    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: DIY kolorymetr z obsługą pod pythonem
    Date: Fri, 17 Feb 2023 00:18:03 GMT

    On 2023-02-16, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Python jest skryptowy, i predkosc ma taką sobie.
    > W tym co piszesz, predkosc raczej malo potrzebna, chyba ze do
    > komunikacji.
    > I od komunikacji bym zaczął - trzeba sprawdzic, jakie są możliwosci.

    Wiem, że są całe biblioteki np. dla RPi i może nie byłaby to taka zła
    platforma, ale trochę odrzuca mnie, że wszystko wydaje sie być na
    poziomie... hmmm... gotowców. Żeby odczytać temperaturę mam gotową
    funkcję czy jakiś inny obiekt i tyle. Tak to ja mogę używać pythona bez
    znajomości pythona, a wolałbym trochę na poziomie bardziej podstawowym.
    Może mam zresztą błędne wyobrażenie.

    > W sumie to pythona odradzam, ale ja jakims Raspberry ma zaletę -
    > prostą grafikę szybko ogarniesz.

    Z jakiegoś powodu python rozpowszechnił się w środowiskach nazwijmy to
    badawczo-rozwojowym. Przynajmniej w moich okolicach. Pewnie stało się
    tak właśnie ze względu na skryptowość. Sam jak mam coś do zrobienia to
    na ogół robię to poziomie skryptów powłoki albo php, ale chce też liznąć
    tego pythona żeby mieć jakąś ogólną orientację i nie siedzieć na googlu
    przy każdym składniowym niuansie.

    --
    Marcin