  • 1. Data: 2011-12-03 17:33:36
    Temat: Czy warto dbać o czystość kodu?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Zauważyłem, że źródła typu Facebook, Google i pewnie inne proponują
    osadzanie swoich gadgetów za pomocą nie istniejących tagów. Przykładowo
    Google proponują:

    <g:plusone size="medium" annotation="inline"></g:plusone>

    dla wyświetlenia ikony share'owania strony WWW. Nie ma znacznika <g> w HTML
    4. Wiele mówiło się, że ważne jest o dbanie o czystość kodu np. po to aby w
    Googla dana strona dobrze wypadała. Tymczasem sam zainteresowany proponuje
    kod spoza standardu. O co tu chodzi?

  • 2. Data: 2011-12-03 17:39:02
    Temat: Re: Czy warto dbać o czystość kodu?
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-12-03 18:33, Marek pisze:
> [...]
    > Googla dana strona dobrze wypadała. Tymczasem sam zainteresowany proponuje

    Co któryś bardziej świadomy klient zwraca nam uwagę, że "strona miała
    się validować, a się nie validuje" - i naprawdę ciężko wytłumaczyć, że
    to dlatego, że na wtyczkę facebooka nie mamy wpływu, a klient chciał ...
    No bo przecież to Facebook ....

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 3. Data: 2011-12-03 20:06:43
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

> [...]
    >
    > <g:plusone size="medium" annotation="inline"></g:plusone>
    >
    > dla wyświetlenia ikony share'owania strony WWW. Nie ma znacznika<g> w HTML

    Znacznikiem jest "g:plusone", a nie "g", które ma udawać przestrzeń
    nazewniczą. Sami zorientowali się, że to słabe, więc proponują
    alternatywę: <div class="g-plusone">.

    artur

  • 4. Data: 2011-12-03 21:02:04
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Sat, 03 Dec 2011 21:06:43 +0100, Artur Muszyński napisał(a):

    > W dniu 2011-12-03 18:33, Marek pisze:
    > Znacznikiem jest "g:plusone", a nie "g", które ma udawać przestrzeń
    > nazewniczą.

    A tak, faktycznie. Dwukropek traktowany jest póki co jako litera - z tego
    co gdzieś słyszałem.

    > Sami zorientowali się, że to słabe, więc proponują
    > alternatywę: <div class="g-plusone">.

    Serio? :-D
    Ciekawe czemu d razu nie wpadli na to, ze nie ma takiego znacznika. Pewnie
    programista był wcześniej na facebooku, gdzie również wymyśla się
    znaczniki.

  • 5. Data: 2011-12-03 21:04:14
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Sat, 03 Dec 2011 18:39:02 +0100, crazy bejbi napisał(a):

> [...]
    > się validować, a się nie validuje" - i naprawdę ciężko wytłumaczyć, że
    > to dlatego, że na wtyczkę facebooka nie mamy wpływu, a klient chciał ...

    To nawet nie o to chodzi. Mi osobiście jest ciężko świadomie partaczyć
    robotę.. Dziwi mnie tylko to, że Google i Facebook nawołują wręcz do tego
    poprzez wymyślanie nowych tagów.

  • 6. Data: 2011-12-04 15:15:08
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sat, 03 Dec 2011 21:02:04 -0000, Marek <p...@s...com> wrote:

    > A tak, faktycznie. Dwukropek traktowany jest póki co jako litera - z tego
    > co gdzieś słyszałem.

    W text/html tak na prawdę nazwą tagu jest "g:plusone", bo dwukropek nie ma
    specjalnego znaczenia.

    W XML kod Google to błąd, bo brak jest xmlns:g="".

    > Serio? :-D
    > Ciekawe czemu d razu nie wpadli na to, ze nie ma takiego znacznika.
    > Pewnie programista był wcześniej na facebooku, gdzie również wymyśla się
    > znaczniki.

    Nie sprawdzałem kodu ani IE, ale możliwe, że getElementsByTagName() działa
    w IE z tak wymyślonymi tagami i to rozwiązanie będzie szybsze, niż
    wyszukiwanie po klasie, czego IE < 8 nie potrafi.

    Możliwe też, że to tylko taka moda i własny tag wyglądał fajniej...

    --
    regards, porneL

  • 7. Data: 2011-12-04 18:09:04
    Od: ramblinman <%nick%@gazeta.pl>

    W dniu 2011-12-03 22:04, Marek pisze:
    > [...]
    > To nawet nie o to chodzi. Mi osobiście jest ciężko świadomie partaczyć
    > robotę.. Dziwi mnie tylko to, że Google i Facebook nawołują wręcz do tego
    > poprzez wymyślanie nowych tagów.

    Myślę, że trzeba czegoś więcej niż kilku niestandardowych znaczników,
    żeby spartaczyć kod. Być może nie podobają Ci się (mi też tak sobie)
    takie wynalazki, ale tak naprawdę nic się nie dzieje - wszystko działa,
    cel osiągnięty, poproszę następne zadanie :)

    Pozdrawiam,
    Rafał