    From: Łukasz Bromirski <w...@w...goes>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: DDoSy, co robic?
    Date: Fri, 09 Jan 2004 07:41:30 +0100

    Piotr KUCHARSKI wrote:
    > Ale łącze do operatora dalej jest zatkane. :)

    Mówisz o łączach między-operatorskich? Trudno powiedzieć, nie
    sądzę, żeby zdarzało się to często. Jak idzie DDoS to zwykle
    trafia się wiele "źródłowych" ASów, patrz post Frasunka -
    parę InternetDSLi/Neo+, dial-upy Dialogu itp.. Każdy z
    nich z osobna nie zajął raczej nawet w znaczącym procencie
    rurki Netia<>TP S.A/Polpak/Dialog.

    > Adres mojego routera to ISP może odcinać, nic nie powinno do
    > niego przychodzić z Internetu.

    A na czym zapniesz sesję BGP z operatorem właśnie? W
    powietrzu? Nawet jeśli na loopbacku to i tak przecież ten
    loopback musi mieć jakieś IP widoczne "z drugiej strony".

    > Czyli edukacja. Mimo że słuszny kierunek, to ślepy zaułek. (Chyba
    > że internetowe prawo jazdy i/lub wymuszanie dobrych konfiguracji
    > systemów włączanych do Internetu.)

    To drugie bardziej, nie wierzę w pierwsze rozwiązanie jako
    globalnie rozwiązujące ten problem.

    --
    Łukasz Bromirski lbromirski:mr0vka.eu.org