-
11. Data: 2015-05-24 16:37:44
Temat: Re: DPF przekręt
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...com>
W dniu 2015-05-24 o 13:47, atm pisze:
> On 2015-05-24 13:09, Tomasz Wójtowicz wrote:
>> W dniu 2015-05-24 o 01:28, atm pisze:
>>
>>>
>>> Moze sa rozne metody demontazu. Widzialem jak gosc "demontowal" pumeks
>>> przy pomocy przycinaka, pozniej zas zaspawal puszke.
>>
>> To bardzo źle zrobił, bo w pustej puszce powstają zawirowania spalin
>> dławiące silnik. Demontaż prawidłowy dla silnika i jednocześnie zyskowny
>> dla demontującego to wycięcie w całości z kawałkiem rury i wspawanie w
>> to miejsce prostej rury. Ale cóż, domorośli fachmani z warsztatu pod
>> budką z piwem wiedzą swoje.
>>
>
> Heh, no widzisz jak nie majac wystarczajacej ilosci informacji od razu
> podsumowales tych gosci.
> Ladnie odtworzyli puszke, wylupali pumeks, w srodku wspawali kawal rury
> i tak calosc zamkneli, ze wlasciwie ciezko bylo dopatrzyc sie ingerencji.
>
A ja właśnie znam przypadek taki, że tej rury nie wspawali. Potem
zdziwienie klienta, co ten silnik taki słaby.
-
12. Data: 2015-05-24 16:42:35
Temat: Re: DPF przekręt
Od: Przemeq <p...@o...eu>
Najlepiej ma to rozwiązane renault w silniku 1.5 dci 110 KM
Tam jest dodatkowy 5 wtryskiwacz w wydechu i filtr wypala się nie
zależnie od silnika .
Nie przybywa oleju i inne tego typu historie.
http://mail.widzew.net/konto/asz1/k9k896.JPG
http://mail.widzew.net/konto/asz1/silnikk9k.JPG
Przemeq
-
13. Data: 2015-05-24 18:42:30
Temat: Re: DPF przekręt
Od: atm <...@v...pl>
>>>
>>> Po prostu przestaną kupować diesle. Problem sam zniknie.
>>>
>>
>> W swiecie benzynowym sprawa tez sie zaczyna komplikowac z powodu
>> wyzylowanych uturbionych malych pojemnosci.
>
> Nic się nie komplikuje. Spada jedynie żywotność wyżyłowanych silników. Jest to
oczywiste bo żadnej rewolucji w materiałach nie było kilkadziesiąt lat a moce z litra
wzrosły dwukrotnie. Za moment zrobienie 150 tysięcy do remontu będzie w tanich
samochodach nie lada wyczynem.
>
Glownie to mam na mysli, dochodzi tez precyzja mechanizmow itd. Calosc
powoduje, ze koncza sie czasy dobrych solidnych silnikow.
-
14. Data: 2015-05-24 19:04:36
Temat: Re: DPF przekręt
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2015-05-24 o 18:42, atm pisze:
>
>>>>
>>>> Po prostu przestaną kupować diesle. Problem sam zniknie.
>>>>
>>>
>>> W swiecie benzynowym sprawa tez sie zaczyna komplikowac z powodu
>>> wyzylowanych uturbionych malych pojemnosci.
>>
>> Nic się nie komplikuje. Spada jedynie żywotność wyżyłowanych silników.
>> Jest to oczywiste bo żadnej rewolucji w materiałach nie było
>> kilkadziesiąt lat a moce z litra wzrosły dwukrotnie. Za moment
>> zrobienie 150 tysięcy do remontu będzie w tanich samochodach nie lada
>> wyczynem.
>>
>
> Glownie to mam na mysli, dochodzi tez precyzja mechanizmow itd. Calosc
> powoduje, ze koncza sie czasy dobrych solidnych silnikow.
Nikt nam jeszcze nie każe kupować turbo benzyny. Z tego, co widzę, to
miażdżąca większość benzyniaków niczego nie doładowuje.
--
MN
-
15. Data: 2015-05-24 19:28:33
Temat: Re: DPF przekręt
Od: atm <...@v...pl>
On 2015-05-24 19:04, Marcin N wrote:
> W dniu 2015-05-24 o 18:42, atm pisze:
>>
>>>>>
>>>>> Po prostu przestaną kupować diesle. Problem sam zniknie.
>>>>>
>>>>
>>>> W swiecie benzynowym sprawa tez sie zaczyna komplikowac z powodu
>>>> wyzylowanych uturbionych malych pojemnosci.
>>>
>>> Nic się nie komplikuje. Spada jedynie żywotność wyżyłowanych silników.
>>> Jest to oczywiste bo żadnej rewolucji w materiałach nie było
>>> kilkadziesiąt lat a moce z litra wzrosły dwukrotnie. Za moment
>>> zrobienie 150 tysięcy do remontu będzie w tanich samochodach nie lada
>>> wyczynem.
>>>
>>
>> Glownie to mam na mysli, dochodzi tez precyzja mechanizmow itd. Calosc
>> powoduje, ze koncza sie czasy dobrych solidnych silnikow.
>
> Nikt nam jeszcze nie każe kupować turbo benzyny. Z tego, co widzę, to
> miażdżąca większość benzyniaków niczego nie doładowuje.
>
>
Jednak coraz wiecej downsizingu wokol.
http://moto.wp.pl/kat,15953,title,Benzynowy-downsizi
ng-jak-wplywa-na-trwalosc-i-faktyczne-koszty-utrzyma
nia,wid,17198863,wiadomosc.html?ticaid=114ec3
-
16. Data: 2015-05-24 19:29:37
Temat: Re: DPF przekręt
Od: atm <...@v...pl>
odpowiedzi producentow sa niezle:
Co jest największym problemem w kilkuletnich autach z takimi
jednostkami? Z jakimi awariami i usterkami spotykacie się najczęściej w
swojej pracy?
Dr hab. inż. Marek Brzeżański: Downsizing stwarza możliwości tworzenia
całej gamy silników przeznaczonych dla różnych typów pojazdów, przy
wykorzystaniu jednej koncepcji i tej samej linii produkcyjnej.
Zasadnicze elementy konstrukcyjne poszczególnych wersji silnika nie
różnią się wiele, natomiast istotne różnice dotyczą jakości
zastosowanych materiałów oraz systemu regulacji parametrów, w tym
szczególnie ciśnienia doładowania, faz rozrządu oraz oprogramowania
modułów sterujących. Istotne zmiany dotyczą także układu chłodzenia oraz
układu smarowania poszczególnych węzłów silnika. Producenci silników
najczęściej nie odnoszą się do zagadnień związanych z trwałością swojej
jednostki napędowej i gwarantują podobną trwałość wszystkich produktów.
W praktyce jednostki o większej mocy jednostkowej są bardziej podatne na
awarie, ponieważ są one bardziej wrażliwe, głównie na błędy
eksploatacyjne. Zdarzają się także awarie spowodowane innymi
przyczynami, ponieważ bardziej wysilony silnik zawiera wiele złożonych
rozwiązań konstrukcyjnych. W samochodach używanych wyposażonych w tego
typu jednostki na pierwszym miejscu wymieniłbym tu błędy w układach
elektronicznego sterowania oraz w pracy różnego typu czujników,
natomiast nie jest tajemnicą, że najbardziej czułym podzespołem jest
system doładowania oraz system oczyszczania spalin. Często występują też
problemy z układem zasilania, szczególnie w nowoczesnych silnikach
wysokoprężnych. Przyczyną tych problemów jest często niewłaściwa jakość
paliwa. Innego typu uszkodzenia mechaniczne zdarzają się znacznie
rzadziej, chociaż nadmierne zużycie układu korbowo-tłokowego też nie
jest rzadkością.
Fiat Auto Poland: brak odpowiedzi
General Motors Poland: tajemnica handlowa
http://www.biznescar.pl/node/396
-
17. Data: 2015-05-25 09:40:38
Temat: Re: DPF przekręt
Od: Marek <f...@f...com>
On Sun, 24 May 2015 13:09:29 +0200, Tomasz
Wójtowicz<s...@s...spam.spam.com> wrote:
> To bardzo źle zrobił, bo w pustej puszce powstają zawirowania
spalin
> dławiące silnik. Demontaż prawidłowy dla silnika i jednocześnie
zyskowny
> dla demontującego to wycięcie w całości z kawałkiem rury i
wspawanie w
> to miejsce prostej rury. Ale cóż, domorośli fachmani z warsztatu
pod
> budką z piwem wiedzą swoje.
Chwila, ale przecież po to się puchę zostawia aby na przeglądzie się
nie przyczepili, że brak dpf.
--
Marek
-
18. Data: 2015-05-25 13:21:28
Temat: Re: DPF przekręt
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mjr12i$tdi$...@n...news.atman.pl...
>Dzisiaj się dowiedziałem, że te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
>2000 zł pochodzą z tych aut, gdzie właściciele sami pojechali
>zdemontować, za co jeszcze zapłacili ok. 500 zł. Czyli jest nowa
>rynkowa metoda strzyżenia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF
>się psuje, niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbądź się a będziesz
>miał lepiej".
Bo ja wiem czy taki przekret ... ktos ma klopoty z DPF, to kaze
wyciac.
Inne proponuja regenerowany i dostaje ... regenerowany, gdzie tu
przekret ?
>W Niemczech są wysokie grzywny za wymontowany DPF. Niedługo nasze
>państwo zwęszy nowy strumień dochodów, więc frajerzy co demontują DPF
>będą goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez państwo.
Mozliwe. Ale bedzie nowy prezydent, nowe wybory, i moze nowy rzad :-)
J.
-
19. Data: 2015-05-25 13:27:10
Temat: Re: DPF przekręt
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:556204a1$0$27512$6...@n...neostrad
a.pl...
>> Glownie to mam na mysli, dochodzi tez precyzja mechanizmow itd.
>> Calosc
>> powoduje, ze koncza sie czasy dobrych solidnych silnikow.
>Nikt nam jeszcze nie każe kupować turbo benzyny. Z tego, co widzę, to
>miażdżąca większość benzyniaków niczego nie doładowuje.
No nie wiem ... skoda oferuje tylko jeden silnik bez sprezarki,
octawia ma juz tylko TFSI i TDI do wyboru ...
Jak to jest ze spalaniem takich nowoczesnych benzyniakow ?
Albo z zagazowaniem :-)
J.
-
20. Data: 2015-05-25 17:55:11
Temat: Re: DPF przekręt
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...com>
W dniu 2015-05-25 o 13:21, J.F. pisze:
> Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:mjr12i$tdi$...@n...news.atman.pl...
>> Dzisiaj się dowiedziałem, że te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
>> 2000 zł pochodzą z tych aut, gdzie właściciele sami pojechali
>> zdemontować, za co jeszcze zapłacili ok. 500 zł. Czyli jest nowa
>> rynkowa metoda strzyżenia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF
>> się psuje, niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbądź się a będziesz
>> miał lepiej".
>
> Bo ja wiem czy taki przekret ... ktos ma klopoty z DPF, to kaze wyciac.
> Inne proponuja regenerowany i dostaje ... regenerowany, gdzie tu przekret ?
Przekręt jest wtedy, kiedy ktoś nie ma kłopotów z DPF a oni nagabują -
usuń pan, będzie mniej palił i będzie mniej kłopotów. To jest dobry
dawca DPF-a a nie ktoś, komu DPF już się spieprzył.