  • Data: 2009-02-05 08:10:09
    Temat: Re: Czy w tankbagu można wozić aparat foto?
    Od: Arni <a...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

    Ivam pisze:

    > ??? Mowisz o magnesie sterujacym glowica? Czy magnesie, ktory jest w
    > glowicy... bo to tez magnes, ale malutki, no nie? Kiedy napisalem, ze na
    > kazdy talerz musza byc min. 2 magnesy (no dobra... magnesiki) to mialem
    > na mysli te magnesy w glowicy, a nie te sterujace ramieniem glowicy:)

    ale to te od ramienia były zawsze przedmiotem pożądania ze wzgledu na
    wielkosc i siłe, natomiast wczoraj sprawdzilemi przyglowicy nie wykryłem
    zadnego pola magnetycznego. I w sumie nie dziwie sie bo tam jest
    przeciez cewka z ferromagnetykiem.

    > W nowszych dyskach glowica faktycznie jest parkowana poza talezami. Ale
    > w starszych konstrukcjach nie byly (np. ktoras z pierwszych barracud
    > miala glowice maksymalnie odsuniete, ciagle na powierzchni talerzy) i te
    > dyski bardzo zle konczyly przy upadku. Jak mi nie wierzysz to zaraz ide
    > poszukac w piwnicy/na strychu/w garazu. Jestem pewien, ze gdzies mam
    > taki dysk i tam uklad do sterowania glowica byl tak zrobiony, ze glowica
    > nie mogla zejsc z powierzchni talerza. Wkrecony byl wkret, ktory robil
    > za ogranicznik.

    były takie. Ja mam lepszy materiał poglądowy: dysk 5,25", 10 MB wysokosc
    full size czyli 2 x. Ma 5 talerzy i 10 glowic. I zeby bylo ciekawie to
    wszystkie te talerze wyciagałem i złozyłem spowrotem, dysk działa :)
    ozdoba garazu jest talerz od dysku o srednicy ok 40 cm, o pojemnosci 2
    MB na ktory spadły glowice w czasie pracy :)

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"