eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? › Re: Czy silnik samochodowy nadaje
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!news.unit0.net!news.
    netfront.net!.POSTED.90.246.72.105!not-for-mail
    From: MF <n...@n...noproblem.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy silnik samochodowy nadaje
    Date: Sat, 31 Aug 2019 11:58:53 +0100
    Organization: Netfront http://www.netfront.net/
    Message-ID: <e...@k...wujka.marcina>
    References: <4bb5b761$1@news.home.net.pl>
    <b...@g...com>
    <qkb0j5$rgpj$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <qkb7cc$2mu$1@dont-email.me>
    <qkb7q6$rmjo$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <5d69268e$0$6477$426a74cc@news.free.fr>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: adenine.netfront.net; posting-host="90.246.72.105";
    logging-data="85606"; mail-complaints-to="n...@n...net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.8.0
    In-Reply-To: <5d69268e$0$6477$426a74cc@news.free.fr>
    Content-Language: pl-PL
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2662012
    [ ukryj nagłówki ]

    On 30/08/2019 14:37, Mateusz Viste wrote:
    > On Fri, 30 Aug 2019 15:15:46 +0200, sirapacz wrote:
    >> W dniu 2019-08-30 o 15:12, abn140 pisze:
    >>>> Najwikszy
    >>> znaczy wolne obroty to nadal za szybko dla takiego yyy... smigla czy
    >>> jak to tam sie zwie....?
    >>
    >> Dla śruby trochę za wysoko wg mnie. Pamiętaj, że manewrujesz przy małych
    >> prędkościach. Pewnie dla diesla wystarczyłoby 1:1. Ponadto musisz mieć
    >> możliwość rozłączenia napędu i wrzucenia wstecznego biegu.
    >
    > Wsteczny bieg może też być realizowany przez samą śrubę (tak przeczytałem,
    > nie znam się).
    >
    > Mateusz

    Też się nie znam, ale gdzieś czytałem, że są dwie szkoły: falenicka to
    zwykła śruba o stałych łopatkach jak w silniku zaburtowym, prędkość
    reguluje się obrotami silnika, do tego potrzebne jest jakieś sprzęgło,
    by móc się zatrzymać, w mniejszych jednostkach do cofania wystarczają
    wiosła i praca ludzkich mięśni, w większych jest też bieg wsteczny.
    Otwocka to śruba z łopatkami o zmiennym skoku, prędkość zależy od
    obrotów i kąta natarcia łopatek, ten kąt można zmienić na ujemny, dając
    możliwość cofnięcia bez wrzucania wstecznego. Pewnie piszesz o tym
    rozwiązaniu.

    --
    MF

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: