-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
Date: Tue, 17 Apr 2018 23:00:30 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 57
Message-ID: <pb5n9g$el8$1@node2.news.atman.pl>
References: <pb02if$iej$1@node1.news.atman.pl>
<tijhwcth5ec5$.nftsr3kjgv1p.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1523998832 15016 89.69.207.111 (17 Apr 2018 21:00:32
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Apr 2018 21:00:32 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.7.0
In-Reply-To: <tijhwcth5ec5$.nftsr3kjgv1p.dlg@40tude.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2629325
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-04-17 o 10:00, Yakhub pisze:
> Od diesli trzymam się z daleka, do tego mechanik ze mnie żaden, więc
> pewnych rzeczy trochę nie rozumiem - może ktoś mi wytłumaczy.
To tak jak ja do niedawna. To mój pierwszy diesel. Od tego roku
benzynowe też mają DPFy więc doganiają diesle.
> Dlaczego ten cały DPF to takie sakramencko skomplikowane ustrojstwo?
Bardzo proste - rura z filtrem ceramicznym.
> Czy jest jakieś faktyczne uzasadnienie, dla którego to nie jest po prostu
> papierowy/blaszany filterek za 5zł, który się łatwo wymienia przy każdym
> tankowaniu i stary wyrzuca do kosza?
Trochę trudno byłoby skonstruować taki filterek, który miałby wytrzymać
kilkaset stopni i ogromne ciśnienie. Od strony chemicznej też jakieś
reakcje muszą się dokonać.
> A skoro już musi to wyglądać tak, jak wygląda - dlaczego producenci
> samochodów udają, że go nie ma? Dlaczego nie ma po prostu zwyczajnej
> kontrolki, "trwa wypalanie DPF" *?
Pewnie nieświadomy użytkownik wpadłby w panikę widząc tą kontrolkę. :-)
Jak dla mnie to durnota producentów. Niektóre auta to mają. Łatwiej jest
wtedy dbać o to by wypalanie dokończyło się. A tak, w konsekwencji mnożą
się firmy wycinające zatkane filtry a właściciele tych aut naklejają "to
diesel, musi kopcić!". Autentycznie parę razy widziałem coś takiego :-)
> Dlaczego wreszcie - zainicjowanie wypalania wymaga ingerencji serwisowym
> komputerem, a nie ma po prostu guzika "wypal DPF"? Niechby ten guzik nawet
> był przełączany kluczykiem (jak wyłącznik poduszki pasażera), albo był
> schowany pod maską...
Wypalanie w trybie serwisowym jest niezbyt bezpieczne. Układ wydechowy
rozgrzewa się (w moim aucie) do 650 stopni. Emitowane jest sporo dymu.
Ponoć w Oplach trzeba glejt podpisać, że właściciel liczy się ze
spaleniem auta :-D
Ja bym optował za guzikiem "właśnie wjeżdżam na autostradę i długo będę
jechał, jeśli masz coś do wypalenia, to zrób to teraz". Wtedy nie będzie
trzeba kombinować z drogim serwisowaniem DPFa.
> *) widziałem w Internecie, że ktoś wyczaił, że podczas wypalania auto stara
> się włączyć wszystko, co się tylko da (żeby zwiększyć obciążenie) - i
> dorabiał kontrolkę czerpiącą sygnał z ogrzewania lusterek (na lusterku!),
> żeby wiedzieć, kiedy wypala
No tak, głupotę producenta trzeba obejść jakoś :-D Swoją drogą sam się
zdziwiłem gdy serwisowo wypalałem DPF. Komputer diagnostyczny kazał
wszystko powłączać w aucie. Tak zrobiłem, choć nie wiem po co.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 17.04.18 23:35 Marek S
- 18.04.18 04:59 Budzik
- 18.04.18 05:59 Budzik
- 18.04.18 07:23 Tomasz Gorbaczuk
- 18.04.18 07:28 Tomasz Gorbaczuk
- 18.04.18 07:58 p...@g...com
- 18.04.18 08:02 p...@g...com
- 18.04.18 12:36 kosmos
- 18.04.18 16:59 Budzik
- 18.04.18 17:26 J.F.
- 18.04.18 18:15 Cavallino
- 18.04.18 19:49 Marek S
- 18.04.18 19:59 Budzik
- 18.04.18 20:03 Marek S
- 18.04.18 20:15 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
Najnowsze wątki
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida
- 2025-02-04 "ogrodowa linia napowietrzna"
- 2025-02-04 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-02-03 Awaria BNP Paribas
- 2025-02-03 kryminalni i dochodzeniowcy
- 2025-02-03 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-03 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 Puszka w ziemię
- 2025-02-03 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2025-02-03 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-03 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-03 Bez żadnego trybu