    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: DIY kolorymetr z obsługą pod pythonem
    Date: Thu, 23 Feb 2023 03:22:44 GMT

    On 2023-02-18, Mirek <m...@n...dev> wrote:

    > To się uśredni - to nie są przecież krytyczne czasowo pomiary?
    >
    > W ogóle to ja bym wziął takie Rpi Pico, wgrał któregoś Pythona (skoro ma
    > być Python) i z niego sterował wszystkim i mierzył. Reszta na PC przez
    > USB, też w Pythonie - zgodnie z założeniami.
    > Takie Pico steruje bardzo dobrze PWM-ami, więc można podłączyć stado
    > różnych LED.
    > Początkowo myślałem o fotodiodzie z komparatorem i rozjaśniamy LED aż
    > się przełączy, ale skoro mierzyć lepiej, to jakiś DAC np. ADS 1115 czy coś.

    ADS1115 też wygląda dobrze. Nie mam nic przeciwko RPi pico, rozumiem że
    ADS1115 da się do niego bezpośrednio podłączyć? Tu widzę z Pi zero, może
    nawet lepsza alternatywa ale kiedyś był trudny do upolowania.
    http://www.pibits.net/code/ads1115-analog-to-digital
    -converter-and-raspberry-pi-example.php

    > Jako że lubię jak coś się rusza i brzęczy, to zrobiłbym karuzelę na
    > próbki sterowaną silnikiem krokowym - można będzie w locie kalibrować
    > się na brak próbki czy na próbkę o znanych parametrach.

    Nie trzeba karuzeli. To ma działać z pojedyńczą próbką. Być może uda mi
    się dobrać chemię na tyle dobrze, że będzie to coś w stylu, dodaj
    próbkę, poczekaj minimum 1 min (może być dłużej), pomierz kolor. Na
    automatykę przyjdzie czas potem.

    --
    Marcin