  • Data: 2004-01-07 23:49:00
    Temat: Re: DDoSy, co robic?
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michal Gawrylczyk <m...@g...pl> wrote:
    > Blokowanie po src mija sie z celem, szczegolnie gdy adresow jest
    > kilkadziesiat/kilkaset i to czesto spoofowanych. Poza tym do blokowania
    > po adresie zrodlowym trzeba zalozyc access-liste (obciazenie CPU),
    > a zeby wyciac adres docelowy wystarczy static route.

    No. Mega. Super. Widzę, że takie myślenie jest bardziej rozpowszechnione,
    niż się obawiałem. Kilka razy operatorzy w Poznaniu (ale nie pamiętam już,
    czy POZMAN, czy UAM) wycinali cały ruch do poznan.irc.pl. "Bo był atakowany
    i łatwiej wyciąć docelowy adres niż kilkadziesiąt/set źródłowych."
    Atak nie ustał (bo i z jakiej racji), sieć dalej cierpiała (choć przyznaję,
    że tylko do punktu tego routera), a bonusem do zwykłego DoS-a był
    definitywny DoS-a od operatora: wycięcie routingu i brak widoczności
    przez kilka dni.

    Proponuję wyłączyć wszystkie routery, bo łatwiej. Nawet nie trzeba się
    męczyć ze static route, a obciążenie CPU by drastycznie spadło.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)