  • 1. Data: 2010-08-28 09:23:08
    Temat: Czym sie róznilo Pentium M od Pentium M Centrino ?
    Od: " 666" <j...@W...gazeta.pl>

    Chcę podmienić uszkodzoną płytę główną w lapku z Pentium M Centrino + WiFi
    Intel a/b.

    Trafiam sporo zamienników (podobnych uszkodzonych inaczej lapków), ale
    głównie Pentium M (bez "Centrino") i widzę, że te lapki bez Centrino nie mają
    WiFi.

    Czy wspólnota Centrino + WiFi to była jakaś techniczna konieczność, czy po
    prostu tak mógł po prostu konfigurować sobie producent?

    Reasumując:
    Skoro mam Centrino, to szukać tylko Centrino?
    THX

  • 2. Data: 2010-08-28 10:10:16
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Trafiam sporo zamienników (podobnych uszkodzonych inaczej lapków), ale
    > głównie Pentium M (bez "Centrino") i widzę, że te lapki bez Centrino nie

    Jakoś tak własnie jest Procek Intel+czipset intel+WiFi Intel = Intel
    Centrino

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2010-08-28 10:17:44
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-08-28 11:23, 666 pisze:
> [...]
    > prostu tak mógł po prostu konfigurować sobie producent?
    >
    > Reasumując:
    > Skoro mam Centrino, to szukać tylko Centrino?

    Centrino no nowocześniejsze rozwiązanie - upraszczając trochę to
    technologia centrino oznacza zaawansowane zarządzanie energią oparte na
    tym co napisał kolega procesor intel+chipset intel + wifi intel.

    Bierz centrino bo choć procesory pentium-M to świetne procki to centrino
    jest sporym krokiem do przodu (= dłuższy czas pracy na bateriach)

  • 4. Data: 2010-08-29 14:42:07
    Od: Mirosław Aleksander Moczyróg <m...@g...pl>

    W dniu 2010-08-28 12:17, boxfish pisze:

> [...]
    >
    > Bierz centrino bo choć procesory pentium-M to świetne procki to centrino
    > jest sporym krokiem do przodu (= dłuższy czas pracy na bateriach)

    Centrino to oznaczenie określonych zestawień procesora, chipsetu i wifi
    intela i nic ponadto. Znaczenie ma wyłącznie marketingowe, a nijak nie
    przekłada się na nowoczesność, czy dłuższy czas pracy.

    pozdrawiam,

    mirek

  • 5. Data: 2010-08-29 17:06:00
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Mirosław Aleksander Moczyróg" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:i5drk1$np9$1@inews.gazeta.pl...

    > Centrino to oznaczenie określonych zestawień procesora, chipsetu i wifi
    > intela i nic ponadto. Znaczenie ma wyłącznie marketingowe, a nijak nie
    > przekłada się na nowoczesność, czy dłuższy czas pracy.

    A jednak przeklada.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Centrino

  • 6. Data: 2010-08-30 15:41:45
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > A jednak przeklada.
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Centrino

    "Rozwiązanie to pozwoliło na uzyskanie ponad dwukrotnej oszczędności energii
    zużywanej przez dotychczasowe układy zestawów przenośnych firmy Intel."

    Pierdzenie marketingowe, co nowa platforma wyjdzie to obiecuja kosmiczne
    oszczednosci energii, a laptop jak pracowal 2-3h na baterii w 2004r, tak
    pracuje 2-3h dzisiaj.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 7. Data: 2010-08-30 16:44:14
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

[...]

    źle to imterpretujesz
    "...a mógł godzinę"

    ;)

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2010-08-31 05:49:54
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

> [...]

    Pierdzenie marketingowe, co nowa platforma wyjdzie to obiecuja kosmiczne
    oszczednosci energii, a laptop jak pracowal 2-3h na baterii w 2004r, tak

    **************

    Ale chyba nie powiesz, że naprawdę nie rozumiesz o czym mówisz?!

  • 9. Data: 2010-08-31 09:06:26
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Artur(m)" <m...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > pracuje 2-3h dzisiaj.
    >
    > **************
    >
    > Ale chyba nie powiesz, że naprawdę nie rozumiesz o czym mówisz?!

    Mowie o tym, ze moj 5-letni laptop dziala tak samo dlugo, jak nowy. Moc
    obliczeniowa nowego jest oczywiscie wieksza, ale technologia wykonania
    procesora o dwa rzedy wielkosci nizej, podswietlanie LED niby oszczedne itd.

    Mowie tez o tym, ze stawiajac obok siebie laptopa z 2005r bez naklejki
    Centrino i takiego samego z naklejka, ten drugi nie bedzie dzialac ponad
    dwukrotnie dluzej.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 10. Data: 2010-08-31 09:33:33
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

> [...]

    Mowie tez o tym, ze stawiajac obok siebie laptopa z 2005r bez naklejki
    Centrino i takiego samego z naklejka, ten drugi nie bedzie dzialac ponad

    *********************

    5 lat temu procesor miał coś ok 1 000 000 (może trochę więcej)
    technologia 0.8 um
    pamięci 64MB wystarczało
    Windows i Office mieścił się na parunastu dyskietkach (oczywiście wiem, że
    przesadzam)
    nie było flaszy, Htmlów i jeszcze innych tak rozbudowanych ustrojów.
    kart graficznych w 3D....y skomplikowanych

    Jak nie wymyślą syntezy niskotemperaturowej to zawsze będzie taka tendencja
    3 godziny i następne ładowanko:)

    Artur(m)