eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzym się różni hak za 300zł od tego za 1200złRe: Czym się różni hak za 300zł od tego za 1200zł
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin2!g
    oblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!un
    t-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5732f0a5$0$698$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <5732f0a5$0$698$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Czym się różni hak za 300zł od tego za 1200zł
    Date: Wed, 11 May 2016 11:31:26 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
    Lines: 59
    Message-ID: <5732fc10$0$663$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.251.25
    X-Trace: 1462959120 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 663 83.27.251.25:52467
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2581875
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:5732f0a5$0$698$65785112@news.neostrada.pl...
    > Nie bijcie, nigdy nie miałem samochodu z hakiem, a chciałbym hak tylko
    > i wyłącznie do wożenia rowerów.
    >
    > Na allegro można kupić taki zestaw z wiązką do mojego samochodu już za
    > nieco ponad 300zł, ale są też takie Thule za 1600.
    >
    > Pomijając kwestie oczywiste jak firma, estetyka wykonania, jakieś
    > bajeranckie zapięcia, to czym one się różnią w praktyce?

    Na cenę wpływa kilka czynników, pomijam oczywiste sprawy, jak
    "obciążalność, chińszczyzna bez atestów itp, ale różnicę w cenie "robią"
    użyte materiały, śruby (sic!) i dołączona wiązka.
    Materiały to z reguły stal, rdzewiejąca, a jakże, ale zabezpieczona
    proszkowo. Thule nie wypada najlepiej, bo rdzewieje po paru latach
    niemiłosiernie. Śruby w thule (przynajmniej moim) nie rdzewieją, i to
    chyba jedyna przewaga tej firmy nad innymi.
    Bardzo dużą różnicę w cenie czyni dołączona wiązka. W starszych
    samochodach wystarczyło dopiąć (równolegle) wiązkę do istniejącej
    instalacji (tak, by na odpowiednich pinach pojawiało się napięcie, a w
    zależności od wersji są to 7-mio lub 13-to pinowe złącza). Wiązka ma
    przenosić do przyczepy światła pozycyjne, kierunki, przeciwmgłowe i
    stopy. W 13-tce coś tam jeszcze, ale przyczepka musi umieć to
    wykorzystać (oczywiście jest wersja droższa). W nowszych, może to
    powodować spadki napięcia i błędy wyrzucane przez komputer pokładowy,
    dlatego stosuje się moduły, czyli zespół przełączników, sterowanych
    sygnałami z samochodwej instalacji, ale podających napięcie z
    akumulatora (a nie "kradnących" z instalacji). Moduły działają tak samo,
    różnią się tylko firmą i wykonaniem. Ale tu też oczywiście pojawia się
    rozpiętość cenowa. Ze względu na możliwość zamoczenia,warto wziąć
    hermetyczny, albo upewnić się, że pan Mietek zamontuje gdzieś wewnątrz.
    Instalator w wersji podstawowej musi podpiąć siedem (lub trzynaście)
    kablelków, w wersji z modułem jeszcze musi ciągnąć plus od akumulatora.
    Najdroższe są zaś te najłatwiejsze (z punktu widzenia instalatora)
    moduły, które sa przygotowane do instalacji plug&play, czyli wyposażone
    we wtyczki, które wystarczy wpiąć do istniejącej instalacji, w
    większości bowiem nowych samochodów są gotowe instalacje. Ale takie
    rozwiązania kosztują cztery i więcej razy więcej, niż te tańsze. Obywa
    się bez ingerencji w instalację samochodu. No i instalacja powinna być
    tańsza, ale jak znam życie, to nie będzie ;-)

    Kumpel ma, na takim samym samochodzie jak mój (z thule) hak ze Słupska,
    polskiej produkcji - i choć na śrubach ma ślady korozji, to sam hak
    wygląda lepiej od thule. Gdybym kupował teraz, to kupiłbym ten ze
    Słupska. Cena prawie trzy razy niższa, funkcjonalnie to samo. Śruby
    można wymienić, a zardzewiały hak (jak u mnie) trzeba malować. To
    znaczy, nie maluję, ale może, kiedyś... Obaj nie narzekamy ;-)
    Kup hak ze Słupska (produkują w Polsce, nie w Chinach, chyba, że
    ostatnio się to zmieniło), wiązkę z modułem, ale uniwersalnym,
    zainstaluj sam, albo poszukaj ogarniętego instalatora, to nie spieprzy.
    pamiętaj, że przegląd będzie droższy, zadbaj, by hak miał czytelną
    tabliczkę znamionową, pamiętaj o wpisie do dowodu w Wydziale
    Komunikacji.
    Mam nadzieję, że pomogłem.

    --
    Yogi(n)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: