  • 1. Data: 2010-10-15 12:19:27
    Temat: DAS, Salutaris, Firmitas ...
    Od: sulima <c...@t...pl>

    Czy slyszeliscie cos moze na temat firm pomagajacych w dochodzeniu
    roszczen OC od niesolidnych ubezpieczycieli lub czy jest gdzies w necie
    jakies zestawienie/ranking tych firm - chodzi o skutecznosc, ceny, ktore
    z nich sa lepsze i czy warto sie w to bawic, czy tez ich prowizje sa tak
    duze, ze to nie ma sensu ... mozecie cos polecic w tym temacie?

  • 2. Data: 2010-10-15 13:11:25
    Temat: Re: DAS, Salutaris, Firmitas ...
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    W dniu 2010-10-15 12:19, sulima pisze:
> [...]
    > lepsze i czy warto sie w to bawic, czy tez ich prowizje sa tak duze, ze to nie
    > ma sensu ... mozecie cos polecic w tym temacie?
    Mam DAS'a stawka stała za ubezpieczenie pojazdu. Prowizji brak, opłacają
    prawnika, kaucje (oczywiście wszystko do pewnej wysokości). To co wyprocesują w
    całości idzie do kieszeni ubezpieczonego.

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 3. Data: 2010-10-16 10:52:31
    Od: amos <g...@g...com>

    On 15 Paź, 12:19, sulima <c...@t...pl> wrote:
    > ceny, ktore z nich sa lepsze i czy warto sie w to bawic,
    > czy tez ich prowizje sa tak duze, ze to nie ma sensu

    Wiele informacji dotyczacych oplat znajduje sie na stronach tychze
    firm. Z tego co widze niektorzy biora procent od "wywalczonej" kwoty i
    pewnie jest to najbezpieczniejsze rozwiazanie dla poszkodowanego.

    --
    amos

  • 4. Data: 2010-10-16 11:58:41
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Sat, 16 Oct 2010 01:52:31 -0700 (PDT), amos napisał(a):

    > Wiele informacji dotyczacych oplat znajduje sie na stronach tychze
    > firm. Z tego co widze niektorzy biora procent od "wywalczonej" kwoty i
    > pewnie jest to najbezpieczniejsze rozwiazanie dla poszkodowanego.

    Jeżeli chodzi o DAS (bo z nimi mam styczność) to standardowo pokrywają
    koszta do 30 000 zł za każdą sprawę, to co wywalczą jest twoje i nie
    dzielisz się z nimi. Jeżeli sprawę przegrają to także nic nie płacisz.

    Składka roczna w zależności od wariantu kosztuje w granicach 150 - 650 zł

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 5. Data: 2010-10-16 12:03:31
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 16 Oct 2010 11:58:41 +0200, huri_khan napisał(a):

> [...]
    > dzielisz się z nimi. Jeżeli sprawę przegrają to także nic nie płacisz.
    >
    > Składka roczna w zależności od wariantu kosztuje w granicach 150 - 650 zł

    tak, ale w przypadku DAS spór z ubezpieczycielem trzeba przewidzieć albo
    założyć. Prowizję biorą firmy obsługujące tych, którzy tego nie zrobili.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 6. Data: 2010-10-16 12:08:53
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Sat, 16 Oct 2010 11:03:31 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > tak, ale w przypadku DAS spór z ubezpieczycielem trzeba przewidzieć albo
    > założyć. Prowizję biorą firmy obsługujące tych, którzy tego nie zrobili.

    Dokładnie, DAS traktujemy jak ubezpieczenie, jeżeli się ubezpieczysz to
    dostaniesz (lub masz duże szanse na dostanie w zależności od okoliczności)
    odszkodowanie jeżeli nie to szukaj prawników i płać im.

  • 7. Data: 2010-10-16 12:21:55
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 16 Oct 2010 12:08:53 +0200, huri_khan napisał(a):

    > Dokładnie, DAS traktujemy jak ubezpieczenie, jeżeli się ubezpieczysz to
    > dostaniesz (lub masz duże szanse na dostanie w zależności od okoliczności)
    > odszkodowanie jeżeli nie to szukaj prawników i płać im.

    Niekoniecznie tak - część sporu z ubezpieczycielem (jeżeli w ogóle wystąpi)
    można prowadzić samemu, w dodatku w większości przypadków skutecznie.
    Firmy zazwyczaj mają swoich radców prawnych, pozostaje grupka ludzi którzy
    są albo na tyle analfabetami prawnymi, że nie sklecą kilku pism, albo mają
    realnego pecha - dla nich są właśnie firmy biorące prowizję.
    I w wielu przypadkach to jest dobre rozwiązanie. Ja na ten przykład mimo
    robienia przebiegów w okolicahc 30k rocznie nie miałem potrzeby korzystania
    z takiej firmy przez 8 lat.
    Licząc średnio opłatę za DAS 300 zł rocznie daje to 2400 zł
    Jeżeli firma biorąca prowizję pobiera 15% rocznie opłaca się do poziomu w
    którym wywalczy o 16k większe odszkodowanie, czyli np. 30k zamiast 14k.
    Mało realne. Co pokazuje, że dla mnie firma biorąca prowizję byłaby tańsza
    niż DAS (przy założeniu takiej samej skuteczności)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 8. Data: 2010-10-16 14:58:39
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Sat, 16 Oct 2010 11:21:55 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Mało realne. Co pokazuje, że dla mnie firma biorąca prowizję byłaby tańsza
    > niż DAS (przy założeniu takiej samej skuteczności)

    W takim wariancie masz rację, ale jeżeli będziesz miał np. wytoczoną sprawę
    karną to już robi się nieciekwawie.

  • 9. Data: 2010-10-16 18:11:33
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 16 Oct 2010 14:58:39 +0200, huri_khan napisał(a):

    > W takim wariancie masz rację, ale jeżeli będziesz miał np. wytoczoną sprawę
    > karną to już robi się nieciekwawie.

    Przy sprawie karnej masz prawo do obrońcy z urzędu.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 10. Data: 2010-10-16 20:46:50
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Użytkownik "huri_khan" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie, DAS traktujemy jak ubezpieczenie, jeżeli się ubezpieczysz to
    > dostaniesz (lub masz duże szanse na dostanie w zależności od okoliczności)
    > odszkodowanie jeżeli nie to szukaj prawników i płać im.

    To ubezpieczenie od problemów z ubezpieczeniem ? A można się też u nich
    ubiezpieczyć od problemów z nimi samymi ?