  • 21. Data: 2013-03-27 21:04:59
    Temat: Re: Czym posmarować pierścieć ślizgowy
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Ukaniu napisał:

> [...]
    >
    > W tym przypadku to się nie uda, malutkie urządzenie i tłoczek musi być
    > idealnie suchy. Jedyne co to możliwie do zastosowania to gęsty smar z
    > którego nie wydzieli się olej.
    > Pamiętacie może coś takiego - smar z MoS2 w formie przypominający
    > bardziej konsystencję masła? ew. możliwie najbardziej zbliżony
    > (syntetyczny, trwały).
    > Miałem kiedyś takie coś w ręku ale nie pamiętam kto robił i jak się
    > nazywało.
    > Przeglądałem sobie ostatnio wszystkie swoje zapasy smarów, syntetycznych
    > i zwykłych. Z niektórych wydzielił się olej z innych nie.

    Smar molibdenowy sworzniowy mam - ale to nadal na dosyć rzadkim
    litoponie jest zarobione. Tu by trzeba na twardym, zwoskowaciałym,
    siedmioletnim łoju baranim. A najlepiej, jak pisałem - element wykonać
    nie z teflonu a z poliamidu zawierającego dwusiarczek molibdenu
    (handlowej nazwy nie pamiętam, pytaj na cadforum).

    --
    Darek

  • 22. Data: 2013-03-27 22:08:13
    Od: Staruszek <s...@w...pl>

    Użytkownik Ukaniu napisał:
    > Dzień dobry,
    >
    > Jest sobie pierścień - najproawdopodobniej inwarowy o średnicy ~12mm po nim
    > ślizga się teflonowy pręcik fi ~1mm, zaostrzony, zaokrąglony, powierzchnia
    > styku jest malutka.
    > Pierścień wiruje z prękością jakieś 10tys obr/min.
    > Czym to najlepiej posmarować aby smar się nie
    > rozbryzgł a zminimalizować zużycie. Są jakieś dedykowane środki?

    Nie rozumiem tego zapytania. Teflon nie skrzypi [w wersji ślizgowej]
    Więc ja zadam pytanie: Co skrzypi?
    Pytania pomocnicze: Czy ten teflon jest prawidłowo "umocowany"? Teflon
    ma potężny przyrost "na temperaturę".Czasem się zdarza, że pod wpływem
    obrotów [temperatura!] puchnie i klinuje się....

    Po drugie...mój stary nos mi mówi, że nawbijało Ci się jakiegoś
    ustrojstwa w teflon i te paprochy trą !

    Wydaje mi się, że szukanie smarów to jakieś żarty...Teflon ma tak piękne
    parametry ślizgowe, że próba poprawy "ślizgu" zakrawa na żart....

    Ale może ja się nie znam ? ;{ Ja jestem prosty fizol

    Staruszek

  • 23. Data: 2013-03-28 08:05:18
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Staruszek" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > potężny przyrost "na temperaturę".Czasem się zdarza, że pod wpływem
    > obrotów [temperatura!] puchnie i klinuje się....

    Pomiary średnic tulejek i tłoczków nie wykazują istotnych różnic pomiędzy
    tym co kiedyś mierzyłem i chodziło OK a skrzypiącym.
    Istnieje szansa, że jest iż tłok pracuje "kantem" a ja nie wychwycę tego
    prostymi pomiarami bo nie mam precyzyjnej średnicówki aby zmierzyc ~4mm

    > Po drugie...mój stary nos mi mówi, że nawbijało Ci się jakiegoś ustrojstwa
    > w teflon i te paprochy trą !

    Nic nie widać, miejsce tarcia jest raczej szczelnie osłonięte.

    > Wydaje mi się, że szukanie smarów to jakieś żarty...Teflon ma tak piękne
    > parametry ślizgowe, że próba poprawy "ślizgu" zakrawa na żart....

    W mojej sytuacji nic nie zmieni to że się dowiem z aptekarską precyzją czego
    to skrzypi - ja muszę to zlikwidować :-)
    Dorobić nowego tłoczka z lepszego materiału jak znam życie się nie uda bo to
    musiała by być lepiej jak zegarmistrzowska robota.

    Łukasz

  • 24. Data: 2013-04-03 23:30:58
    Od: "ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:515350ec$0$1261$65785112@news.neostrada.pl...
    Smar molibdenowy sworzniowy mam - ale to nadal na dosyć rzadkim
    litoponie jest zarobione.

    Suma sumarum zakończyło się na wtarciu czystego MoS2 w pierścień.
    Teflon zaś na czubku ma nałożoną odrobinusię zaschniętego czystego MoS2
    naniesioną w postaci roztworu z "suchego smaru" w spraju.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz