  • 1. Data: 2014-01-20 17:11:35
    Temat: Czy wybieranie numeru i oczekiwanie na połączenie też coś kosztuje?
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Natrafiłem na wypowiedź że komuś obciążyło konto (T-Mobile) za samo
    wybieranie numeru i oczekiwanie na połączenie bez tego by ktoś odebrał
    połączenie. Chodziło w tym przypadku o przekręt z puszczaniem sygnału i
    konieczność oddzwonienia na numer, chyba z Kongo.

    Jak to jest możliwe jeśli nikt nie odebrał połączenia? Chyba że oszuści
    posunęli się do tego stopnia że nagrali sygnał łączenia i puszczają go a
    ofiara myśli że nikt nie odbiera. To jedyna myśl która przyszła mi do głowy.
    Jest jeszcze jakaś inna możliwość?

  • 2. Data: 2014-01-20 17:23:05
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 20 Jan 2014 17:11:35 +0100, rageofhonor napisał(a):

> [...]
    > połączenie. Chodziło w tym przypadku o przekręt z puszczaniem sygnału i
    > konieczność oddzwonienia na numer, chyba z Kongo.

    W niektórych krajach opłaty są za airtime, a nie za czas połączenia. Może
    być też skopana sygnalizacja między krajami albo najzwyczajniej w świecie
    biling operatora. Mało to razy liczyli połączenia na stacjonarne w różne
    zapyziałe rejony kraju jako zagraniczne, tylko dlatego, że kierunkowy
    danego rejonu był podobny do kierunkowego do jakiegoś kraju?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2014-01-21 02:01:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "rageofhonor" 52dd4abe$0$2360$6...@n...neostrada.pl

> [...]

    > łączenia i puszczają go a ofiara myśli że nikt nie odbiera.
    > To jedyna myśl która przyszła mi do głowy. Jest jeszcze jakaś

    Ja z takimi obciążeniami spotkałem się -- w Play i w VoIPie FCN.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2014-01-21 15:32:29
    Od: SDD <s...@t...pl>

    rageofhonor pisze:

    Chyba że oszuści > posunęli się do tego stopnia że nagrali sygnał
    łączenia i puszczają go a
    > ofiara myśli że nikt nie odbiera. To jedyna myśl która przyszła mi do
    > głowy. Jest jeszcze jakaś inna możliwość?

    Generalnie nie trzeba aż takiej perfidii - wystarczy np. centralka z
    funkcją DISA bez nagranej zapowiedzi.

    Oczywiście jeśli numer jest zagraniczny i chodzi o to by oddzwonic na
    "strzalke", to wiadomo, że to działanie z premedytacja ;)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2014-01-22 01:54:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Oczywiście jeśli numer jest zagraniczny i chodzi o to by oddzwonic na
    > "strzalke", to wiadomo, że to działanie z premedytacja ;)

    A czy ktoś mógłby mi w przystępny sposób wyjaśnić, kto i jaki zysk odnosi z
    takich strzałek? Bo kasę za połączenie pobierają operatorzy, których jakoś
    nie podejrzewam o tak perfidne dzialania.

  • 6. Data: 2014-01-22 13:17:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości

    >A czy ktoś mógłby mi w przystępny sposób wyjaśnić, kto i jaki zysk
    >odnosi z takich strzałek? Bo kasę za połączenie pobierają operatorzy,
    >których jakoś nie podejrzewam o tak perfidne dzialania.

    rozni sa operatory. Niektorzy potrafia sobie zorganizowac pule numerow
    z np Tahiti w Nowym Jorku.

    Potem ktos dzwoni, placi jak do Tahiti, a polaczenie nie opuszcza
    jednego budynku.

    J.

  • 7. Data: 2014-01-22 13:33:25
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > A czy ktoś mógłby mi w przystępny sposób wyjaśnić, kto i jaki zysk
    > odnosi z takich strzałek? Bo kasę za połączenie pobierają operatorzy,
    > których jakoś nie podejrzewam o tak perfidne dzialania.

    Dzisiaj w takiej np. Polsce, żeby zostać operatorem, wiele nie trzeba.
    Podejrzewam, że w Nigerii czy innym tego typu kraju trzeba jeszcze mniej
    (choć pewnie trzeba więcej dać w łapę).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2014-02-03 11:35:02
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Po co centralka, większość faksów ma funkcję symulowania sygnału dzwonienia.

    -----