  • 11. Data: 2010-08-31 09:59:56
    Temat: Re: Czym sie róznilo Pentium M od Pentium M Centrino ?
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Artur(m)" <m...@i...pl> wrote in message
    news:i5ii9e$od2$1@rekrutacja.tu.kielce.pl...

    > 5 lat temu procesor miał coś ok 1 000 000 (może trochę więcej)
    > technologia 0.8 um
    > pamięci 64MB wystarczało
    > Windows i Office mieścił się na parunastu dyskietkach (oczywiście wiem,
    > że przesadzam)
    > nie było flaszy, Htmlów i jeszcze innych tak rozbudowanych ustrojów.
    > kart graficznych w 3D....y skomplikowanych
    >
    > Jak nie wymyślą syntezy niskotemperaturowej to zawsze będzie taka
    > tendencja
    > 3 godziny i następne ładowanko:)

    5 lat temu mialem w laptopie cos w okolicy 1.8GHz, 1GB pamieci i karte Ati
    na pokladzie, ktora ciagnela Half-Life 2 w pelnych detalach. Pozajaczkowalo
    ci sie chyba z poznymi latami 90-tymi.

    Wez tez pod uwage, ze technologia wykonania baterii tez w miejscu nie stoi.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 12. Data: 2010-08-31 19:26:42
    Od: " 666" <j...@N...gazeta.pl>

    Z dwóch niemal identycznych notków Panasonica:

    Pierwszy v.2 na Pentium IV 2 GHz grzał jak kaloryfer i dmuchał jak
    skrzyżowanie odkurzacza z Farelką.

    Drugi v.4 na Centrino 1,7 GHz, o większej pamieci i większej grafice + WiFi
    grzeje praktycznie tylko przez podstawę, a włącza wentylator bardzo rzadko.

    Czyli jeśli chodzi o ograniczenie zużycia energii w praktyce widzę różnicę
    bardzo na korzyść Centrino.

    Ale pytanie dotyczyło WLAN (WiFi).

    -----

    > Mowie tez o tym, ze stawiajac obok siebie laptopa z 2005r bez naklejki
    Centrino i takiego samego z naklejka, ten drugi nie bedzie dzialac ponad
    dwukrotnie dluzej.

  • 13. Data: 2010-09-01 08:53:16
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    " 666" <j...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > WiFi
    > grzeje praktycznie tylko przez podstawę, a włącza wentylator bardzo

    Bo to sa dwa zupelnie rozne procesory, P4 2.0 grzaly na potege, i to nie
    tylko w laptopach. Z serii 3.0 ponad 20 desktopow della w firmie trafilo do
    smietnika, cpu zdychaly z przegrzania.

    Centrino 1.7, czyli Pentium M to juz inna technologia, spora szansa ze
    porownujesz Pentium M 1.7 na 90nm rdzeniu z P4 wykonanym w 130nm - dwa rozne
    swiaty.

    Pozdrawiam
    Kamil