  • 41. Data: 2010-04-04 00:12:21
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    Nadaje się, - np. były policyjne (czy jeszcze milicyjne) łodzie z silnikami
    PF 125

    p47

  • 42. Data: 2010-04-04 01:41:47
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 4 Apr 2010 00:12:21 +0200, p47 <k...@w...pl> wrote:

    > Nadaje się, - np. były policyjne (czy jeszcze milicyjne) łodzie z silnikami
    > PF 125

    A odróżniasz 115C od silnika 320CDI?

    r.
    _____________

  • 43. Data: 2010-04-04 02:09:35
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości

    > A odróżniasz 115C od silnika 320CDI?
    >
    > r.

    Odróżniam!
    I dlatego uważam, że ten silnik diesla jeszcze łatwiej będzie do tego celu
    przystosowac, bo LEPIEJ odpowiada wymaganiom stawianym silnikom napedzajacym
    łodzie.

    p47

    PS. Zamiast stawiac takie 'wyszukane" pytania postaraj się napisac
    wymieniajac konkretne argumenty, dlaczego to uważasz, iz samochodowy silnik
    diesla (jesli chcesz, to ten konkretny 320CDI) nie sprawdził się jako
    silnik łodzi?
    No i uzasadnij, dlaczego takie istniejace i pływające przeróbki to tylko
    złudzenie optyczne;-)

  • 44. Data: 2010-04-04 09:37:08
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 4 Apr 2010 02:09:35 +0200, p47 <k...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    > wymieniajac konkretne argumenty, dlaczego to uważasz, iz samochodowy silnik
    > diesla (jesli chcesz, to ten konkretny 320CDI) nie sprawdził się jako

    Bo istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że montujący go nie
    ogarnie elektroniki sterującej? Widziałeś standalone ECU do
    diesli CR z turbodoładowaniem? Czy po prostu uważasz że silnik z
    wywalonym CEL-em (jeśli w ogóle ruszy) to jest ten cymes, na
    który zainteresowany czeka z takim utęsknieniem?

    > No i uzasadnij, dlaczego takie istniejace i pływające przeróbki to tylko
    > złudzenie optyczne;-)

    Z silnikiem od Mieczysława 320CDI? Czy ze starą R6-ką z
    balerona?

    r.
    _____________

  • 45. Data: 2010-04-04 15:50:08
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 02 Apr 2010 23:58:19 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Znam co najmniej jeden jacht z turbodieslem - sprawdza się.

    Sama turbosprężarka to OK, natomiast chłodzenie powietrza po tejże może byc
    trochę trudne.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 46. Data: 2010-04-04 15:52:04
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 2 Apr 2010 14:08:08 -0700 (PDT), Jackare napisał(a):

    > raczej nie bo to nie jest pompa ssąco-tłocząca tylko obiegowa. Ona

    Ona jest odśrodkowa i zapewniam Cię, zaróno tłoczy jak i zasysa.

    > wymusza tylko cyrkulację medium chłodzącego ale nie powoduje
    > powstawania jakichś ciśnień i podciśnień w układzie. Przy otwartym

    LOL, to może jednak sprawdź ;)

    > układzie chłodzenia silnika w łodzi, gdy silnik nie pracuje - woda
    > spłynie z układu,

    Mhm. A powietrze którędy wejdzie?

    > wodę będzie podawać. Dobrze byłoby mieć też pompę elektryczną która po
    > wyłączeniu silnika po intensywnej pracy przepompowałaby jeszcze przez
    > silnik wodę chłodzącą przez minutę lub dwie, w przeciwnym przypadku
    > warto zostawić silnik na minutę dwie na wolnych obrotach aby w silniku
    > nie została gorąca woda która po jego wyłączeniu zacznie wrzeć.

    OK, a teraz się zastanów, co się dzieje w aucie po wyłączeniu i czemu jakoś
    nie wrze ;)

  • 47. Data: 2010-04-04 15:53:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 03 Apr 2010 00:03:02 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Dobrze, że poruszyłeś temat wydechu. Ja jeszcze dodam, że bardzo
    > niebezpieczne jest zassanie wody przez kolektor przy wyłączonym silniku
    > po ostygnięciu.

    No to już chyba wystarczy jakiś prosty zawór zwrotny?

  • 48. Data: 2010-04-04 19:12:42
    Od: "p47" <k...@w...pl>

> [...]
    > wywalonym CEL-em (jeśli w ogóle ruszy) to jest ten cymes, na
    > który zainteresowany czeka z takim utęsknieniem?

    Bardzo ogólnikowo to uzasadniłeś,- a czego konkretnie nie ogarnie w
    elektronice i w ogóle dlaczego ma wprowadzać jakies daleko idace zmiany (
    jakie?) do ECU? Dlaczego od razu ma wywalac CEL??
    Ponadto, generalna uwaga, - ponieważ montaż JAKIEGOKOLWIEK silnika do łodzi
    wymaga jednak wiedzy o wielu związanych z tym problemach (poczynajac od
    dobierania mocy, obrotów, do tego wielkości i kształtu sruby, układu
    wydechowego, chłodzenia, mocowania) należy załozyc, że nie będzie tego robic
    szewc (z całym dla nich szacunkiem) ale ktos, kto ma o tym pojecie.
    Dlaczego zatem akurat CR 320TD ma stanowic przeszkodę nie do pokonania, i
    "się nie nadaje"?

    p47

  • 49. Data: 2010-04-04 19:43:14
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-04, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Sama turbosprężarka to OK, natomiast chłodzenie powietrza po tejże może byc
    > trochę trudne.

    Ten akurat nie chłodzi (bo nie musi), turbina jest po to, żeby przy
    manewrach móc dysponować dużą i krótko używaną mocą. Ale z drugiej
    strony chłodzenie nie powinno być problemem - zasób wody o znanej dość
    dobrze temperaturze jest dość duży :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 50. Data: 2010-04-04 19:45:58
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-04, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > No to już chyba wystarczy jakiś prosty zawór zwrotny?

    Jest kilka rozwiązań, od syfonu do ręcznego zaworu. O zaworze zwrotnym
    akurat nie słyszałem, ale na pewno ktoś tego używa :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski