  • 1. Data: 2010-08-05 11:37:30
    Temat: DECT i dwie bazy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    czy telefon DECT mozna przylaczyc do dwoch baz naraz ?
    A jesli tylko niektore modele, to ktore ?

    I czy nalezy sie spodziewac klopotow jesli jedna z baz bedzie
    analogowa a druga ISDN ?

    --
    J.

  • 2. Data: 2010-08-05 16:39:57
    Temat: Re: DECT i dwie bazy
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-08-05 13:37, J.F. napisał/a:
    > Witam,
    >
    > czy telefon DECT mozna przylaczyc do dwoch baz naraz ?
    > A jesli tylko niektore modele, to ktore ?

    Na telefon składa się słuchawka i baza czyli chyba czy słuchawkę można
    mieć zalogowaną i aktywną w dwóch bazach w tym samym czasie?
    We wszystkich popularnych telefonach jakie spotkałem nie jest to
    możliwe, słuchawkę można zalogować do 4 baz, ale w danej chwili aktywna
    jest tylko jedna - przełączyć można z menu lub automatyczne, jednak
    aktywne połączenie zostanie zerwane.
    Z tego co pamiętam chyba któraś z centralek siemensa sprzed kilku
    (nastu) lat miała "przypadkowo" taką funkcjonalność ale bardzo szybko
    jej oprogramowanie zostało załatane i już nie posiada tego "błędu"

    --
    Cz.

  • 3. Data: 2010-08-05 17:09:47
    Od: "Leszek(Lechu) Marmon" <l...@N...ZNOSZE.SPAMU.ii.uj.edu.pl>

    On Thu, 5 Aug 2010 13:37:30 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >A jesli tylko niektore modele, to ktore ?
    >
    >I czy nalezy sie spodziewac klopotow jesli jedna z baz bedzie

    Nie ma znaczenia rodzaj zakonczenia linii - to co dana baza obsluguje
    nie ma wplywu na obsluge warstwy DECT,

    Pytanie jest ogolne czy dotyczy konkretnego przypadku? Pytam, bo
    zdecydowana wiekszosc aparatow DECT jakie mozna kupic po "typowej"
    cenie i w "typowych sklepach" to sa rozwiazania autorskie danego
    producenta. Wiekszosc takich sluchawek ma jednak implementacje DECT
    GAP (ale tylko sluchawek, bazy juz nie!!!).

    Sluchawki potrafiace sie zalogowac do dowolnej bazy DECT GAP
    oczywiscie zawsze do takiej bazy zalogujesz. Najczesciej jednak nie
    zalogujesz sluchawki powiedzmy typu Siemens Gigaset do 2 baz tego
    samego typu. Zazwyczaj protokoly logujace sie sa uproszczone i
    sprowadzaja sie na polozeniu na chwile sluchawki na bazie i wowczas
    baza wymienia ze sluchawka swoje zestawy kluczy. Polozenie
    (zalogowanie w innej, takej samej) spowoduje podmiane wiec albo taka
    sluchawka bedzie pracowac z jedna albo z druga baza.

    "Popularne" telefony DECT (nie GAP) a wlasciwie zestawy czesciej
    pozwalaja na zalogowanie do jednej bazy wiekszel liczny sluchawek tego
    samego producenta. Zadko natomiast odwrotnie (czyli jedna sluchawke do
    kilku baz).

    Podsumowujac. Zeby miec pewnosc potrzebujesz jednego pelnego zestawu
    DECT GAP (takiego gdzie i baza i sluchawka pracuje w DECT GAP) plus
    drugie bazy takze pracujacej w DECT GAP.

    Pozdr.

    Lechu

  • 4. Data: 2010-08-05 18:58:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 05 Aug 2010 19:09:47 +0200, Leszek(Lechu) Marmon wrote:
    >Pytanie jest ogolne czy dotyczy konkretnego przypadku?

    Pytanie konkretnie dotyczy Fritz-box do internetu, taki kombajn co to
    okazuje sie ma wszystko - DSL, ethernet, wlan, voip, POTS, ISDN .. i
    jeszcze DECT na dokladke.

    No i tak sobie pomyslalem ze gdybym mial sluchawke DECT z baza to
    moglbym sobie biurko i kable uporzadkowac ..

    >Wiekszosc takich sluchawek ma jednak implementacje DECT
    >GAP (ale tylko sluchawek, bazy juz nie!!!).

    Fritz zdaje sie robi za baze GAP, czy jeszcze musialbym te druga baze
    tez miec GAP ?

> [...]
    >(zalogowanie w innej, takej samej) spowoduje podmiane wiec albo taka
    >sluchawka bedzie pracowac z jedna albo z druga baza.

    A propos - ktos wie jak to technicznie sie odbywa ?
    Baza siemensa ma tylko dwa styki - upcheli tam jeszcze jakies sygnaly,
    czy radiem na malej mocy ?

    J.

  • 5. Data: 2010-08-05 20:01:07
    Od: "pawbrok" <MójLogin@ęę.pł>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    :
> [...]
    >
    > No i tak sobie pomyslalem ze gdybym mial sluchawke DECT z baza to
    > moglbym sobie biurko i kable uporzadkowac ..

    Ja wlasnie tak uporzadkowalem sobie biurko.
    Sluchawke od telefonu ISDN Swissvoice Eurit 535 zalogowalem do bazy DECT
    Fritza. Moduly DECT sa wlasnie od tego producenta, dlatego wszystko ladnie
    chodzi. Sluchawka ma jezyk polski i wszzystkie pozycje menu i komunikaty
    bazy DECT Fritza sa wtedy w tym jezyku.

    Baze Eurita wlaczam tylko w celu naladowania akumulatora sluchawki.

    Jednak w najnowszych Fritzach z DECT (CAT-iq) najlepiej spisuja sie
    sluchawki oryginalne.
    Trzeba tez powiedziec, ze praca oryginalnej bazy Eurita jest stabilniejsza i
    oferuje niektóre funkcje ISDN, których nie ma we Fritzu. Z kolei Fritz
    oferuje sekretarke automatyczna, której nie ma w Euricie 535.

    --
    pozdrawiam pawbrok

  • 6. Data: 2010-08-06 06:25:02
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > No i tak sobie pomyslalem ze gdybym mial sluchawke DECT z baza to
    > moglbym sobie biurko i kable uporzadkowac ..

    Do Fritza mozna kupic same sluchawki. Fakt, ze nie tak tanio jak inne
    popularne, ale ... tych sluchawek nie da sie podsluchac tak latwo. Nie wiem
    co tam jeszcze maja ekstra, ale podejrzewam, ze cos maja, wiec moze warto.

  • 7. Data: 2010-08-06 06:27:41
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "pawbrok" <MójLogin@ęę.pł>

    > Jednak w najnowszych Fritzach z DECT (CAT-iq) najlepiej spisuja sie
    > sluchawki oryginalne.
    > Trzeba tez powiedziec, ze praca oryginalnej bazy Eurita jest stabilniejsza

    A czym dokładnie objawia się niestabilność Fritza ?

  • 8. Data: 2010-08-06 08:20:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisal w wiadomosci
    > Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>
    >
    > Do Fritza mozna kupic same sluchawki. Fakt, ze nie tak tanio jak
    > inne

    Ale ja nie chce kolejnej sluchawki na biurku.
    Tak sobie pomyslalem ze gdybym na koncu starego telefonu podlaczyl
    baze dect, to jedna sluchawka obsluzylbym stara linie i nowego
    fryca.

    > popularne, ale ... tych sluchawek nie da sie podsluchac tak
    > latwo. Nie wiem co tam jeszcze maja ekstra, ale podejrzewam, ze
    > cos maja, wiec moze warto.

    A DECT nie ma jakiegos szyfrowania wbudowanego ?

    J.

  • 9. Data: 2010-08-06 11:18:22
    Od: "Leszek(Lechu) Marmon" <l...@N...ZNOSZE.SPAMU.ii.uj.edu.pl>

    On Thu, 05 Aug 2010 20:58:12 +0200, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Pytanie konkretnie dotyczy Fritz-box do internetu, taki kombajn co to
    >okazuje sie ma wszystko - DSL, ethernet, wlan, voip, POTS, ISDN .. i
    >jeszcze DECT na dokladke.

    Nie znam tego urzadzenia wiec sprawdz w specyfikacji czy baza pracuje
    w GAP. Pewnie tak.

    >No i tak sobie pomyslalem ze gdybym mial sluchawke DECT z baza to
    >moglbym sobie biurko i kable uporzadkowac ..

    Nie rozumiem tylko po co Ci dwie bazy w takim ukladzie :) Podlaczasz
    baze do pudelka jako linie i dziala bez kabli :)

    >Fritz zdaje sie robi za baze GAP, czy jeszcze musialbym te druga baze
    >tez miec GAP ?

    W takim ukladzie niekoniecznie. Np. majac Siemensa do jego bazy
    logjesz sie jego protokolem a do tej drugiej GAPem. Ale tak jak
    napisali juz inni, nie beda zalogowane jednoczesnie. Siemensy akurat
    (podobnie jak wiekszosc takich sluchawek) ma w menu mozliwosc
    przelaczania sie miedzy bazami. Ale przelaczania a nie jednoczesnej
    pracy w kliku bazach. Sprzet realizujacy takie ficzerki jest o wiele
    drozszy i zadszy.

    >A propos - ktos wie jak to technicznie sie odbywa ?
    >Baza siemensa ma tylko dwa styki - upcheli tam jeszcze jakies sygnaly,
    >czy radiem na malej mocy ?

    Nie widze problemu w komunikacji przez te dwa sytyki. Natomiast w GAP
    wymiana kluczy odbywa sie radiowo.

    Pozdr.

    Lechu

  • 10. Data: 2010-08-06 11:41:38
    Od: "pawbrok" <MójLogin@ęę.pł>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > A czym dokładnie objawia się niestabilność Fritza ?

    np. takim zjawiskiem:
    Słuchawka w stanie spoczynku, baza Fritza (dokladnie Speedport W 900V z
    softem Fritza) wyświetlana na słuchawce, próba wybrania numeru i wtedy
    komunikat "Brak sysytemu", po krótkiej chwili system się odnajduje i
    wszystko działa prawidłowo.

    Wygląda to, jakby baza gubiła chwilowo zalogowaną słuchawkę.

    --
    pozdrawiam pawbrok