  • 21. Data: 2010-03-15 09:03:16
    Temat: Re: Czy warto pojechać do Skandynawii?
    Od: "szauek" <lukaszsz@wytnij_to.wp.pl>

    Użytkownik "KLOSZ" <konradki@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (w zasadzie gosc ma te ruiny na swoim podworku) jest domek, obok niego
    > mala hytte. Pukasz do domku, zagadujesz z angielskogadajacym Szwedem czy
    > daloby sie przenocowac w domku albo pod namiotem, bo w podrozy noc Cie
    > zastala itd. Oczywiscie mowisz mu, ze gotow jestes zaplacic. Jak on
    > zaczyna do Ciebie milo to zza parkanu wyciagasz flaszeczke i juz jestes w
    > domku ;). Jak bylismy tam przelotem w wakacje z rzonom, to nie bylo mowy o
    > jakimkolwiek placeniu. Wzruszeni tym udostepnieniem domku nie
    > korzystalismy nawet z jego poscieli tylko kimnelismy sie na podlodze tego

    Dzięki, a swoją drogą to ja mu się nie dziwię, mieszka w kraju w którym nie
    kupisz wódki w pierwszym lepszym sklepie... a jak już dotrze do System
    Bolaget to musi za taką flaszkę zapłacić 5x tyle co w PL.

    szauek

  • 22. Data: 2010-03-15 14:39:54
    Od: KLOSZ <konradki@USUN_TOwp.pl>

    szauek pisze:

> [...]
    > kupisz wódki w pierwszym lepszym sklepie... a jak już dotrze do System
    > Bolaget to musi za taką flaszkę zapłacić 5x tyle co w PL.

    Fakt. Na widok krowki Wyborowej z dozownikiem na szczycie zakrzyknal
    "Ojej! To moja ulubiona!" i rozpromienil sie od ucha do ucha.
    Generalnie przy wyjazdach do Norwegii i Szwecji zapas kilku flaszek w
    bagazach sie przydaje. Podobne doznania mialem na Ekebregu w Oslo. Jak
    tylko wyciagnelismy flaszki to od razu bylismy "najfajowniejszymi
    przyjacielami" obslugi kempingu.

    Zdrowko
    KLOSZ
    --
    Echhh, kiedy znow tam pojade.... chyba niepredko... a szkoda bo bym
    chcial...

  • 23. Data: 2010-03-15 15:05:55
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "KLOSZ" <konradki@USUN_TOwp.pl> wrote in message

> [...]
    > KLOSZ
    > --
    > Echhh, kiedy znow tam pojade.... chyba niepredko... a szkoda bo bym

    Jakbys sie wybieral to dawaj znaki, nie ze wzgledu na te Wyborowa ;) mysle
    by uciec tam przed upalami, tylko nigdy chetnych nie bylo bo drogo i nudno,
    z czym trudno mi sie zgodzic. W razie czego jest zaprzyjazniona meta w
    Helsingborg, a w System Bolaged maja koszalinskiego Broka.

    weFAQ&v=qvj

  • 24. Data: 2010-03-15 15:35:34
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    Kefir pisze:

    > Jakbys sie wybieral to dawaj znaki, nie ze wzgledu na te Wyborowa ;)
    > mysle by uciec tam przed upalami, tylko nigdy chetnych nie bylo bo drogo
    > i nudno, z czym trudno mi sie zgodzic.
    Drogo? Powiem tak kiedys ceny norweskie byly szokujace.. dzisiaj nie ma
    az takiej katastrofy.
    Co do fiordow, jakis plan? :)

    --
    pozdr
    Rogal

  • 25. Data: 2010-03-15 16:37:57
    Od: KLOSZ <k...@w...pl>

    Grzegorz Rogala pisze:
> [...]

    No tu sie mozna oszukac. W zeszlym roku nie bylo dramatu, ale jak
    bylismy dwa lata temu, to temperatury byly rzedu 25-30 stopni, co dla
    Szwedow bylo podstawa przezywania szoku termicznego..., ale z drugiej
    strony sen pod golym niebem nie stanowil przeszkody w podrozowaniu, wiec
    byly plusy dodatnie i plusy ujemne tej sytuacji.

    > Drogo? Powiem tak kiedys ceny norweskie byly szokujace.. dzisiaj nie ma
    > az takiej katastrofy.

    No tu masz slusznego. Jak sie wybralismy w, chyba 1996 roku do Norwegii
    to byl szok totalny. Chleb w cenie okolo 5 PLN za maly bochenek, paliwo
    chyba z 6 pln za lytra. Piwo (jakies 3% siki w sklepiku lokalnym) chyba
    z 16 pln za 0,33 - to byl dramat. Na szczescie konserwa turystyczna ryz
    i makaron z sosami winiar nam zycie uratowaly. Nie wspomne o tym, jakim
    dramatem byl wyjazd do Skandynawii w czasach PRL.

    Faktycznie, obecnie jest, mozna by rzec, porownywalnie cenowo jak w
    innej czesci Europy. Zreszta urlop, jak juz sie na niego pojedzie, nie
    jet po to, zeby oszczedzac pieniadze. Na urlop sie oszczedza, zeby potem
    wydac to co zaoszczedzone ;).

    > Co do fiordow, jakis plan? :)

    Nooo, trzaby karme kupic dla fiordow i podjechac. Ale jesli o mnie
    chodzi, to raczej melodia na 2011, bo ten rok mam poplanowany i chyba
    nie udzwigne tej karmy pod wzgledem $$.

    Ale grunt to miec plany, wiec... nie mowie nie.

    Zdrowko
    KLOSZ

    --
    FJR 1300 '01 - dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
    "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ

  • 26. Data: 2010-03-15 16:40:56
    Od: Kefir <a...@g...com>

    On Mar 15, 4:35 pm, Grzegorz Rogala <a...@v...pl> wrote:

    > Drogo? Powiem tak kiedys ceny norweskie byly szokujace.. dzisiaj nie ma
    > az takiej katastrofy.
    > Co do fiordow, jakis plan? :)

    Nie wiem czym karmic. Z pewnoscia nie Nordkapp, raczej
    widoki,winkielki, zadupia. Po emerycku, tam gdzie ladnie.
    Prawdopodobnie XT, choc rozpatruje DeTka czy innego Rometa 150, w
    kazdym razie coby nie zostac zlapanym na speedingu ;)

    weFAQ&v=qvj

  • 27. Data: 2010-03-15 16:56:23
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    Kefir pisze:

    > Nie wiem czym karmic.
    Karma dla Fiordow dostepna na kazdej stacji Statoil.

    > Z pewnoscia nie Nordkapp, raczej
    > widoki,winkielki, zadupia. Po emerycku, tam gdzie ladnie.
    Mowisz i masz - cale Sogn og Fjordane
    lodowce, fiordy (najdluzszy i najwezszy)
    gory i miliard winkli.
    Roros - kopalnia miedzi ktora bagatela funkcjonowala 330 lat.
    Lofoty
    Poludniowa Norwegia - Stavanger itp
    Bateria VARA - Kristiansand
    Instalacje Nasluchowe NATO - lokalizacja tajna ;)
    Jest pare miejsc w tym fajnym kraju gdzie warto zajrzec
    i wlasnie niekoniecznie na Nordkapp.

    > Prawdopodobnie XT, choc rozpatruje DeTka czy innego Rometa 150, w
    > kazdym razie coby nie zostac zlapanym na speedingu ;)
    Wazne zeby dalo rade nie zameczyc czlowieka w zakresie predkosci
    30-90km/h reszta nie ma znaczenia ;)

    Co do noclegow - allemannsretten - czyli prawie wszedzie :)

    --
    pozdr
    Rogal

  • 28. Data: 2010-03-15 19:15:12
    Od: Glub <g...@g...com>

    KLOSZ <konradki@USUN_TOwp.pl> wrote:
    > szauek pisze:

    > Fakt. Na widok krowki Wyborowej z dozownikiem na szczycie zakrzyknal
    > "Ojej! To moja ulubiona!" i rozpromienil sie od ucha do ucha.

    Aż dziw bierze ze jeszcze nie nauczyli się pędzić samogonu.
    --
    Glub@NewsTap usenet mobile reader

  • 29. Data: 2010-03-15 19:25:17
    Od: KLOSZ <k...@w...pl>

    Glub pisze:

    > Aż dziw bierze ze jeszcze nie nauczyli się pędzić samogonu.

    Pedza, pedza... Szwecja ma jeden z najwiekszych problemow z tzw.
    utajonym alkoholizmem, u ktorego podstaw lezy wlasnie domowa produkcja
    alkoholi. Oni robia, ale nie umią ;), tzn. strasznie paskudne im to
    wychodzi...
    Ten kraj jest jednym z dowodow na to, ze ograniczenie dostepu do alko
    nie powoduje zmniejszenia spozycia, tylk rozwoj szarej strefy i innych
    "podziemnych" inicjatyw.

    Zdrowko
    KLOSZ

  • 30. Data: 2010-03-15 19:41:40
    Od: "szauek" <lukaszsz@wytnij_to.wp.pl>

    > Pedza, pedza... Szwecja ma jeden z najwiekszych problemow z tzw. utajonym
    > alkoholizmem, u ktorego podstaw lezy wlasnie domowa produkcja alkoholi.
    > Oni robia, ale nie umią ;), tzn. strasznie paskudne im to wychodzi...

    Musiałeś jakieś gówno pić, ten który piłem był wyśmienity. Okolice
    Stenundsund. Widocznie bliżej granicy Norwegii większe doświadczenie mają.

    szauek