  • Data: 2011-05-18 11:35:12
    Temat: Re: [DC] Betonowe bariery
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-18 06:51, Rychu pisze:
> [...]
    ariery-sposob-na-piratow-czy-zagrozenie,201698.html

    > Przyznam szczerze, że już mnie to wkurza, że żyjemy
    > w mieście (kraju?), w którym jak się nie postawi barierki,
    > to znajdzie się nie 1, ale 50 cwaniaków.

    Widzisz, cwaniacy są wszędzie - w każdym kraju i Polska nie jest
    jakoś szczególna pod tym względem. Problem w tym, że pozwala im
    się na takie zachowania, zamiast skutecznie z tym walczyć.
    Pomijając skuteczność policji (sądów itd.) to stosuje się
    również różne dość ciekawe rozwiązania - np. wjazd dla autobusów
    tak skonstruowany, że osobówka zawiśnie, słupy chowające się
    w nawierzchnię tylko dla wybranych pojazdów itd.

    > To samo z tym zasłupkowywaniem chodników. Powinna wpadać 3 razy
    > dziennie straż miejska, nawlepiać mandatów i by się cwaniaki
    > oduczyły.

    Mandaty to jedno - skuteczniejszą metodą jest automatyczne
    lawatowanie na parking strzeżony gdzieś tam daleko. Metoda
    stosowana od lat - tylko jakoś w Polsce się nie udaje, ponieważ
    zaraz są krzyki, jak to władza biednych kierowców doświadcza.

    > To samo na AK. Zabrać te barierki, wstawić mobilne centrum
    > monitoringu, albo zamontować coś na stałe i karać.

    Ile by tych mobilnych centrów być musiało?

    > Zrobienie takiego systemu jest tak banalne, że nie ma co się na ten
    > temat rozpisywać. Jest data, zdjęcie, tablica rejestracyjna, jak
    > ma się dostęp do bazy kierowców, to można z automatu takie fotki
    > wysyłać. Niestety poczucie bezkarności i chamstwo to najgorsze,
    > co jest na tych drogach, na parkingach i poza nimi.

    O właśnie - oaza cwaniaków pojawia się niestety właśnie z
    racji bezkarności.

    > Parę razy próbowałem dyskutować z takimi pacjentami*, to zawsze
    > kończyło to się darciem mordy i epitetami... za zwykłe zwrócenie
    > uwagi, że stają np. kołem na trawniku, a miejsca jest tyle,
    > że mogliby normalnie zaparkować. Teraz zacząłem im cykać fotki. :)
    >
    > *) zwykle kwalifikującymi się na leczenie psychiatryczne.

    Z takim nie ma co dyskutować - trzeba dzwonić na policję, do
    straży miejskiej i wymagać stosownego działania. W końcu za
    to płacimy...