    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy w telewizji siedzą debile?
    Date: Tue, 22 Feb 2011 08:14:13 +0100

    W dniu 2011-02-21 09:39, Adam pisze:

    > W sobotę przełączyłem się na któryś z kanałów Discovery.

    No i mamy odpowiedź. Discovery nie jest telewizją edukacyjną, chociaż
    dzielnie taką udaje i niektórzy dają się na to nabrać. Oczywiście,
    zdarzają się ciekawe programy (sam lubię "Pogromców Mitów) albo filmy
    dokumentalne, ale nieraz trafia się w programie pozycja stawiająca pod
    wielkim znakiem zapytania ich poziom merytoryczny.
    Jak na przykład to:

    http://www.youtube.com/watch?v=6AvOy987_FY

    Ani trochę krytycznego podejścia, ani trochę sceptycyzmu, ani jednego
    prawdziwego naukowca, który mógłby zabrać głos demaskując elementarne
    nadużycia. Przez cały program pozwolili temu hotelarzowi wygadywać
    bzdury udając, iż są to jakieś "naukowe teorie". :)
    Swego czasu widywałem na Discovery podobnie zrealizowane programy o UFO,
    bliskich spotkaniach trzeciego stopnia, nawiedzonych domach albo
    poszukiwaniach zatopionej Atlantydy. Nawet jeśli były to rzadkie
    przypadki, to kiepsko świadczą o ekipie odpowiedzialnej za sprawy
    merytoryczne. :)

    A co do tłumacza, to kiedyś rozbawiła mnie pomyłka w "Jak to jest
    zrobione" (czy jakoś tak) opowiadającym o budowie komputera. Padło hasło
    w rodzaju "w tym etapie produkcji chłodnica jest zakładana na procesor".
    A na ekranie radiator był właśnie mocowany do mostka północnego. :)