  • Data: 2020-03-06 19:57:16
    Temat: Re: Czyżbym wykrakal?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello J.F.,

    Friday, March 6, 2020, 4:19:35 PM, you wrote:

    > Hm, produkujemy ok 40 mln m3 drewna.
    > https://www.lasy.gov.pl/pl/drewno/skad-sie-bierze-dr
    ewno
    > Tak po 1m3 na obywatela.
    > Odpowiednik 300 kg wegla ?
    > Zakladajac, ze w domku mieszkaja 3 osoby, tona wegla ... przy takiej
    > zimie moze i starczy.

    W tym roku zużyłem jakieś 0.5 m? drewna - więcej nie było potrzeby -
    klimatyzacja ogrzewała całe mieszkanie. Przy normalnej zimie poszłoby
    2 m?.

    > Bo wegla wydobywamy 65 mln ton rocznie plus jeszcze importujemy ?

    Ale węgiel idzie głównie do elektrowni. A mowa o ogrzewaniu mieszkań.
    Na palenie drewnem w elektrowni trzeba chyba jednak mnóstwo nieużytków
    na plantacje topoli przerobić.

    --
    Best regards,
    RoMan