  • 1. Data: 2010-08-27 20:27:53
    Temat: DECT podłączony do dwóch baz
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    Proszę o pomoc z wyborem słuchawki oraz bazy telefonicznej DECT.

    Sytuacja wygląda następująco: są dwa lokale A i B, a w każdym z
    pomieszczeń jedna linia analogowa, odpowiednio X i Y.
    Chciałbym aby w obrębie każdego z pomieszczeń funkcjonowała co najmniej
    jedna słuchawka zameldowana w bazie stojącej w tym lokalu i podłączonej
    do linii. Co więcej, chciałbym mieć możliwość wykonywania połączeń
    bezpośrednich z słuchawki zameldowanej w bazie A na słuchawkę
    zameldowaną w B (wg mojej wiedzy konieczna jest słuchawka, która może
    być podłączona do dwóch baz w tym samym czasie). Dobrze by było, gdybym
    mógł również wyeliminować możliwość przypadkowego wyjścia słuchawką
    zameldowaną do A linią Y i B - X, choć nie jest to warunek konieczny.

    Sprawę komplikuje fakt, że pomieszczenia A i B są właściwie na granicy
    zasięgu mojego obecnego zestawu (Gigaset 4010), więc chyba potrzebny
    będzie repeater. Tylko czy wtedy wystarczy jedno urządzenie czy dwa
    repeatery - jeden dla pomieszczenia A wzmacniający sygnał z bazy w B i
    odwrotnie. Inaczej mówiąc, czy repeater jest urządzeniem pasywnym, i
    powtarza wszystko niezależnie od tego, czy sygnał pochodzi z A czy z B,
    czy aktywnym i powtarza sygnał tylko tej bazy, do której jest w jakiś
    sposób przypisany (zameldowany)?

    Ostatnim kryterium jest tryb głośnomówiący w słuchawce.

    Czy znajdzie się jakiś telefon spełniający powyższe wymagania?

    Wielkie dzięki za pomoc!

  • 2. Data: 2010-08-27 20:39:27
    Temat: Re: DECT podłączony do dwóch baz
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 27-08-2010 22:27, XYZ napisał/a:
    > Proszę o pomoc z wyborem słuchawki oraz bazy telefonicznej DECT.

    Poszukaj, może jeszcze gdzieś znajdziesz dwuliniowy Panasonic model
    KX-TG8280 + dodatkowa słuchawka KX-TGA828.

    --
    Cz.

  • 3. Data: 2010-08-27 21:10:29
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "XYZ" <j...@m...bin>

> [...]
    > wyeliminować możliwość przypadkowego wyjścia słuchawką zameldowaną do A
    > linią Y i B - X, choć nie jest to warunek konieczny.

    Jakby nie te problemy z zasięgiem to wystarczyłaby stacja bazowa na dwie
    linie

  • 4. Data: 2010-08-27 23:00:22
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 27.08.2010 23:10, niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "XYZ" <j...@m...bin>

    > Jakby nie te problemy z zasięgiem to wystarczyłaby stacja bazowa na dwie
    > linie

    Odpowiem na post Twój oraz Czarka:
    Obydwie linie są w różnych mieszkaniach i nie ma możliwości by to
    zmienić. Baza na dwie linie nie wchodzi w ogóle w grę.

  • 5. Data: 2010-08-28 08:17:01
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    XYZ <j...@m...bin> writes:

    > Proszę o pomoc z wyborem słuchawki oraz bazy telefonicznej DECT.
    >
    > Sytuacja wygląda następująco: są dwa lokale A i B, a w każdym z
    > pomieszczeń jedna linia analogowa, odpowiednio X i Y.

    Nie ma mozliwosci pociagniecia kabla z A do B?

    MJ

  • 6. Data: 2010-08-28 14:11:41
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 28.08.2010 10:17, Michal Jankowski wrote:

    > Nie ma mozliwosci pociagniecia kabla z A do B?

    Nie, nie można tego zrobić.

  • 7. Data: 2010-08-28 14:20:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    XYZ napisało:

    > Nie, nie można tego zrobić.

    Słynne be-em-te?

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2010-08-28 15:18:21
    Od: a...@p...pl

    a zapytam, ile tych polaczen pomiedzy A i B bedzie? Co to za
    polaczenie? A moze wystarczylaby tzw. krotkofalowki? "Panie Kaziu,
    prosze przygotowac na magazynie towar....", "Towar gotowy do
    wydania...."

    sluchawka DECT w jednym czasie moze byc zalogowana tylko do jednej
    bazy!

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2010-08-28 15:51:06
    Temat: Re: DECT pod??czony do dwóch baz
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 28-08-2010 17:18, a...@p...pl napisał/a:

    > sluchawka DECT w jednym czasie moze byc zalogowana tylko do jednej
    > bazy!

    Najczęściej to może być zalogowana do 4 baz, tylko w danej chwili jest
    aktywne połączenie z jedną bazą.

    --
    Cz.

  • 10. Data: 2010-08-28 17:38:47
    Od: "pawbrok" <MójLogin@ęę.pł>

    Dobra baza DECT ma możliwość, oprócz zameldowania słuchawek, także
    zdefiniowania uprawnień dla każdej słuchawki. Można więc ograniczyć
    możliwość połączeń np. tylko do wewnętrznych.
    Z reguły słuchawkę można zameldować do kilku baz (najczęściej 4) - jak
    wspomniał któryś z przedpiśców.
    Można więc słuchawkę zameldować do 2 baz i w obrębie tej samej bazy
    wykonywać rozmowy A-B. Jednakże słuchawka może być aktywna tylko w 1 bazie.
    Jeśli więc będzie aktualnie w drugiej bazie - to nie będzie osiągalna dla
    połączeń inicjowanych z drugiej słuchawki.

    --
    pozdrawiam pawbrok