  • 11. Data: 2010-01-27 22:07:09
    Temat: Re: Czym tniecie laminat ?
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    Verox pisze:
    > Żeby było równo i bez syfu?
    >
    > Gilotyna szarpie i wygina krawędzie, a takiego 1.55mm to już nie ma szans
    > przeciąć.
    > Diamentowa tarcza na dermelce nie dość że trudno ją utrzymać równo, to jeszcze
    > syfu pełno przez tydzień.

    Normalny Flex tylko cienka tarcza do metalu. nie pamietam czy 0.5 czy 1
    mm ale mozna kupić naprawdę cienkie, kiedys kupiłem tarcze o bardzo
    gładkich powierzchniach bocznych, pracują doskonale, spróbujcie jest
    naprawdę ok i szybko. Blachy, sróbki, tulejki, preciki itd też tą tarczą
    tnę. Ta tarczą nie wolno szlifowac bokami. Odprysk moze narobic kuku.
    Nowa nie zdarta tarcza, wysokie obroty i mały opór tarczy powodują że
    tarcza zachowuje sie jak żyroskop to dodatkowe prowadzenie trudno jest
    skrzywić linie cięcia.

    Pył powstaje ale nie ma tragedii. Gdzie drwa rąbia tam wióry lecą.

    Okulary ochronne i osłona na Flexie konieczne.

    pozdr
    AK

  • 12. Data: 2010-01-28 10:02:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Verox,

> [...]
    > przeciąć.
    > Diamentowa tarcza na dermelce nie dość że trudno ją utrzymać równo, to jeszcze

    Miniaturowa piła tarczowa z tarczą HSS. Np. produkowana przez
    Proxxona. Nie polecam pił Donau sprzedawanych przez TME.
    Nie polecam również tarcz "diamentowych" do piły tarczowej - mają
    tendencje do palenia brzegów - przepłacone badziewie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2010-01-28 23:43:34
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@l...pol.pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

> [...]
    > Nie polecam również tarcz "diamentowych" do piły tarczowej - mają
    > tendencje do palenia brzegów - przepłacone badziewie.

    Ale HSS to się nadaje do laminatów papierowych - na szkle zedrze się i
    stępi piorunem. Poszukać tarczki z węglików spiekanych - powinna robic
    niezależnie od materiału ciętego.
    I jakimś kawałkiem rurki (choćby elektrycznym peszlem) zorganizować
    lokalne odsysanie podłączone do odkurzacza - i juz mamy pełen luksus.

    --
    Darek

  • 14. Data: 2010-01-29 11:01:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dariusz,

    Friday, January 29, 2010, 12:43:34 AM, you wrote:

    > Ale HSS to się nadaje do laminatów papierowych - na szkle zedrze się i
    > stępi piorunem.

    Pytanie, co dla kogo oznacza "piorunem"... Bo dla zawodowca nie ma
    dyskusji - HSS się nie nadaje. Ale jak ktoś robi miesięcznie 3 płytki
    30x50mm, to HSS dla niego wieczna.

    Proxxon ma wyjście na odkurzacz.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2010-01-31 17:45:35
    Od: othello <b...@v...com>

    Verox wrote:
> [...]
    > przeciąć.
    > Diamentowa tarcza na dermelce nie dość że trudno ją utrzymać równo, to jeszcze

    Dobra GILOTYNA tnie laminat tak latwo i gladko ze nie wymaga dalszej
    poprawkowej obrobki 'wykanczajacej'.

    Albo masz potepione noze, albo zle ustawiony luz albo jedno i drugie;
    albo jeszcze inna mozliwosc: to co ty uzywasz i nazywasz gilotyna to
    jest gilotyna, bo tak sobie to nazwales.

    Wszelkie urzadzenia scierne, w dodatku wysoko obrotowe nie nadaja sie do
    ciecia laminatow z uwagi na wydzielanie sie duzej ilosci ciepla, ktore
    jest praktycznie odprowadzane tylko przez cienka warstwe miedziana,
    "przyklejona" epoxy do podloza. Poniewaz epoxy jest wrazliwa na wysokie
    temperatury, wiec obrzeza tak cietej/obrabianej plytki wykazuja
    'podpalenia' i w skrajnym przypaku luzny/odklejony laminat od podloza.
    Nalezy rowniaz miec na uwadze i pamietac ze ten pyl pochodzacy z
    'obroki' laminatow jest mocno toxyczny.