    From: Andrzej Nakonieczny <d...@p...invalid>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Czy to normalna praktyka ?
    Date: Mon, 7 Jun 2004 06:50:38 +0000 (UTC)
    Sender: Andrzej Nakonieczny <d...@p...pcmedia.com.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    [...]

    > Jesli to router w MANie (nie moge w tej chwili sprawdzic), to w ogole
    > nie ma o czym mowic, nie moze miec prywatnych IP, bo z pewnoscia
    > wiele sieci ICMP z takiego adresu wytnie na wejsciu.

    Tak, to router w MANie, poza moją siecią (tj. 2 routery dalej).

    > Wpuszczanie adresow prywatnych do wlasnej sieci w ogole nie podlega

    Niestety wg. pracowników MANa jest to jedyne rozwiązanie jeśli chcę mieć
    możliwość odebrania jakiegokolwiek ICMP z tego routera.

    > rozwazaniu - to tak, jakby rozwazac wpuszczanie wlasnych adresow
    > z Internetu.

    Dokładnie.

    > Jesli sami jestesmy w prywatnej sieci, to routery wewnatrz niej moga
    > oczywiscie miec adresy prywatne z _tej_ sieci (okreslenie "ta" sieci
    > wymaga raczej uzgodnienia, by nie bylo konfliktow ani wycinania).

    I u mnie w sieci wewnętrznej tak jest ale adresów tych nie wypuszczam
    na zewnątrz i są one również niewpuszczane z zewnątrz (wycięte na
    moim routerze brzegowym, na interfejsie WANowskim).

    > Oczywiscie nie moze to byc widoczne z zewnatrz, czyli z sieci publicznej.

    A jednak były, obecnie już nie są co wcale nie zmienia sytuacji. Wciąż
    jest możliwość, że jeśli brak jest trasy do mojej sieci na tym
    "niewidzialnym" (a raczej wyfiltrowanym) routerze, to osoba chcąca się
    do mnie podłączyć nigdy się o tym nie dowie, nie dostanie odpowiedniego
    ICMP i nie będzie mogła np. skorzystać z drugiego rekordu A przypisanego
    do tej samej usługi tyle, że na IP od innego operatora (niektóre usługi
    u mnie mają podwójny rekord A) a przynajmniej nie od razu, dopiero po
    timeoucie połączenia. :( Tylko jak to wytłumaczyć pracownikom MANa ?

    Andrzej

    email: dzemik at pingwin.eu.org