  • Data: 2011-10-13 17:58:07
    Temat: Re: Czy to już koniec? ROHS?... i odpadające elementy
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:02887931.20111010141358@pik-net.pl...
    > Płyta główna w moim komputerze oddała wczoraj ducha - nie przetrwała
    > nawet dwóch lat :( Dowiedziałem się, że obecnie płyty główne się
    > naprawia 8-O/:-( i nie mam co liczyć na wymianę.

    Moja, GA-P35-DS3, RoHS, ma sie znakomicie (natmiast zasilacz w tradycyjnym
    lutowaniu gorzej...). Może problem w tym, że to się trudniej lutuje, że
    trzeba się bardziej przyłożyć, aby lut wykonać prawidłowo?

    > Swoją drogą - czy naprawdę wkładania pamięci do płyt nie dałoby się
    > jakoś ułatwić? bo z wersji na wersję jest coraz gorzej. Kiedyś pamięć
    > wkładało się dwoma palcami, teraz trzeba używać sporej siły :(

    No, to prawda. kumpel też trochę grzebie przy kompie i parę razy, mimo moich
    uwag, wykazał się "ponadprzecietną siłą", jak w dowcipie o policjantach, co
    mieli powkładać do pudełek klocki o różnych kształtach, zgodnie z otworami w
    wieczku... :P Kilka modułów RAM, oraz być może jedną MB, upalił w ten
    sposób, choć nie robił tego pod napięciem... Chociaż... jak ktoś się uprze,
    to żadne zabezpieczenia nie pomogą :))

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)