  • 31. Data: 2010-10-28 10:50:30
    Temat: Re: Czym zmyć długopis z LCD?
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-10-28 08:29, marko1a pisze:
    > Cify są rózne. Jest też taki lekko ścierny którym można nieuwaznie zmatowić
    > lakierowane lub polerowane powierzchnie.

    Ale Ty chyba o drewnie piszesz?

    --
    animka

  • 32. Data: 2010-10-28 12:50:24
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    W dniu 2010-10-28 08:29, marko1a pisze:

    >Ale Ty chyba o drewnie piszesz?

    Nie. Jak spróbujesz tym białym mleczkiem wyczyścić wannę akrylową to w
    moment straci połysk.
    To samo z deską do kibelka i innymi takimi tam. Znam przypadek gdy nowiutka
    lodówka została ogołocona z naklejek reklamowych a pozostałe po nich resztki
    kleju usunięto tym właśnie cifem. Lodówka potem miała wszędzie takie matowe
    plamy.

    Marek

  • 33. Data: 2010-10-28 15:38:22
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Piotr Fonon pisze:

    > Jest to ostrzeżenie o charakterze ogólnym. "Żaden alkohol" - trudno
    > przypuszczać, by KAŻDY był agresywny. Napisali tak "z ostrożności
    > procesowej". Czyściłem rozmaite panele etanolem bez ujemnych
    > konsekwencji, co nie znaczy że wszystkie są niewrażliwe na ten alkohol.

    Ja mam dowód przed oczami - parę lat temu, nie zważając na nic, użyłem
    podobnego preparatu do czyszczenia szyby monitora CRT 17" NEC MultiSync
    FE750+ (nowy wtedy)... Najpierw wydawało mi sie, że w rogu jest jakiś
    brudek i czyściłem, czyściłem... :D
    W każdym razie, plama po usuniętej powłoce antyrefleksyjnej przypomina
    mi, żeby się jednak stosować do zaleceń. ;)

    Pzdr, OMSON

  • 34. Data: 2010-10-28 17:41:49
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    >Ale Ty chyba o drewnie piszesz?

    Czyli o nagrobkach polityków?

    --
    marfi

  • 35. Data: 2010-10-28 18:19:15
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-10-28 14:50, marko1a pisze:
    > Użytkownik "animka"<a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Nie. Jak spróbujesz tym białym mleczkiem wyczyścić wannę akrylową to w
    > moment straci połysk.

    Nie myję tym wanny, ale raz umyłam i nic sie nie stało. Fakt, że wanna
    nie akrylowa.

    > To samo z deską do kibelka i innymi takimi tam.

    Nie widzę zmatowienia.

> [...]
    > kleju usunięto tym właśnie cifem. Lodówka potem miała wszędzie takie matowe

    Zawsze myję cifem lodówkę. Lodówka naklejek nie ma.
    Natomiast kiedyś umyłam nowy, ale brudny (papierosy) telewizor i zmyły
    się napisy/informacje o telewizorze. Wszczęłam alarm w Euro to mi
    powiedzieli, że sama sobie jestem winna, bo nie myje się telewizora
    cifem...., ale nie powiedzieli głąby, że to była tylko przezroczysta
    naklejka papierowa, która wyglądała tak jakby to były napisy na
    obudowie! Tylko niepotrzebnie się nadenerwowałam.
    Dalej myję co jakiś czas ten srebrny telewizor cifem.

    --
    animka

  • 36. Data: 2010-10-28 18:22:58
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "animka" napisał w wiadomości grup
    Nie, Cif to taka gęsta śmietanka :-) Ja kupuję taki w zółtych
    plastikowych "buteleczkach".

    Używaj Cifa, a będziesz miał HIV'a. :)

  • 37. Data: 2010-10-29 10:06:51
    Od: "Piotr \"Charvel\" Majka" <c...@l...link.pl>

    W dniu 2010-10-28 20:19, animka pisze:

    > cifem...., ale nie powiedzieli głąby, że to była tylko przezroczysta

    O, napisał nie-głąb, który nie potrafi instrukcji od tv przeczytać do
    końca. Żałosna jesteś w tym obrażaniu wszystkich dookoła i na wszystkich
    grupach usenetu - wszyscy głąby, tylko nie ty.

  • 38. Data: 2010-10-29 18:19:53
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces qwerty <q...@p...fm> zwrócił błąd:

    > Od kilku lat czyszczę za pomocą zwilżonego wodą wacika (nie mokrego). W parę
    > sekund wysycha i nie ma żadnych zacieków.

    Może to woda destylowana? Woda destylowana (lub dejonizowana) oczywiście
    nie zostawia żadnych zacieków, ostatecznie jest stosowana do płukania po
    myciu zwykłą wodą np. szkła laboratoryjnego. Możesz też mieć taką
    sprytną technikę, że rozprowadzasz równomiernie po całej powierzchni,
    wtedy osad będzie niewidoczny, chyba że użyjesz twardej wody.

    --
    SK

  • 39. Data: 2010-10-29 18:19:54
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces Maciek BabciaDobosz <b...@j...org.pl> zwrócił błąd:
    > [spirytus salicylowy]
    > Do wewnętrznej dezynfekcji też ;-)
    > Aby wytrącić dodatki trzeba dodać kwasu askorbinowego (popularna
    > witamina C ale w płynie). Wytrącone w cieczy kryształki
    > odsączyć na lejku wyłożonym bibuła (można na filtrze do ekspresu do
    > kawy) i wyrzucić a otrzymany produkt w celu spożycia wymieszać z
    > cytronetą. Przepis przypomniany dla młodszych grupowiczów których nie
    > dotknęły kartki na alkohol i jego brak w latach 80-tych. Acha - przy
    > braku cytronety można ją zastąpić od biedy Coca Colą. ;-)

    Dla młodszych, to chyba trzeba też powiedzieć co to jest cytroneta. Ja
    smaku nie pamiętam, ale myślę że lepszym zamiennikiem mógłby być Sprite.

    --
    SK

  • 40. Data: 2010-10-29 21:03:04
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-10-29 12:06, Piotr "Charvel" Majka pisze:

    > O, napisał nie-głąb, który nie potrafi instrukcji od tv przeczytać do
    > końca. Żałosna jesteś w tym obrażaniu wszystkich dookoła i na wszystkich
    > grupach usenetu - wszyscy głąby, tylko nie ty.

    Nie było w instrukcji napisane, że na telewizorze zamiast prawdziwych
    napisów jest przyklejona nalepka imitująca prawdziwe napisy. Nie było
    wcale widać, że to jakaś nalepka. Pracownicy EURO też nie wiedzieli, że
    to była nalepka i mnie wprowadzili w błąd. Ale nieważne. To było ze 2
    lata temu i już siż przyzwyczaiłam do innego wyglądu telewizora.

    --
    animka