-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
Date: Tue, 17 Apr 2018 22:36:28 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 55
Message-ID: <pb5lsd$d8t$1@node2.news.atman.pl>
References: <pb02if$iej$1@node1.news.atman.pl> <1tyn9q7uvxh8$.dlg@myjk.org>
<pb28a5$7nl$1@node2.news.atman.pl> <e...@m...org>
<pb2u2i$av7$1@node1.news.atman.pl> <1xrdut59d43v$.dlg@myjk.org>
<pb4voi$951$1@node1.news.atman.pl> <1...@m...org>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1523997389 13597 89.69.207.111 (17 Apr 2018 20:36:29
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Apr 2018 20:36:29 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.7.0
In-Reply-To: <1...@m...org>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2629322
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-04-17 o 17:25, Myjk pisze:
> Trzeba było uzupełnić po kropce, bo w obecnym stanie wygląda jakbyś dwa
> miesiące temu kazał wszystko tylko sprawdzić.
No bo tak było - kazałem wszystko sprawdzić - włącznie z EGRem, który
został wyczyszczony. Odpowiadałem na konkretne Twoje pytanie więc
trzymaj się kontekstu.
>> P2080 i P2084. Non stop powracały przed wypaleniem.
>
> Nic dziwnego że powracały, skoro była usterka na czujniku (albo -ach)
> temperatury. Pewnie standardowo "wypadnięta" wtyczka, zaśniedziałe styki,
> zimny lut czy inne zwarcie. Awaria czysto elektryczna.
U Ciebie auta bym nie naprawiał :-D
Pierwszego błędu nie pamiętam interpretacji (odczyt wyjaśnienia z
komputera) ale oznaczał ogólnie błąd w systemie monitorowania wydechu.
Drugi natomiast to żaden czujnik temperatury lecz duża wartość napięcia
na czujniku różnicy ciśnień DPF. Czujnik - jak pisałem - był wymieniany
niedługo po zakupie auta. Sam, osobiście tego dokonałem, przy okazji
dałem nowe złącze.
> Ergo, do usunięcia tej usterki (co pewnie w obecnej chwili udało się
> zupełnie przez przypadek dzięki przegrzaniu układu -- pytanie na jak długo)
> nie trzeba było wypalać serwisowo DPF i co za tym idzie wymieniać oleju
Czyli sygnalizacja zatkania w 30% była fałszywa i spadła po wypaleniu do
7%, co też jest fałszywe?
> tylko wystarczyło wjechać na kanał (albo wjechać pod auto), poruszać
> kabliczkami (ew. poczyścić styki itp.), skasować błędy i (o ile by się
> naprawę przeprowadziło poprawnie i pod warunkiem że od wywalenia błędów nie
> przejechało się zbyt dużo) normalnie przejechać, by się filtr sam wypalił.
A trzęsące się na biegu jałowym (ze 3cm amplitudy) przytkane rury
wydechowe przyspawać do podwozia? Właśnie na ten objaw zwróciłem uwagę
na długo przed wystąpieniem błędów. Olałem - uznałem, że wydaje mi się i
że tak zawsze było. Po wypaleniu są one niemal nieruchome. Sądzisz, że
też o kabelki chodzi?
> Może sobie komputer notuje kiedy filtr był wypalony "do zera" (jako
> wiadomość dla serwisu w jakich warunkach auto jest używane). Póki jednak
> się mieści w określonym przedziale "czystości" to działa
U mnie przestał się mieścić - jak ze 3x napisałem. Miał ok 30% zatkania,
co w tym modelu auta jest wartością krytycznie wysoką, powodującą tryb
awaryjny. Nie mam tak jak niektórzy miewają, że zajętość może
przewyższać pojemność filtra i wynieść 200% lub więcej.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 17.04.18 22:56 Cavallino
- 17.04.18 23:00 Marek S
- 17.04.18 23:35 Marek S
- 18.04.18 04:59 Budzik
- 18.04.18 05:59 Budzik
- 18.04.18 07:23 Tomasz Gorbaczuk
- 18.04.18 07:28 Tomasz Gorbaczuk
- 18.04.18 07:58 p...@g...com
- 18.04.18 08:02 p...@g...com
- 18.04.18 12:36 kosmos
- 18.04.18 16:59 Budzik
- 18.04.18 17:26 J.F.
- 18.04.18 18:15 Cavallino
- 18.04.18 19:49 Marek S
- 18.04.18 19:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie