-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy wolno jeździć z wod a zamiast płynu chłodzacego?
Date: Thu, 24 Jun 2010 10:32:54 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 72
Message-ID: <hvvc8m$dqp$1@inews.gazeta.pl>
References: <hvt2f9$h45$1@inews.gazeta.pl> <6...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1277375574 14169 172.20.26.241 (24 Jun 2010 10:32:54 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 24 Jun 2010 10:32:54 +0000 (UTC)
X-User: w.mak
X-Forwarded-For: 212.76.37.154
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2291767
[ ukryj nagłówki ]kogutek <k...@v...pl> napisał(a):
> > korku, wylatuje na zewnątrz mieszanina powietrza, pary wodnej i
niewielkich
> > ilości par glikolu (ewentualnie innych składników "płynu do chłodnic").
> Nieprawda. Powietrza tam nie ma. Bo niby skąd w szczelnym hydraulicznym > >
> układzi
Przypomnę, że mój krótki tekst:
"Wydmuchuje parę, po ostygnięciu zasysa powietrze"
dotyczył układu, gdzie korek z zaworkami jest tylko na zbiorniku wyrównawczym
Ten układ jest szczelny tylko w zakresie ciśnień "trzymania" zaworków korka.
Zaworki pracują naprzemiennie przy rozgrzewaniu i stygnięciu silnika.
Przy stygnięciu układ zasysa powietrze do zbiorniczka, przy następnym
rozgrzaniu silnika to powietrze jest usuwane przez zawór.
Po dłuższej jeździe powietrza praktycznie już nie będzie, pozostaną pary wody
i glikolu.
Po ostygnięciu znów zassie do zbiorniczka powietrze.
W układzie z korkiem przy chłodnicy i otwartym zbiorniczku przy stygnięciu
układ (rurką od spodu zbiorniczka, przez zawór) zasysa płyn i dopóki go nie
zabraknie w zbiorniczku to powietrza w układzie chłodzenia nie będzie .
> Jak ppraktycznieowstają lokalne przegrzania to nadmiar ciepła
> jest natychmiast absorbowany przez ciecz jaka jest dookoła bąbla pary.
> Temperatura wrzenia mieszanin cieczy jest zawsze wyższa od temperatury
wrzenia
> cieczy wrzącej w niższej temperaturze i niższa od temperatury wrzenia cieczy
> wrzącej w wyższej temperaturze. Zjawisko ma nawet swoją nazwę. Temperatura
ta
> zależy od proporcji w jakich zmieszane są ciecze i ciśnienia w jakim
zachodzi
> wrzenie. Oddaj kasę za szkołę.
>
Teorię znasz (ja też) ale widać nie zdarzyło ci się po zatrzymaniu auta w
którym wentylatory są odcinane kluczykiem, natychmiast po długiej ostrej
jeździe, bez czekania na wolnych obrotach aż wymiesza się płyn w układzie, że
w chwilę później słychać bulgot i duża porcja płynu wylatuje pod auto.
Przy proporcjach wodya/glikol ok 50/50 i sprawnych zaworkach takie coś nie ma
prawa się zdarzyć ale przy rozwodnionej mieszance i np. niedokręconym lub
złym korku może się trafić.
Bąbel pary zdąży wypchnąć płyn, zanim ciepło zostanie zaabsorbowane.
Walczyłem z takim efektem w kilku autach.
Przyczyną była głupota i chytrość mechaników.
Jedno to był jeszcze (wtedy dosyć młody) Wartburg "golf" z korkiem na
zbiorniczku.
"Specjaliści" od tego modelu po wymianie pompy płynu chłodzącego doleli wody -
po próbnej jeździe wykipiało.
Kombinowali, zmienili cały płyn - było lepiej ale w upalny dzień znów gejzer.
Dopiero kolega, doświadczony mechanik, kazał na gorąco pomacać węże - były
miękkie.
Nowy korek ze sprawnymi zaworkami (węże stwardniały) wyleczył silnik.
Do tych "specjalistów" od Wartburgów auto nigdy więcej nie pojechało.
W dwóch przywiezionych ze Stanów Chryslerach, ze sprawnymi zaworami przy
chłodnicy i "bezciśnieniowym" zbiorniczku było to samo - wystarczyło wymienić
płyn na 50/50 by nigdy więcej nie siknęło.
Być może właśnie by zapobiec takim zjawiskom, w niektórych samochodach
wentylatory chłodnicy pracują po wyjęciu kluczyka.
Co do warszaw - pewno masz rację.
W tych, na których prawo jazdy robiłem, czasem parowało spod korków
(popsute?).
Instruktor wyjmował z bagażnika bańkę wody i pokazywał, jak dolewać.
Wmak
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 24.06.10 13:03 Wmak
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=