  • Data: 2015-04-24 22:45:00
    Temat: Re: Czy w Polsce kiedykolwiek był 'distinctive ring' ?
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Olek" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:553a9d12$0$2204$65785112@news.neostrada.pl...

    > W każdym razie telefon dzwonił tylko u _właściwego_ abonenta.
    > Każdy z abonentów miał inny numer.

    Dokładnie tak!

    Co do naszego dzwonienia - nadal spotykam, tyle, że może nie u zwykłych
    abonentów, rozróżnienie dzwonka w zależności od wiązki, z której przyjdzie
    połączenie. To już było na starych centralach elektromechanicznych, za mojej
    pracy w Tepsie na Barbary, dziś i przed wojną Św.Barbary, zakładowa
    centralka, rumuńska odmiana systemu Pentaconta, o nazwie PentaCross,
    pojemność 400 numerów, dawała inny dzwonek, gdy łączyła telefonistka z
    miasta, inny, gdy połączenie było wewnętrzne. Nie pamiętam, jak było po jej
    zmianie na elektroniczną 5ESS, w tym celu wydzielono fizycznie moduł z
    Komertela, bo fizycznie, to jedna centrala była, czy tu dzwonienie było
    różne, tego nie pamiętam, ale chyba tak. Z rzeczy najbliższej mnie obecnie,
    domofon, spółdzielnia założyła na osiedlu system DSX Linea Azurro,
    wynalazłem w danych na stronie producenta, jakoby inaczej dzwoniło przy
    połączeniu z aparatu w bramie, no tam gdzie się numer lokalu wbija i można
    wejść na swój kod, a inaczej, gdy zadzwoni inny lokator... ale jak
    konkretnie, to nie podpowiem, bo to chyba nawet się osobno programuje z
    komputera zarządzającego.

    --
    Numery telespamerów: 814605413 222768000 616285002 845383900
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)