    From: l...@l...localdomain
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy taki obraz jest normalny? ekranowy - OT
    Date: 19 Jun 2009 22:17:23 GMT
    <gvbitd$h4c$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <gvn3e4$o6m$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <gvr8hm$n4b$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <h1gtda$5ke$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <h1h180$m5f$1@inews.gazeta.pl>

    W poście <h1h180$m5f$1@inews.gazeta.pl>,
    dominik nabazgrał:

    > Nie zgodzę się z tym, że ma tak wielkie te rozmiary bloku. Gdyby tak było
    > to na pokazanym wykresie inaczej by to wyglądało.
    > Z tego wynika, że jeśli dysk wykonuje operacje tego typu to bloki mają
    > conajwyżej 32kB, a takich plików dzisiaj tyle co na lekarstwo.

    W Wikipedii stoi, że 0.5-1MB. Ale opierają się na danych z połowy zeszłego
    roku.

    > Tyle, że tu nie podejrzewałbym tak bardzo samego dysku, co systemu plików,
    > w ogóle systemu. Zdaje się, że sam NTFS ma 4kB minimum jako blok, więc tu
    > nie ma co się szczypać. Jeśli SSD miałby 32kB rzeczywiście to bym ustawił
    > i w NTFS taki blok, i jedyne co to straciłbym kilka MEGA, ale już nie
    > szybkość.

    No jest to jedno z częściowych rozwiązań. Tylko zobacz, że nadal musisz
    zapisać 32 kilobajty zamiast 2... No i zobacz - te lepsze dyski będą to
    miały gdzieś, bo i tak same będą dokonywać fizycznej alokacji w jakichś
    zupełnie innych jednostkach (kojarzy mi się tu 4 kilobajty), w ułożeniu
    zupełnie niezależnym od tego, co sobie kernel systemu wymyślił.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )