  • Data: 2010-12-05 09:27:51
    Temat: Re: Czym usunąć masę zalewową komputera samochodowego
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ideal1$spj$1@news.onet.pl...
    > Witam.
    >
    > Zadanie raczej z ciekawości niż z potrzeby.
    >
    > Mam komputer (Sagem S2000RPM). Zalany jest jakiś świństwem. W dotyku
    > przypomina silikon (miękki). Kolor z lekka różowy. Cholernie mocno
    > przylepiony do elementów, nie da się po prostu pociągnąć, trzeba przecinać
    > nożem i skrobać.
    >
    > Nie chce go naprawiac, interesuje mnie jednak pewna rzecz w tym
    > komputerze. Chciałbym ta masę usunąć możliwie bez uszkodzeń elektroniki.
    > Mam kilka pytań:
    >
    > a) Co to zazwyczaj jest? Silikon?

> [...]

    Witam,
    Widziałem na jakimś filmiku jak usuwają zalewę z jakiejś elektroniki, był to
    chyba pamięć flash w jakimś routerze. Traktowali zalewę gorącym powietrzem i
    skrobali. Odchodziła ślicznie nawet między wyprowadzeniami scalaków. Ale czy
    to była zalewa tego samego typu, tego nie wiem, Można spróbować jakie to ma
    właściwości w temp np. 200 st. C. Choć silikony z reguły są odporne na
    wysokie temp.

    Gejzero.