-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin2!g
oblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!un
t-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5732f0a5$0$698$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <5732f0a5$0$698$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Czym się różni hak za 300zł od tego za 1200zł
Date: Wed, 11 May 2016 11:31:26 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
Lines: 59
Message-ID: <5732fc10$0$663$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.27.251.25
X-Trace: 1462959120 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 663 83.27.251.25:52467
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2581875
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
news:5732f0a5$0$698$65785112@news.neostrada.pl...
> Nie bijcie, nigdy nie miałem samochodu z hakiem, a chciałbym hak tylko
> i wyłącznie do wożenia rowerów.
>
> Na allegro można kupić taki zestaw z wiązką do mojego samochodu już za
> nieco ponad 300zł, ale są też takie Thule za 1600.
>
> Pomijając kwestie oczywiste jak firma, estetyka wykonania, jakieś
> bajeranckie zapięcia, to czym one się różnią w praktyce?
Na cenę wpływa kilka czynników, pomijam oczywiste sprawy, jak
"obciążalność, chińszczyzna bez atestów itp, ale różnicę w cenie "robią"
użyte materiały, śruby (sic!) i dołączona wiązka.
Materiały to z reguły stal, rdzewiejąca, a jakże, ale zabezpieczona
proszkowo. Thule nie wypada najlepiej, bo rdzewieje po paru latach
niemiłosiernie. Śruby w thule (przynajmniej moim) nie rdzewieją, i to
chyba jedyna przewaga tej firmy nad innymi.
Bardzo dużą różnicę w cenie czyni dołączona wiązka. W starszych
samochodach wystarczyło dopiąć (równolegle) wiązkę do istniejącej
instalacji (tak, by na odpowiednich pinach pojawiało się napięcie, a w
zależności od wersji są to 7-mio lub 13-to pinowe złącza). Wiązka ma
przenosić do przyczepy światła pozycyjne, kierunki, przeciwmgłowe i
stopy. W 13-tce coś tam jeszcze, ale przyczepka musi umieć to
wykorzystać (oczywiście jest wersja droższa). W nowszych, może to
powodować spadki napięcia i błędy wyrzucane przez komputer pokładowy,
dlatego stosuje się moduły, czyli zespół przełączników, sterowanych
sygnałami z samochodwej instalacji, ale podających napięcie z
akumulatora (a nie "kradnących" z instalacji). Moduły działają tak samo,
różnią się tylko firmą i wykonaniem. Ale tu też oczywiście pojawia się
rozpiętość cenowa. Ze względu na możliwość zamoczenia,warto wziąć
hermetyczny, albo upewnić się, że pan Mietek zamontuje gdzieś wewnątrz.
Instalator w wersji podstawowej musi podpiąć siedem (lub trzynaście)
kablelków, w wersji z modułem jeszcze musi ciągnąć plus od akumulatora.
Najdroższe są zaś te najłatwiejsze (z punktu widzenia instalatora)
moduły, które sa przygotowane do instalacji plug&play, czyli wyposażone
we wtyczki, które wystarczy wpiąć do istniejącej instalacji, w
większości bowiem nowych samochodów są gotowe instalacje. Ale takie
rozwiązania kosztują cztery i więcej razy więcej, niż te tańsze. Obywa
się bez ingerencji w instalację samochodu. No i instalacja powinna być
tańsza, ale jak znam życie, to nie będzie ;-)
Kumpel ma, na takim samym samochodzie jak mój (z thule) hak ze Słupska,
polskiej produkcji - i choć na śrubach ma ślady korozji, to sam hak
wygląda lepiej od thule. Gdybym kupował teraz, to kupiłbym ten ze
Słupska. Cena prawie trzy razy niższa, funkcjonalnie to samo. Śruby
można wymienić, a zardzewiały hak (jak u mnie) trzeba malować. To
znaczy, nie maluję, ale może, kiedyś... Obaj nie narzekamy ;-)
Kup hak ze Słupska (produkują w Polsce, nie w Chinach, chyba, że
ostatnio się to zmieniło), wiązkę z modułem, ale uniwersalnym,
zainstaluj sam, albo poszukaj ogarniętego instalatora, to nie spieprzy.
pamiętaj, że przegląd będzie droższy, zadbaj, by hak miał czytelną
tabliczkę znamionową, pamiętaj o wpisie do dowodu w Wydziale
Komunikacji.
Mam nadzieję, że pomogłem.
--
Yogi(n)
Następne wpisy z tego wątku
- 11.05.16 11:53 twistedme
- 11.05.16 12:13 Yogi\(n\)
- 11.05.16 13:02 Bolko
- 11.05.16 13:16 WS
- 11.05.16 13:26 s...@g...com
- 11.05.16 13:45 Yogi\(n\)
- 11.05.16 17:32 Marek
- 11.05.16 17:35 Marek
- 11.05.16 17:57 Cavallino
- 11.05.16 18:00 Cavallino
- 11.05.16 18:24 J.F.
- 11.05.16 20:12 WS
- 11.05.16 22:13 sirapacz
- 11.05.16 23:33 Cavallino
- 11.05.16 23:45 Tomek Kańka
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=