    From: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czym usunąć masę zalewową komputera samochodowego
    Date: Sun, 5 Dec 2010 11:00:57 +0100

    On Sat, 04 Dec 2010 22:08:44 +0100, Sebastian Biały wrote:

    > Mam komputer (Sagem S2000RPM). Zalany jest jakiś świństwem. W dotyku
    > przypomina silikon (miękki). Kolor z lekka różowy. Cholernie mocno
    > przylepiony do elementów, nie da się po prostu pociągnąć, trzeba
    > przecinać nożem i skrobać.

    na 99% nie jest to silikon, bo ten jest zazwyczaj agresywny w kontaktcie z
    elektroniką i prądem. Używaliśmy takich mas przypominających silikon do
    zalewania elektroniki u poprzedniego pracodawcy, nie wiem, co to było
    chemicznie, ale dwuskładnikowe i ważnym elementem kwalifikacji do
    zastosowania było "silikonfrei", znaczy, nie zawiera silikonu...

    Marek Lewandowski