  • 1. Data: 2013-03-05 09:48:52
    Temat: Mały uchwyt wiertarski - przeróbka
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    Czołem.

    Chciałbym w nietypowy sposób użyć małego uchwytu wiertarskiego, z
    kluczykiem. Średnica mocowanych przedmiotów to 4.5-5.5 mm. Na rynku jest
    sporo uchwytów średnicy mocowania maks. 6 mm, z *zewnętrzną* średnicą
    ok. 30 mm, tymczasem mnie pasuje maksymalna średnica ok. 28.5 mm. Czy
    jest szansa przetoczyć lub przeszlifować standardowy uchwyt do tej
    średnicy, czy może wszystko się rozsypie ? Nie znam budowy wewnętrznej
    uchwytu wiertarskiego.

    Są i mniejsze uchwyty, ale do celów modelarskich, przez co zbyt delikatne.

    Albo odwrotnie: są uchwyty o średnicy ok. 22 mm, ale z maksymalną
    średnicą mocowania przedmiotu ok. 3.5 mm. Jest szansa przerobić szczęki,
    tak by uzyskać zakres średnic 4.5-5.5 mm ? Która z metod ma większe
    szanse powodzenia ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2013-03-05 13:31:12
    Temat: Re: Mały uchwyt wiertarski - przeróbka
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 5 marca 2013 09:48:52 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
> [...]
    >
    > O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    >
    > "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest

    Poszukaj uchwytu od starej zielonej dwu biegowej Celmy. Chyba szczuplejszy był od
    tych co są teraz.

  • 3. Data: 2013-03-05 13:38:00
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-03-05 13:31, k...@g...com pisze:

    > Poszukaj uchwytu od starej zielonej dwu biegowej Celmy. Chyba szczuplejszy był od
    tych co są teraz.

    Docelowo trzeba ze 12 sztuk. Zielona Celma mi się już rozsypała, ale
    uchwyt jest większy niż 30 mm.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2013-03-05 14:16:16
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    http://tiny.pl/h26g9

  • 5. Data: 2013-03-05 23:15:13
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik PeJot napisał:

    > Docelowo trzeba ze 12 sztuk. Zielona Celma mi się już rozsypała, ale
    > uchwyt jest większy niż 30 mm.

    Zielona Celma nadal jest produkowana - i to zarówno w wersji zielonej
    jak i w wersji niebieskiej, dwubiegowej z nawrotem i gwarancją przy
    zastosowaniu zawodowym... Chyba ostatnia na rynku wiertarka ręczna
    dwubiegowa i bez udaru, czyli bez suwliwego osadzenia wrzeciona i
    wynikających z tego luzów - jak i z galwaniczną izolacja wrzeciona i
    uchwytu, kto pamieta że dwubiegowy Bosh 350 W (Celma PrCr10/6 II b) miał
    od początku izolowane wrzeciono?

    --
    Darek

  • 6. Data: 2013-03-06 17:01:19
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-03-05 09:48, PeJot pisze:
> [...]
    > średnicą mocowania przedmiotu ok. 3.5 mm. Jest szansa przerobić szczęki,
    > tak by uzyskać zakres średnic 4.5-5.5 mm ? Która z metod ma większe

    Nie wiem czy ci się nada, ale jest taki uchwyt wiertarski 3-szczękowy
    proxxon, o rozmiarze zewnętrznym futerka (największy rozmiar) 17mm,
    nakręcany na gwint 8mm (trzpień "wiertarki"), i przyjmujący w szczęki od
    0.3 do 3.2mm oficjalnie, a praktycznie wiertło 3.5mm bez problemu, a
    nawet 3.75 tez wchodzi, ale już na lekki wcisk.
    http://maszynowy.eu/trojszczekowy-uchwyt-wiertarski-
    proxxon.html
    http://www.conrad.pl/Szybkoz%C5%82%C4%85czka---uchwy
    t-wiertarski,-0,4---3,5-mm.htm?websale7=conrad&pi=80
    7869
    Niby "modelarski" ale stosuję go w wiertarce ~10 000rpm do płytek
    laminatowych, zrobił robi tysiące otworów, i ani zwiększonych luzów ani
    bicia nie wykazuje.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2013-03-06 18:02:30
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-03-06 17:01, BartekK pisze:

> [...]
    >
    > Niby "modelarski" ale stosuję go w wiertarce ~10 000rpm do płytek
    > laminatowych, zrobił robi tysiące otworów, i ani zwiększonych luzów ani

    Powraca pytanie czy uda mi się go przerobić do średnicy maksymalnej 5.5
    mm. Poza tym chcę przez taki uchwyt przenosić moment rzędu 0.5Nm@500
    1/min i mam obawy czy on nie zacznie się ślizgać.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2013-03-06 19:19:33
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "PeJot"
    >*zewnętrzną* średnicą ok. 30 mm, tymczasem mnie pasuje maksymalna średnica
    >ok. 28.5 mm.
    Nie wiem dlaczego się zastanawiasz, to tylko 0,75 mm do zebrania.

    Robert

  • 9. Data: 2013-03-06 19:52:30
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-03-06 19:19, Robert Wańkowski pisze:

    > "PeJot"
    > Nie wiem dlaczego się zastanawiasz, to tylko 0,75 mm do zebrania.

    Spróbuję, mam nadzieję że uchwyt się nie rozleci.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2013-03-06 20:34:06
    Od: Padre <P...@n...net>

    kto pamieta że dwubiegowy Bosh 350 W (Celma PrCr10/6 II b) miał
    > od początku izolowane wrzeciono?

    ja pamiętam, jak 30 lat temu budowałem dom to co dwa tygodnie jechałem
    40kilometrów do serwisu po nowe wrzeciono :) Wreszcie skleiłem żywicą
    epoksydową, przewierciłem zużywszy z 10 wierteł 3mm i wkleiłem bolec:)

    Dwa miesiące temu prowadziłem bezowocne poszukiwania wiertarki bez udaru
    nadającej się do typowego statywu (mam doskonały statyw, zero luzów,
    zębata przekładnia, długi posów). Nic nie znalazłem, koniec końców
    kupiłem w Aldi dwubiegową, bo choć ma suwliwe wrzeciono to ze względu na
    przekładnię ma dużo większy rozstaw miedzy łożyskami no i z przodu ma
    łożysko kulkowe, czyli jest szansa że luzy pojawią się dużo później.