  • 1. Data: 2013-03-25 10:46:53
    Temat: Czym posmarować pierścieć ślizgowy
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Dzień dobry,

    Jest sobie pierścień - najproawdopodobniej inwarowy o średnicy ~12mm po nim
    ślizga się teflonowy pręcik fi ~1mm, zaostrzony, zaokrąglony, powierzchnia
    styku jest malutka.
    Pierścień wiruje z prękością jakieś 10tys obr/min.
    Czym to najlepiej posmarować aby smar się nie
    rozbryzgł a zminimalizować zużycie. Są jakieś dedykowane środki?

    Łukasz

  • 2. Data: 2013-03-25 12:50:00
    Temat: Re: Czym posmarować pierścieć ślizgowy
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 25 March 2013 09:46:53 UTC, Ukaniu wrote:
    > Czym to najlepiej posmarowaďż˝

    Niczym.

  • 3. Data: 2013-03-25 13:02:47
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    On Monday, 25 March 2013 09:46:53 UTC, Ukaniu wrote:
    > Czym to najlepiej posmarowaďż˝

    >Niczym.

    Tak też było ale pojawił się problem że teflon sunąc po pierścieniu zaczyna
    skrzypieć :-(. Pojawiają się jakieś dziwne wibracje. Reszta luzów w
    mocowaniach jest w normie tak jak i w innych podobnych.
    Czysciłem, odtłuszczałem i nic, przetarłem lekko jubilerską pastą polerską i
    dalej nici.

    Łukasz

  • 4. Data: 2013-03-25 13:46:11
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 25 March 2013 12:02:47 UTC, Ukaniu wrote:
    > U�ytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisa� w wiadomo�ci

    ps.com...

    > Tak te� by�o ale pojawi� si� problem �e teflon sun�c po pier�cieniu
    zaczyna

    > skrzypie� :-(. Pojawiaj� si� jakie� dziwne wibracje. Reszta luz�w w
    >
    > mocowaniach jest w normie tak jak i w innych podobnych.
    >
    > Czysci�em, odt�uszcza�em i nic, przetar�em lekko jubilersk� past�
    polerskďż˝ i

    > dalej nici.

    Jeśli to jest jakiś stop niklu, to trochę niefortunnie. On nie pokrywa się na
    powierzchni. Gdybyś miał jakieś aluminium, na twardo je przeanodował, to ten teflon
    by się wtarł w pory i śmigałby po jakimś czasie dużo lepiej. Nie wiem czemu ten
    pierścień masz z invaru i co tam możesz przerobić, ale poszukaj rozwiązań po jakichś
    igusach itd- oni mają materiały które po sobie potrafią się ślizgać prawie w
    nieskończoność bez zużycia. Może dałoby się też pokryć powierzchnię pierścienia
    miękkim metalem (ołowiem)- teflon się nasącza nim tworząc bardzo ładną powierzchnię
    poślizgową.
    Konrad
    PS. A to musi być teflon? Nie może być grafit od szczotek z silnika?

  • 5. Data: 2013-03-25 14:31:41
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    PS. A to musi być teflon? Nie może być grafit od szczotek z silnika?

    Diwajs wygląda tak.
    Mamy ten pierścień, on się obraca, jego promień zmienia się sinusoidalnie z
    amplitudą ok 0,5 mm.
    Po nim ślizga się ten pipek jakby wystajacy ze spodu tłoczka teflonowego o
    średnicy ok 4mm pracującego pasownie na sucho w rubinowej tulejce. Tłoczek
    od góry dociskany jest lekko drutem sprężynowym.
    To układ generujący kalibrowane ciśnienie akustyczne do testowania
    mikrofonów.
    W przypadku jednego ustrojstwa tłoczek skrzypi. Nie mam możliwosci podstawić
    części z innego bo to za drogie zabawki. Dziwi mnie fakt, że mam identyczne
    bez mierzalnych różnic i nie skrzypią. No cóż, może ten typ tak ma.

    Łukasz

  • 6. Data: 2013-03-25 14:42:29
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 25 March 2013 13:31:41 UTC, Ukaniu wrote:
    > No c�, mo�e ten typ tak ma.

    Może ten teflon jest mniej teflonowy od pozostałych. Ziarenko piasku, drobinka kurzu,
    może coś tam się dostało i wbiło w powierzchnię. Ostatecznie smarować. Polimery po
    metalu, to się smaruje silikonami. Ale to jest wszystko rzadkie, rozbryzga się. Dasz
    za mało to jakbyś wcale nie dał. Dasz niedobry, to nie usuniesz potem. Tu jeden
    szukał, znalazł w sklepie dla płetwonórków:
    http://www.cx-gl.org.uk/viewtopic.php?f=3&t=9216
    Konrad

  • 7. Data: 2013-03-25 14:44:03
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Nurków, nie nórków.

  • 8. Data: 2013-03-25 14:49:55
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    O tego potrzebujesz:
    http://ecx.images-amazon.com/images/I/31ydYGzpQsL._S
    L500_AA300_.jpg
    Mam ten sklep po drodze z pracy, mogę Ci kupić.
    Konrad

  • 9. Data: 2013-03-25 15:20:25
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    O tego potrzebujesz:
    http://ecx.images-amazon.com/images/I/31ydYGzpQsL._S
    L500_AA300_.jpg
    Mam ten sklep po drodze z pracy, mogę Ci kupić.

    O! smar silikonowy - to może być faktycznie pomysł.
    Wydaje mi się, że producent to czymś smarował bo na powierzchni ślizgowej
    jest ścieżka z czegoś co nie przypomina zużytego materiału tłoczka.
    Mam w domu smar TF (silikon - teflon) zrobię eksperyment.
    Dziękuję za chęć zakupu!
    Ty nadal w GB? Bo ja mam sprawę inną - sprężyna do zegara.
    Taki sklep w GB -

    https://www.cousinsuk.com/catalog/clock-parts/englis
    h-dial-french-german-trifix-clock-mainspring

    Może znasz kogoś kto tam ma konto i robi zakupy? Bo ja jestem
    niekompatybilny, oni chcą kartę kredytową a ja nie posiadam :-(

    Sprawa jest z tego wątku:

    http://zegarkiclub.pl/forum/topic/86630-vedette-posz
    ukiwana-oska-i-sprezyna/

    Łukasz

  • 10. Data: 2013-03-25 15:45:47
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 25 March 2013 14:20:25 UTC, Ukaniu wrote:

    > Mam w domu smar TF (silikon - teflon) zrobiďż˝ eksperyment.

    Gęsty ma być, po to Ci znalazłem w tubce. TF w spayu zapaskudzi Ci cały wichajster.

    > https://www.cousinsuk.com/catalog/clock-parts/englis
    h-dial-french-german-trifix-clock-mainspring

    Nie ma sprawy, tylko która?. Znajdź mnie na google talk, ewentualnie emailem się
    dogadamy. Jeśli przyjedzie do czwartku (dzisiaj trzeba by zamówić) to w piątek
    przyleci w moim plecaku do Gdyni. Dalej Poczta Polska.
    Konrad