-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!news.unit0.net!news.
netfront.net!.POSTED.90.246.72.105!not-for-mail
From: MF <n...@n...noproblem.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy silnik samochodowy nadaje
Date: Sat, 31 Aug 2019 11:58:53 +0100
Organization: Netfront http://www.netfront.net/
Message-ID: <e...@k...wujka.marcina>
References: <4bb5b761$1@news.home.net.pl>
<b...@g...com>
<qkb0j5$rgpj$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <qkb7cc$2mu$1@dont-email.me>
<qkb7q6$rmjo$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<5d69268e$0$6477$426a74cc@news.free.fr>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: adenine.netfront.net; posting-host="90.246.72.105";
logging-data="85606"; mail-complaints-to="n...@n...net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.8.0
In-Reply-To: <5d69268e$0$6477$426a74cc@news.free.fr>
Content-Language: pl-PL
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2662012
[ ukryj nagłówki ]On 30/08/2019 14:37, Mateusz Viste wrote:
> On Fri, 30 Aug 2019 15:15:46 +0200, sirapacz wrote:
>> W dniu 2019-08-30 o 15:12, abn140 pisze:
>>>> Najwikszy
>>> znaczy wolne obroty to nadal za szybko dla takiego yyy... smigla czy
>>> jak to tam sie zwie....?
>>
>> Dla śruby trochę za wysoko wg mnie. Pamiętaj, że manewrujesz przy małych
>> prędkościach. Pewnie dla diesla wystarczyłoby 1:1. Ponadto musisz mieć
>> możliwość rozłączenia napędu i wrzucenia wstecznego biegu.
>
> Wsteczny bieg może też być realizowany przez samą śrubę (tak przeczytałem,
> nie znam się).
>
> Mateusz
Też się nie znam, ale gdzieś czytałem, że są dwie szkoły: falenicka to
zwykła śruba o stałych łopatkach jak w silniku zaburtowym, prędkość
reguluje się obrotami silnika, do tego potrzebne jest jakieś sprzęgło,
by móc się zatrzymać, w mniejszych jednostkach do cofania wystarczają
wiosła i praca ludzkich mięśni, w większych jest też bieg wsteczny.
Otwocka to śruba z łopatkami o zmiennym skoku, prędkość zależy od
obrotów i kąta natarcia łopatek, ten kąt można zmienić na ujemny, dając
możliwość cofnięcia bez wrzucania wstecznego. Pewnie piszesz o tym
rozwiązaniu.
--
MF
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=