  • 11. Data: 2012-02-14 17:33:19
    Temat: Re: Czy to nowy katolicki zwyczaj?
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > skala tego katolickiego zwyczaju jest dość spora.

    Akurat moj Syn przygotowuje sie do I Komunii Sw., wiec i ja jestem "na
    biezaco". Nie spotkalem sie z takim zwyczajem, w kazdym razie Katechizm
    o tym milczy.
    Co do samego oszczedzania na swiatlach, to tez innym przypominam, jak
    nie reaguja, to ich sprawa. Zagrozenia tym nie stwarzaja, przynajmniej
    dla trzezwych i w miare zdrowych, a mandat to ich kasa - ich sprawa. Oni
    zaplaca, mniej Tusk z Vincentem mi zabiora.
    Technicznie moze byc tak, ze regulator w alternatorze jest zuzyty i nie
    laduje aku jak trzeba. Tak jest teraz u mnie, czeka mnie
    wymiana/naprawa, ale teraz nie mam czasu, wiec doladowuje zewnetrzna
    ladowarka. Nie kazdy ma garaz i moze gosc po prostu oszczedza prad,
    czekajac az bedzie cieplej by sie za to zabrac, a tymczasem wykorzystuje
    okazje by nieco podladowac aku.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 12. Data: 2012-02-14 17:41:01
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2012-02-14 15:49, 4CX250 wrote:
    > Użytkownik "gacek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Odpowiedziałeś nie na temat. Zawsze tak robisz?

    Czyli to o tych KNSach, czy katolikach to nie twój post?

    gacek

  • 13. Data: 2012-02-14 17:44:34
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-14 17:21, Adampio pisze:

    > Ja zrozumiałem że "czuć" jak spadają wolne obroty _silnika_ po włączeniu
    > świateł.

    LOL - zdaje się, że wszystko trzeba wielkimi literami pisać.

    > Ja mam zdziebko (ale nie zbyt) większy silnik i słyszę jak spadają wolne
    > obroty po włączeniu klimatyzacji.

    Wyłączasz wtedy klimatyzację? Piter pisał, że światła wyłącza, ponieważ
    "czuć". Idąc tropem takich wniosków należałoby wyłączać klimatyzację,
    nie używać ogrzewanej szyby, bądź też nie otwierać szyb opuszczanych
    elektrycznie, ponieważ "czuć".

    BTW - ABS też powinno się zlikwidować, ponieważ często "dopompowanie"
    płyny/ciśnienia "czuje" się dość wyraźnie na alternatorze :)

  • 14. Data: 2012-02-14 18:57:21
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Artur Maśląg pisze tak:

    > Ludzie mają klimatyzacje, a w golfie
    > alternator do świateł nie starcza?

    o ile wiem to gaźnikowe zasilanie nie ma tak sprawnego sprzężenia
    zwrotnego jak wtrysk z kompem.

    pewnie mam to zepsute :)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 15. Data: 2012-02-14 19:02:10
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-14 18:57, PiteR pisze:

    > o ile wiem to gaźnikowe zasilanie nie ma tak sprawnego sprzężenia
    > zwrotnego jak wtrysk z kompem.

    Być może, ale jakoś nie widzę uzasadnienia do wyłączania świateł
    z tego powodu. Np. ogrzewanie tylnej szyby więcej ciągnie niż światła,
    a jakoś to działa.

    > pewnie mam to zepsute :)

    Znaczy sugerujesz, że z włączonymi światłami mijania, na postoju
    silni zdycha?

  • 16. Data: 2012-02-14 19:07:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Artur Maśląg pisze tak:

    > bądź też nie otwierać szyb opuszczanych
    > elektrycznie, ponieważ "czuć".

    to zależy od czucia czującego, takie zboczenie elektryka ;)

    Zrób test, zamykaj obie szyby jednoczesnie jak przy wysiadaniu.
    Przy zapalonym silniku i przy zgaszonym. Czy jadą tak samo szybko?

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 17. Data: 2012-02-14 19:19:47
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Artur Maśląg pisze tak:

    > Znaczy sugerujesz, że z włączonymi światłami mijania, na postoju
    > silni zdycha?

    Przy jeździe. Robi kangurka przy ruszaniu spod świateł. Przy minusie na
    dworze przez pierwsze dwa trzy km.

    Przyczyną pewnie jest skręcona mieszanka żeby spełniał limit emisji
    spalin i duży pobór prądu przez grzałke w kolektorze ssacym.

    Problem zniknie wraz z ociepleniem. Juź mnie mocno nie trapi ;)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 18. Data: 2012-02-14 19:26:34
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-14 19:07, PiteR pisze:

    > to zależy od czucia czującego, takie zboczenie elektryka ;)

    Zboczeniem jest wyłączanie odbiorników, ponieważ "czuć", a nie
    sam fakt "czucia". W tym co wyciąłeś była opisana reakcja
    "silnika" na obciążenie ogrzewaną szybą, czy np. pompą ABS.

  • 19. Data: 2012-02-14 20:32:19
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    PiteR w <news:Xns9FF9C4A20760Delektronik@localhost.net>:

    > Przy jeździe. Robi kangurka przy ruszaniu spod świateł. Przy minusie na
    > dworze przez pierwsze dwa trzy km.

    Masz jakiś zepsuty samochód, albo to typowy objaw PEBKAC [1]

    > Przyczyną pewnie jest skręcona mieszanka żeby spełniał limit emisji
    > spalin i duży pobór prądu przez grzałke w kolektorze ssacym.

    Czyli PEBKAC, a właściwie [1] PEBWAP

    > Problem zniknie wraz z ociepleniem. Juź mnie mocno nie trapi ;)

    Prawa noga odmarznie? ;P

    --
    Tomasz Nycz

  • 20. Data: 2012-02-14 21:02:30
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/14/2012 07:07 PM, PiteR wrote:

    > to zależy od czucia czującego, takie zboczenie elektryka ;)
    >
    > Zrób test, zamykaj obie szyby jednoczesnie jak przy wysiadaniu.
    > Przy zapalonym silniku i przy zgaszonym. Czy jadą tak samo szybko?

    To zależy od napięcia które przy działającym silniku jest większe. Ile
    te światła zabierają? 120W, niech po stratach jest i nawet 150W to jest
    to jakieś 0.2KM. No to jak Ty czujesz taki ubytek mocy to szacun.

    --
    Artur
    ZZR 1200