  • 11. Data: 2009-07-30 06:01:04
    Temat: Re: Czy to mozliwe ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Jul 2009 22:04:28 +0000 (UTC), Wmak wrote:
    >Trzeba zbudować wzmacniacz podobny do któregoś z tych linków i sprawdzić -
    >powinno być dobrze, moc wyjściowa przy 9V na 150 omach będzie ok 2 razy
    >większa niż z Nokii, zasilanej ok 3.2V, na 32 omach.

    Tylko ze w nokii zapewne jest jakis uklad optymalizowany na Rail2rail,
    a przy 9V jak dasz "zwykly", to amplituda moze wyjsc np 3V.
    I wyjdzie nawet ciszej ..

    J.

  • 12. Data: 2009-07-30 11:40:20
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 29 Jul 2009 23:03:15 +0200 Grzegorz Kurczyk
    <g...@c...slupsk.pl> napisał:

    >I dzięki google pokonamy prawo Ohma ;-)

    Podłączałem słuchawki 600 ohmowe do discmana zasilanego z 3V (2 x LR6)
    i było wystarczająco głośno. Co prawda przy samym końcu zakresu
    potencjometru głośności, ale dało się słuchać.

    --
    I really hate this damn machine,
    I wish that they would sell it.

  • 13. Data: 2009-07-30 16:20:13
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik __Maciek napisał:
    > Podłączałem słuchawki 600 ohmowe do discmana zasilanego z 3V (2 x LR6)
    > i było wystarczająco głośno. Co prawda przy samym końcu zakresu
    > potencjometru głośności, ale dało się słuchać.

    Tak jak pisałem. Pojęcie głośno/cicho jest mocno subiektywne.
    W domowym zaciszu późnym wieczorem może być wystarczająco głośno. Na
    pokładzie samolotu PZL101 "Gawron" prawdopodobnie nie będzie słychać nic
    poza rykiem silnika ;-)

    Trzeba zmontować układ i sprawdzić.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 14. Data: 2009-07-30 20:22:02
    Od: "KarolW" <k...@g...comWYTNIJTO>

> [...]
    > W domowym zaciszu późnym wieczorem może być wystarczająco głośno. Na
    > pokładzie samolotu PZL101 "Gawron" prawdopodobnie nie będzie słychać

    Dobra moze troche odchodze od tematu ale jakie sa zalety sluchawek
    wysokoomowych ?
    No bo jakies chyba musza byc skoro sie je stosuje np w lotnictwie ?

    Pozdr
    Karol

  • 15. Data: 2009-07-30 20:35:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Jul 2009 22:22:02 +0200, KarolW wrote:
    >Dobra moze troche odchodze od tematu ale jakie sa zalety sluchawek
    >wysokoomowych ?
    >No bo jakies chyba musza byc skoro sie je stosuje np w lotnictwie ?

    Zuzywaja mniej pradu przy radiostacji zasilanej z 24V ? :-)

    J.

  • 16. Data: 2009-07-30 21:24:34
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik KarolW napisał:

    > Dobra moze troche odchodze od tematu ale jakie sa zalety sluchawek
    > wysokoomowych ?
    > No bo jakies chyba musza byc skoro sie je stosuje np w lotnictwie ?

    Hehe... pytanie co rozumiemy pod pojęciem "wysokoomowe" ? :-)
    To pewna zaszłość historyczna z czasów radiostacji lampowych.
    Następujące po nich radiostacje półprzewodnikowe często miały "na
    pokładzie" transformator dopasowujący do wysokoomowych słuchawek starego
    typu (niekiedy ten transformator był zabudowany pod tablicą przyrządów
    poza radiostacją). Starsze słuchawki elektromagnetyczne produkowane
    przez Wielkiego Brata o impedancji 2x2000om (słownie: cztery kiloomy)
    powoli były zastępowane słuchawkami elektromagnetycznymi 2x50om lun
    2x55om. Współczesne lotnicze słuchawki dynamiczne mają impedancję na
    poziomie 100..300om choć są również 1000om (ile oni musieli drutu
    namotać na te cewkę ;-)).

    P.S. Tak z ciekawości zerknąłem sobie na oferty słuchawek lotniczych
    i... wygląda na to, że ich impedancja jest chyba tajemnicą wojskową :-)
    bo bardzo rzadko ją podają.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 17. Data: 2009-08-04 21:02:09
    Od: "KarolW" <k...@g...comWYTNIJTO>

    > Wlasnie problem w tym ze:
    > 9V musi zostac,
    > uklad mostkowy odpada bo mino ze sluchawki sa mono to maja wspolna mase
    > z mikrofonem
    >
    > Niebawem przetestuje uklad na TDA7050 i dam znac jak wyniki,

    TDA7050 okazał się doskonałym wyborem, działa wyśmienicie już przy
    napięciu 5V. Na słuchawkach 150 ohm maksymalna głośność jest więcej niż
    wystarczająca. Dzięki za pomoc.
    Karol W.

  • 18. Data: 2009-08-04 21:09:54
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    KarolW <k...@g...comWYTNIJTO> napisał(a):

    > TDA7050 okazał się doskonałym wyborem, działa wyśmienicie już przy
    > napięciu 5V. Na słuchawkach 150 ohm maksymalna głośność jest więcej niż
    > wystarczająca. Dzięki za pomoc.
    > Karol W.

    Gratulacje.
    Wmak