    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: DIY kolorymetr z obsługą pod pythonem
    Date: Fri, 17 Feb 2023 19:45:33 +0100

    Pan Marcin Debowski napisał:

    > Można każdorazowo kalibrować lub brać absorbancję.

    W sensie żeby najpierw robić pomiar z pustą kuwetą? To nawet trzeba.

    > To będzie robota typu proof od concept, więc na takie rzeczy przyjdzie
    > czas później. Przy samej metodologii głownie interesuje mnie czy
    > wychwycę różnice pomiędzy różnymi próbkami. Wychwytuję je bez wysiłku
    > wzrokowo, więc nie powinno być dużego problemu.

    Z diódkami może być tak, że przy większej mocy świecenia (a więc
    też większej temperaturze) potrafią zmienić widmo. Przesuwa się ku
    czerwieni, jakby chciały odlecieć. To też czasem można wychwycić
    wzrokiem. Lepiej trzymać się dolnych rejestrów jasności.

    > Sorry, że tak ogólnie, ale precyzyjniej nie mogę.

    To akurat rozumiem.

    --
    Jarek