-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
Date: Tue, 17 Apr 2018 22:36:28 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 55
Message-ID: <pb5lsd$d8t$1@node2.news.atman.pl>
References: <pb02if$iej$1@node1.news.atman.pl> <1tyn9q7uvxh8$.dlg@myjk.org>
<pb28a5$7nl$1@node2.news.atman.pl> <e...@m...org>
<pb2u2i$av7$1@node1.news.atman.pl> <1xrdut59d43v$.dlg@myjk.org>
<pb4voi$951$1@node1.news.atman.pl> <1...@m...org>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1523997389 13597 89.69.207.111 (17 Apr 2018 20:36:29
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Apr 2018 20:36:29 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.7.0
In-Reply-To: <1...@m...org>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2629322
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-04-17 o 17:25, Myjk pisze:
> Trzeba było uzupełnić po kropce, bo w obecnym stanie wygląda jakbyś dwa
> miesiące temu kazał wszystko tylko sprawdzić.
No bo tak było - kazałem wszystko sprawdzić - włącznie z EGRem, który
został wyczyszczony. Odpowiadałem na konkretne Twoje pytanie więc
trzymaj się kontekstu.
>> P2080 i P2084. Non stop powracały przed wypaleniem.
>
> Nic dziwnego że powracały, skoro była usterka na czujniku (albo -ach)
> temperatury. Pewnie standardowo "wypadnięta" wtyczka, zaśniedziałe styki,
> zimny lut czy inne zwarcie. Awaria czysto elektryczna.
U Ciebie auta bym nie naprawiał :-D
Pierwszego błędu nie pamiętam interpretacji (odczyt wyjaśnienia z
komputera) ale oznaczał ogólnie błąd w systemie monitorowania wydechu.
Drugi natomiast to żaden czujnik temperatury lecz duża wartość napięcia
na czujniku różnicy ciśnień DPF. Czujnik - jak pisałem - był wymieniany
niedługo po zakupie auta. Sam, osobiście tego dokonałem, przy okazji
dałem nowe złącze.
> Ergo, do usunięcia tej usterki (co pewnie w obecnej chwili udało się
> zupełnie przez przypadek dzięki przegrzaniu układu -- pytanie na jak długo)
> nie trzeba było wypalać serwisowo DPF i co za tym idzie wymieniać oleju
Czyli sygnalizacja zatkania w 30% była fałszywa i spadła po wypaleniu do
7%, co też jest fałszywe?
> tylko wystarczyło wjechać na kanał (albo wjechać pod auto), poruszać
> kabliczkami (ew. poczyścić styki itp.), skasować błędy i (o ile by się
> naprawę przeprowadziło poprawnie i pod warunkiem że od wywalenia błędów nie
> przejechało się zbyt dużo) normalnie przejechać, by się filtr sam wypalił.
A trzęsące się na biegu jałowym (ze 3cm amplitudy) przytkane rury
wydechowe przyspawać do podwozia? Właśnie na ten objaw zwróciłem uwagę
na długo przed wystąpieniem błędów. Olałem - uznałem, że wydaje mi się i
że tak zawsze było. Po wypaleniu są one niemal nieruchome. Sądzisz, że
też o kabelki chodzi?
> Może sobie komputer notuje kiedy filtr był wypalony "do zera" (jako
> wiadomość dla serwisu w jakich warunkach auto jest używane). Póki jednak
> się mieści w określonym przedziale "czystości" to działa
U mnie przestał się mieścić - jak ze 3x napisałem. Miał ok 30% zatkania,
co w tym modelu auta jest wartością krytycznie wysoką, powodującą tryb
awaryjny. Nie mam tak jak niektórzy miewają, że zajętość może
przewyższać pojemność filtra i wynieść 200% lub więcej.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 17.04.18 22:56 Cavallino
- 17.04.18 23:00 Marek S
- 17.04.18 23:35 Marek S
- 18.04.18 04:59 Budzik
- 18.04.18 05:59 Budzik
- 18.04.18 07:23 Tomasz Gorbaczuk
- 18.04.18 07:28 Tomasz Gorbaczuk
- 18.04.18 07:58 p...@g...com
- 18.04.18 08:02 p...@g...com
- 18.04.18 12:36 kosmos
- 18.04.18 16:59 Budzik
- 18.04.18 17:26 J.F.
- 18.04.18 18:15 Cavallino
- 18.04.18 19:49 Marek S
- 18.04.18 19:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZIELONA ENERGIA ZARZYNA NIEMIECKĄ GOSPODARKĘ. GWIAZDOWSKI KOMENTUJE
- Estakada w Chorzowie
- otwarcie obwodnicy Lęborka
- zjebane małe ronda
- JAK NIE SPŁONĄĆ W ELEKTRYKU?
- Kostomłoty
- Ceny badań technicznych w górę i to już od września - nagłe przyspieszenie Ministerstwa!
- Transponder RFID
- Jaki zestaw kluczy do samochodu, kompaktowy?
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
Najnowsze wątki
- 2025-08-19 zaiks
- 2025-08-19 UWAGA na scam: diperson_com
- 2025-08-19 UWAGA na scam: diperson_com
- 2025-08-15 Co to za dziwne "białe namioty" co stawiają je w różnych dziwnych miejscach?!?
- 2025-08-11 Francuska elektrownia atomowa zamknięta. Powodem "nieprzewidywalny" rój meduz
- 2025-08-14 bateria 6000mAh
- 2025-08-11 ,,dwie za 25" - Gadająca papuga wsypała gang handlarzy narkotyków
- 2025-08-11 Zhakowano eSIMy! Ale (na razie) się nie martw
- 2025-08-18 ZIELONA ENERGIA ZARZYNA NIEMIECKĄ GOSPODARKĘ. GWIAZDOWSKI KOMENTUJE
- 2025-08-18 Estakada w Chorzowie
- 2025-08-15 otwarcie obwodnicy Lęborka
- 2025-08-14 zjebane małe ronda
- 2025-08-14 JAK NIE SPŁONĄĆ W ELEKTRYKU?
- 2025-08-14 Kostomłoty
- 2025-08-12 Ceny badań technicznych w górę i to już od września - nagłe przyspieszenie Ministerstwa!