  • 1. Data: 2014-11-09 18:12:41
    Temat: Czym nagrac pliki CloneCd
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Grupa softowa juz chyba calkiem padla, wiec spytam tu:

    Probowalem skopiowac plytki CD (audio CD nagrywane na pececie) w programie
    CloneCd. Zrobilem obrazy na dysku, a po zakupie plytek probowalem wypalic,
    a tu zonk. Wywala mi komunikat, ze nagrywarka jest niekompatybilna.
    Dzien wczesniej funkcja kopiowania dzialala normalnie.

    Jaki inny program do nagrywania obluguje format, w ktorym Cloncd zrzuca
    obrazy? Robi na dysku 4 pliki - img, cue, ccd i sub. Niestety np.
    CDBurnerXp ich nie widzi.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2014-11-09 18:48:48
    Temat: Re: Czym nagrac pliki CloneCd
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Maciek wrote:

> [...]
    >
    > Jaki inny program do nagrywania obluguje format, w ktorym Cloncd zrzuca
    > obrazy? Robi na dysku 4 pliki - img, cue, ccd i sub. Niestety np.

    Jeśli nagrywarka niekompatybilna to raczej kwestia braku współpracy
    nagrywarki z daną marką płyt.
    Obecne czyste płyty CD nie są takie, jak kiedyś i starsza nagrywarka
    albo nie nagra, albo nagra, ale potem będą trzaski przy słuchaniu płyty.
    Natomiast ta sama nagrywarka na innych płytach, kupionych w drogerii
    Rossmann nagrywa aż miło. Doskonale też nagrywa na starych krążkach
    kupionych lata temu na zapas, które wciąż gdzieś tam zalegają w
    zakamarkach szuflad. Z kolei nowsza nagrywarka nie daje rady nagrywać na
    tych płytach z Rossmanna, a na współczesnych w miarę markowych nagrywa.
    Te płyty z Rossmanna wyglądają na leżaki, których naprodukowali w latach
    świetności technologii krążków i do dziś usiłują jakoś upłynnić. Z kolei
    na niektórych współczesnych nowsza nagrywarka nagrywa, ale potem takiej
    płyty nie daje się słuchać, ponieważ są prawie same trzaski.

  • 3. Data: 2014-11-09 18:56:04
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 09 Nov 2014 18:48:48 +0100, Poldek napisał(a):

    > Jeśli nagrywarka niekompatybilna to raczej kwestia braku współpracy
    > nagrywarki z daną marką płyt.

    Nagrywarka LG, modelu nie pamietam, ma jakies 5 lat. Plyty Verbatim. Jedno
    i drugie raczej typowe...

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2014-11-09 19:22:40
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Maciek wrote:

    > Nagrywarka LG, modelu nie pamietam, ma jakies 5 lat. Plyty Verbatim. Jedno
    > i drugie raczej typowe...

    Płyty Verbatim to była marka jakieś 10-15 lat temu.
    Teraz wszystkie płyty robi ta sama fabryka i drukuje na jednej partii
    Verbatim, na drugiej Acoss, na trzeciej Tesco. Akurat z płytami CD-R
    marki Verbatim mam bardzo negatywne doświadczenia z ostatnich czasów.
    W każdym razie obecnie w praktyce nie jest już tak, że masz napęd CD-R
    to każdą płytę CD-R będzie chciał nagrać i jeszcze po nagraniu ta płyta
    będzie dobrze się czytała. Teraz trzeba dobierać płyty do nagrywarki
    metodą prób i błędów. I jeszcze do odtwarzacza, którego używasz potem do
    czytania tych płyt.

  • 5. Data: 2014-11-09 22:37:18
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 09 Nov 2014 19:22:40 +0100, Poldek napisał(a):

> [...]
    > to każdą płytę CD-R będzie chciał nagrać i jeszcze po nagraniu ta płyta
    > będzie dobrze się czytała. Teraz trzeba dobierać płyty do nagrywarki

    Dziwi mnie to, co piszesz. Takie cyrki pamietam z czasow pierwszych
    nagrywarek.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2014-11-09 23:43:52
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Maciek wrote:

    > Dziwi mnie to, co piszesz. Takie cyrki pamietam z czasow pierwszych
    > nagrywarek.

    Tak, zgadza się, to była epoka wschodu technologii.
    Nagrywarka, która potrafiła nagrywać tylko CD-R i nie miała burn-proofa
    kosztowała 400 ówczesnych zł. Jakiś rok 2000. Płyta mogła kosztować 3-4 zł.
    Potem był okres okrzepnięcia technologii i mniej więcej wszystko na
    wszystkim nagrywało. Nagrywarka potrafiła nagrywać też DVD-R i
    kosztowała 250 zł, a płyta 2 zł.
    Następnie przyszedł schyłek technologii. Po pierwsze kupujący płyty CD-R
    żądali ceny krążka idącej w grosze i trzeba było potanić maksymalnie
    produkcję. Po drugie oczekiwania do do ceny nagrywarki także zbliżyły
    się do ok. 39 zł za urządzenie. Więc przy odrobinie szczęścia daje się
    coś nagrać i potem jeszcze to w miarę bez błędów odtworzyć.

  • 7. Data: 2014-11-10 14:02:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-11-09 23:43, Poldek pisze:

> [...]
    > kosztowała 400 ówczesnych zł. Jakiś rok 2000. Płyta mogła kosztować 3-4 zł.

    E, tam. To już był drugi lub trzeci etap.

    Pamiętam płyty CD-R po ponad 60 ówczesnych złotych za sztukę!
    Nagrywarki często miewały dodatkowe kasetki (nie pamiętam, jak to się
    nazywało) do wkładania płyt, i dopiero taką płytkę w kasetce aplikowało
    się do napędu. Zresztą niektóre CD też miały tak.

    Zaś za pierwszą moją nagrywarkę DVD, jeszcze na szynie SCSI, zapłaciłem
    ponad 1200 zł. brutto - i to było gdzieś ok. 2000r.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2014-11-21 10:19:13
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-11-10 o 14:02, Adam pisze:

    > Pamiętam płyty CD-R po ponad 60 ówczesnych złotych za sztukę!

    Pamiętam za 100 zł + zawartość CD ;)

    > Nagrywarki często miewały dodatkowe kasetki (nie pamiętam, jak to się
    > nazywało)

    Caddy

    --
    pozdrawiam