    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: DIY kolorymetr z obsługą pod pythonem
    Date: Thu, 16 Feb 2023 23:20:39 GMT

    On 2023-02-16, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > Uwagę mam tylko taką, że być może wbrew oczekiwaniom, łatwiej jest
    > policzyć fotony, niż regulować ich podaż. Fotodioda podłączona do
    > wzmacniacza operacyjnego konwerującego prąd na napięcie zachowuje
    > się przewidywalnie i liniowo, ma dobrą stabilność długoterminową.
    > Ale świecenie diódkami to może być loteria. Ani to stabilne, ani
    > powtarzalne, ani liniowe. Z metrologicznego punktu widzenia wiele
    > trudności.

    Można każdorazowo kalibrować lub brać absorbancję. To będzie robota typu
    proof od concept, więc na takie rzeczy przyjdzie czas później. Przy
    samej metodologii głownie interesuje mnie czy wychwycę różnice pomiędzy
    różnymi próbkami. Wychwytuję je bez wysiłku wzrokowo, więc nie powinno
    być dużego problemu. Sorry, że tak ogólnie, ale precyzyjniej nie mogę.

    --
    Marcin