  • Data: 2017-05-07 17:48:31
    Temat: Re: Czyja by była wina ?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.05.2017 o 17:36, cef pisze:

    > Dla kilku internetowych dyskutantów (obeznanych z przepisami) to tak,

    Ale to wcale nie jest takie oczywiste. Niby jak skręcasz w lewo to masz
    innych przepuścić, ale jak ktoś cię wyprzedza to generalnie sądy od
    jakiegoś czasu orzekają, że wina wyprzedzającego (nawet im bomby pod
    Zambrowem nie pomogły). Nawet jakiś wyrok sądu najwyższego w takiej
    sprawie był. Co prawda teraz straszydło z borem namieszało i głupio
    wyszło... trzeba będzie zmienić sąd najwyższy;)

    > ale jak spytać co drugiego na ulicy, to będzie uważał, że tamten
    > nie może jechać z przeciwnego kierunku na jednokierunkowej czy tam
    > wyprzedzać na skrzyżowaniu i będa twierdzić, że jest wina tego co
    > wyprzedzał czy jechał pod prąd.

    I całkiem niewykluczone, że jak sprawa trafi do sądu to właśnie tak
    będzie. Więc ostrożnie z tym "zawsze winny jest ten co nie miał
    pierwszeństwa", bo obecnie jak na miejscu nie skończy się przyjęciem
    mandatu to w sądzie może być różnie - w zależności od tego jak bardzo
    sam mający nadpierwszeńtwo nawywijał (i czy nie był na przykład skrajnym
    idiotą zeznając, że "widziałem go, ale przecież miałem pierwszeństwo").

    Shrek