  • Data: 2013-11-15 17:07:54
    Temat: Re: Czym przekopiowac dysk 3,5'' IDE bit za bitem?
    Od: " 666" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nie pojedyncze wiadomości, lecz całe foldery (podfoldery) poczty w OE, czyli
    kompletne pliki *.dbx.
    OE miał tę przypadłość, że bardzo łatwo zamiast wiadomości w folderze niechcący
    usuwało się cały folder.
    Wydawało się, że zaznaczona jest pojedyncza wiadomość, a po fakcie okazywało się, że
    wg Winzgrozy zaznaczony był jednak folder
    (podfolder).
    Jesli zamiast Del pojechałeś Shift-Del ("normalne" przy usuwaniu setek wiadomości),
    to byłeś nieźle wq..... .
    WLM na oko przynajmniej tej przypadłości nie ma.

    A *.dbx zapisują znakowo, więc na upartego można poleciec po dysku jakimś edytorem
    (hexem czy podobnym).
    Tym niemniej zaraz po usunięciu wyłączyłem kompa (bez zamykania OE), więć pliki *.dbx
    powinny dać się odzyskać nawet jakimś prostym
    undelete (no kurczę nie ma Undelete w sytemie ;))
    Od tego czasu desktop stał gdzieś pod biurkiem robiąc jedynie za print-serwer i
    serwer plików (na innej partycji).
    Poczta/maile mają charakter (jedynie i aż) historyczno-sentymentalny.

    Tak czy inaczej moje pytanie tytułowe brzmi: jak utworzyć kopię HDD bit za bitem (a
    nie plik za plikiem), żeby odzyskiwać dane na
    kopii, a nie na oryginale.
    Do dyspozycji: dysk żródłowy WD 3,5'' HDD (w systemie ATA/IDE win98 se) 80GB,
    nieużywany dysk WD 2,5'' HDD SATA 80 GB, desktop 2 x
    IDE ATA/ATAPI (w tym napęd CD/DVD), kieszenie zewnętrzne 2,5'' usb/eSata, laptopy z
    W2k, XP i W7, NAS.
    Cokolwiek innego trzeba by kupić.

    -----
    > jezeli chodzi o OE i 'pliki' to trzeba zalozyc ze chodzi mu o jakies zalaczniki,
    one nigdy nie byly plikami, tylko czescia