  • 1. Data: 2018-04-03 22:28:56
    Temat: Czyja wina
    Od: saparata <s...@g...com>

    Samochód (1) jedzie główną trzypasmową jednokierunkową jezdnią, skrajnym
    lewym pasem, ma włączony kierunkowskaz w lewo, kierowca rozgląda się za
    miejscem parkingowym po lewej stronie. Znajduje miejsce po lewej
    stronie. Miejsce jest prawie poprzecznie względem jezdni, więc aby
    wjechać poprawnie cofa delikatnie, powoli do tyłu.
    W momencie kiedy samochód (1) cofa, kierowca w samochodzie (2)
    postanawia wyjechać z miejsca parkingowego. Kierowca w samochodzie (1)
    patrzy w środkowe i prawe lusterku asekurując się przed najechaniem z
    tyłu. Samochód (1) uderza cofając w samochód (2) który cofa z miejsca
    parkingowego (wyjeżdża). Kto jest winny stłuczki?

  • 2. Data: 2018-04-03 23:44:48
    Temat: Re: Czyja wina
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-03 o 22:28, saparata pisze:
    > poprawnie cofa delikatnie, powoli do tyłu.

    Mógł cofać do przodu :P

    > Kto jest winny stłuczki?

    Włączający się do ruchu.
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 3. Data: 2018-04-04 07:55:00
    Od: p...@g...com

    W dniu wtorek, 3 kwietnia 2018 22:28:53 UTC+2 użytkownik saparata napisał:
[...]

    lepiej daj linka bo cos slabo wierze ze przy 3 pasach wyznaczono miejsca tak ze
    "Miejsce jest prawie poprzecznie względem jezdni" przy dluzszym aucie musisz wtedy
    cofac przez 2 pasy co na 3-pasmowce musi wywolywac zamieszanie

    przyklad
    https://www.google.de/maps/@53.4257192,14.5515819,3a
    ,75y,334.81h,76.19t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3Sdpk03bh-Qq
    4tG3IaHyDg!2e0!7i13312!8i6656

  • 4. Data: 2018-04-04 09:25:23
    Od: saparata <s...@g...com>

> [...]
    > tyłu. Samochód (1) uderza cofając w samochód (2) który cofa z miejsca
    > parkingowego (wyjeżdża). Kto jest winny stłuczki?

    https://www.google.com/maps/place/Dworcowa,+Wroc%C5%
    82aw/@51.1009322,17.0394818,58m/data=!3m1!1e3!4m5!3m
    4!1s0x470fc27abfec2bb7:0xa2bdea580e2a003c!8m2!3d51.1
    027825!4d17.040010300103

  • 5. Data: 2018-04-04 10:53:01
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-04-03 o 22:28, saparata pisze:

    > Kto jest winny stłuczki?

    Hehe, chyba nie myślisz, że ludzie tutaj złapią się na takie trollowanie?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 6. Data: 2018-04-04 13:27:42
    Od: saparata <s...@g...com>

    W dniu 2018-04-04 o 10:53, Akarm pisze:

    > Hehe, chyba nie myślisz, że ludzie tutaj złapią się na takie trollowanie?

    Przepraszam, ale nie wiem o co Ci chodzi. Myślałem że winny jest
    kierowca samochodu (1) że cofając uderzył w w wyjeżdżający samochód z
    miejsca parkingowego (2).

  • 7. Data: 2018-04-04 13:43:19
    Od: p...@g...com

    Samochód (1) uderza cofając w samochód (2) który cofa z miejsca
    parkingowego (wyjeżdża).

    dalbym po ojcowsku po 50% ku przestrodze :-)

    1-ka jest na pasie a 2-ka sie wlacza tak ja to widze

  • 8. Data: 2018-04-04 14:38:05
    Od: saparata <s...@g...com>

    W dniu 2018-04-04 o 13:43, p...@g...com pisze:
    > Samochód (1) uderza cofając w samochód (2) który cofa z miejsca
    > parkingowego (wyjeżdża).
    >
    > dalbym po ojcowsku po 50% ku przestrodze :-)
    >
    > 1-ka jest na pasie a 2-ka sie wlacza tak ja to widze

    Czyli jednak 50/50?

    Musze Policjanta zapytać.

  • 9. Data: 2018-04-04 15:33:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 4 Apr 2018 14:38:05 +0200, saparata

    > Czyli jednak 50/50?
    > Musze Policjanta zapytać.

    W uproszczeniu tak, oboje cofali, oboje winni niezachowania ostrożności.

    Ale ja się sądzę w podobnej sytuacji (podobnej o tyle, że ja cofałem
    znajdujac się w ruchu i paniusia też włączając się do ruchu z miejsca
    parkingowego, ale waliła tylko ona we mnie -- ponieważ w bok jeździć nie
    umiem). Znaczy "sądzę" to za dużo powiedziane, nie przyjąłem mandatu na
    miejscu i czekam drugi rok na rozprawę, paniusia jako winna chetnie
    przyjęła 100 zł. :P Co ciekawe, gdybym nie pokazał nagrania z kamery, to
    pewnie by uznali jej winę, a że zobaczyli na kamerze że się toczyłem do
    tyłu w momencie jak mnie walnęła -- to wyszło tym fraglesom że cofaliśmy
    oboje i oboje byliśmy winni. :P Tylko właśnie nie uwzględnili że ja byłem w
    ruchu a pani się do ruchu dopiero włączała.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2018-04-04 17:32:02
    Od: "DK" <D...@b...pl>

> [...]
    > oboje i oboje byliśmy winni. :P Tylko właśnie nie uwzględnili że ja byłem
    > w ruchu a pani się do ruchu dopiero włączała.

    Z jakiego powodu tak długie czekanie na rozprawę ?
    Była interwencja w sądzie lub w prokuraturze ?