przy 120tkm,
choć w książce stało jak byk, by wyczyścić przy zmianie rozrządu. :P Jeśli
zapełnienie jest (AFAIR) <60% to nie trzeba przepalać, bo przepalenie
obejmie normalna procedura "drogowa".
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 20.10.16 02:00 Budzik
- 20.10.16 09:08 viktorius
- 20.10.16 13:06 Myjk
- 20.10.16 13:18 Kamil 'Model
- 20.10.16 13:34 Myjk
- 20.10.16 14:14 RadoslawF
- 20.10.16 14:50 p...@g...com
- 20.10.16 16:21 Jacek
- 20.10.16 19:24 Cavallino
- 20.10.16 20:00 Budzik
- 20.10.16 20:00 Budzik
- 20.10.16 20:00 Budzik
- 21.10.16 18:58 Przemeq
- 25.10.16 12:05 Mirek Ptak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]