-
21. Data: 2014-10-01 07:52:53
Temat: Re: Czy tylko ja mam takie problemy z Farnellem ??
Od: Zbych <z...@o...pl>
W dniu 2014-09-30 17:48, Marek pisze:
> On Tue, 30 Sep 2014 16:42:15 +0200, sundayman <s...@p...onet.pl>
> wrote:
>> Oczywiście. Jestem vatowcem, i normalnie księguję faktury z
> Farnella
>> (oczywiście tak, jak się to robi dla nabycia wewnątrz
> wspólnotowego).
>> Czyli - oni mi sprzedają bez vat.
>
> I faktycznie dają cenę mniejsza o vat niż jest prezentowana na portalu
> (tam chyba pokazują brutto)?
Ceny są netto, dopiero przy podsumowaniu zamówienia jest pozycja VAT i
jak masz euro nip, to masz tam 0.
-
22. Data: 2014-10-01 10:17:18
Temat: Re: Czy tylko ja mam takie problemy z Farnellem ??
Od: Marek <f...@f...com>
On Wed, 01 Oct 2014 07:52:53 +0200, Zbych <z...@o...pl> wrote:
> Ceny są netto, dopiero przy podsumowaniu zamówienia jest pozycja
VAT i
> jak masz euro nip, to masz tam 0.
Tak się dopytuję bo kilka lat temu (ale na pewno już w czasach
naszego wspólnotowego udziału) kupowałem części w jakimś niemieckim
sklepie internetowym. Ceny prezentowali brutto, raz coś kupiłem na
próbę jako os. fiz. za kwotę x. Pózniej założyłem u nich drugie konto
na dane firmowe i próbowałem kupić to samo ale zarządełem faktury z
vat0, po potyczce mailowej w końcu przysłali fakturę (mieli nip
dexxxx) ale cena brutto (do zapłaty) była ta sama tyko vat0
dopisali...
--
Marek
-
23. Data: 2014-10-01 12:18:34
Temat: Re: Czy tylko ja mam takie problemy z Farnellem ??
Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>
W dniu 2014-10-01 02:03, sundayman pisze:
>
>>> Można aktywować tylko e-invoice i dostawać fakturę na e-maila z
>>> automatu.
>
> no to teraz powiedz - gdzie to jest, bo paczę, paczę i nie widzę...
Na pomarańczowym pasku gdzie jest menu, pomiędzy "Produkty" a "Moje
konto" widnieje jak byk "OBSŁUGA ZAKUPÓW". Rozwija się toto elegancko.
Numer 7 na liście która się rozwija po najechaniu na "OBSŁUGĘ ZAKUPÓW"
to E-FAKTUROWANIE a w nawiasie E-INVOICING.
Adam
-
24. Data: 2014-10-02 01:36:56
Temat: Re: Czy tylko ja mam takie problemy z Farnellem ??
Od: sundayman <s...@p...onet.pl>
> Na pomarańczowym pasku gdzie jest menu, pomiędzy "Produkty" a "Moje
> konto" widnieje jak byk "OBSŁUGA ZAKUPÓW". Rozwija się toto elegancko.
> Numer 7 na liście która się rozwija po najechaniu na "OBSŁUGĘ ZAKUPÓW"
> to E-FAKTUROWANIE a w nawiasie E-INVOICING.
>
> Adam
Kuśwa. Muszę chyba naprawdę iść do okulisty...W podskokach...
Faktycznie jest. Nie wiem, jakim cudem nie zauważyłem.
-
25. Data: 2014-10-07 22:43:23
Temat: Re: Czy tylko ja mam takie problemy z Farnellem ??
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
> Też tak macie ??
>
Piszę, gdyż znów są jajca... a myślałem że dogadałem temat z nimi.
Kiedyś dostałem fakturę, gdzie zamiast kwot podrukowane były godziny
(Łącznie do zapłaty: 12:44). Zareklamowałem i nie zapłaciłem, ale
zapłaciłem następne.
Zablokowali mi konto i po małej awanturze wydawało się że jest ok.
Tymczasem od tego momentu moje zamówienia są blokowane przez dział
księgowości (ale nie ma na ten temat żadnego maila, trzeba sobie samemu
poszukać w liście zamówień).
Rozmawiałem z handlowcem w tej sprawie, gdyż nie przeszkadza mi
przedpłata, tylko chciał bym wiedzieć jakie są kwoty - cokolwiek dostać
od nich, jakieś potwierdzenie. Parę bieżących zamówień przeszło ok i
znów wydawało mi się że jest dobrze, mam przedpłatę, ale system działa!
Obecne zamówienie klasycznie zablokowane, znów żadna informacja nie
przyszła, a jako że jestem już przygotowany doświadczony, odczytałem z
mojego konta kwotę do zapłaty i zapłaciłem.
Teraz dostaję maila, żebym zapłacił, a tam inna kwota - transport się
nie zgadza. Różnica gówniana, ale w ten sposób zrobimy sobie
niezgodności i znów będzie jazda.
Generalnie, od tego zamówienia będę kupował u nich w ostateczności. Nie
mam czasu na pieprzenie się z tym.
Irek.N.