    From: Artur Maśląg <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: DK8 (Mszczonów-Piotrków)
    Date: Wed, 05 Sep 2012 15:03:51 +0200
    <k21nae$lt4$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <k224uh$ago$1@node1.news.atman.pl>
    <q315m0dv6acb$.1syzu6l0x9c3s.dlg@40tude.net>
    <k2347c$42l$1@mx1.internetia.pl>
    <1gn6abqo6b681.9ckazu8v8pxn$.dlg@40tude.net>
    <k246av$4vj$1@node2.news.atman.pl>
    <4nr6zw74lth9$.1xkiooyccz9iz$.dlg@40tude.net>
    <k24jn4$cv$1@node2.news.atman.pl>
    <5045e160$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
    <50461004$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
    <q0berjp56fyx$.1ur9phn27rjih.dlg@40tude.net>
    <k25jle$u76$1@mx1.internetia.pl>
    <1x5427fdk9udf$.1tmc88sj6q8xf$.dlg@40tude.net>
    <k26t5v$52o$1@node2.news.atman.pl>
    <50471e04$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
    <k27c71$p3r$1@node1.news.atman.pl>
    <5047433f$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2012-09-05 14:19, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    (...)
    > Ale co zlego dzialo sie pod Piotrkowem ?

    Wielki korek póki wiaduktu nie oddali.

    > Alternatywne i tak trzeba bedzie w najblizszej przyszlosci poprawic, bo
    > jak znam zycie - stan jest kiepski.

    No to się poprawi, ale będzie już S8.

    > To mozna odwrocic kolejnosc.

    Ot tak po prostu?

    > Dla wszystkich !
    > Bo niezaleznie od kierunku docelowego, korek na 8-ce byl taki, ze
    > wszyscy ktorzy o nim wiedzieli starali sie go ominac.

    Gdyby alternatywy były dla wszystkich to by tam korka nie było, a
    skoro był permanentny to sensownej alternatywy dla większości
    ruchu nie było.

    > A co ja tlumacze od dziesiatkow postow ?
    > Ze trzeba bylo poczekac az sie alternatywa wybuduje.

    Jaką alternatywę? Jak miałeś na myśli A2 to trzeba było się na
    DK92 przerzucić - Ty miałeś alternatywę.

    > I co - przebudowuja ?

    W końcu tak.

    > To mozna bylo przebudowac tam, a pozniej zrobic
    > S8, a nie odwrotnie.

    Gdybanie. DK79 nie jest alternatywą dla DK8.

    > Mysle ze im sie dobrze jezdzilo, wszak zawsze mogli zwolnic :-)
    >
    > Tylko po prostu wiecej bylo takich co jednak chcieli szybko.

    Teraz będą to mogli robić bezpieczniej.

    > Teoretycznie tak, ale jak to w zyciu - interesujace jest jeszcze jak
    > teoria zgadza sie z praktyka.

    Sugerujesz, że w Polsce będzie odwrotnie?

    > Takie swiatla obowiazkowe w dzien, jak one bardzo poprawiaja
    > bezpieczenstwo :-P

    Aaaa, chcesz flejma...

    > A kto zdryfowal - ja czy ty ?

    No, nie ja zacząłem pisać o tym, że PO coś tam.

    > z pierwotnych harmonogramow sporo odpadlo, to teraz moglyby byc robione.

    A za co?

    > Ale jak juz mowimy o Euro - to masz przyklad, jedna z glownych drog na
    > te impreze zostala na jej czas dokumentnie rozkopana. To po ch* bylo
    > zaczynac, jak nie mozna bylo skonczyc?

    Taki lajf. Gotowa miała być np. A2 i co?

    > No dobra, jego zasluga ze placi, w koncu moglby nie placic wcale :-)

    Masz rację, zmiany w ustawach przyśpieszające np. wykup terenów to
    też sobie GD zrealizowało.

    > A ten teren nie jest juz wykupiony ? Bo jesli droga byla w dalekich
    > planach, to realizacja powinna juz biec, zeby ja mozna bylo za 5-10 lat
    > skonczyc.

    Ba, realizacja procesu ma miejsce, ale w praktyce to bywa różnie.

    > Inne rzady oddaly do uzytku drogi zaplanowane przez poprzednikow, a za
    > ich kadencji rozpoczeto nastepne.

    Planowanie to nie wszystko.

    > Jak pisales ze za PO oddali najwiecej - to mowie - dlugo juz rzadza, to
    > i "wyniki" maja lepsze, bo co roku cos tam sie oddaje, no i w
    > dofinansowania unijne trafili, wiec jest tego wiecej niz przed 2004.

    Nowelizacje np. specustawy drogowej to im wyszły przypadkiem?

    > GD skrupulatnie ukrywa finanse, tym niemniej podejrzewam ze kazdy nowy
    > minister finansow zaczyna od budzetu z roku poprzedniego.

    Skoro minister to jednak rząd, a nie GD.

    > Byc moze jest juz lepiej, ale wiem ile jechalem rok temu.

    To było rok temu.