    From: Staszek27 <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Czy przejmowanie się regułami HTML ma jakikolwiek sens?
    Date: Thu, 25 Feb 2010 13:20:24 -0800 (PST)

    On 25 Lut, 18:09, "lamer" <l...@p...pl> wrote:

    > Dzieki standardom rzeczy do siebie pasuja.
    > Strona zrobiona zgodnie ze standardami zadziala na Operze, Firefoksie, IE8,
    > Safari, Chrome, na komputerarch, telefonach komorkowych, palmtopach,
    > konsolatach itp.
    Pasują także strony, których kod urąga wszelkim standardom. Gdyby było
    inaczej 99% stron WWW nie działałoby.
    > Przestrzegajac standardow piszesz tylko raz, jedna wersje strony, a nie dla
    > kazdej przegladarki osobno.
    Np. tworząc stronę na tabelach, wrzucając do nich obrazki będące w
    rzeczywistości tłem także nie musisz pisać pod wszystkie przeglądarki.
    Tak jest z większością stron.
    > Duze firmy czesto maja strony zrobione zle, bo:
    > 1) sa to stare strony, latane wielokrotnie, co nie sprzyja jakosci kodu
    Czyli łatwiej łatać jak popadnie zamiast systematycznie, wg reguł?
    Chyba tak skoro wszyscy tak robią.
    > 2) duze firmy olewaja klientow, bo maja ich az nadto
    Portale internetowe działają bez problemów.
    > 3) szef duzej firmy ma gdzies standardy, dla niego sie liczy ile ma wydac, a
    > marny programista jest tanszy...
    Czyli taniej jest zrobić stronę byle jaką skoro nie pociąga to za sobą
    żadnych konsekwencji.
    > Jesli ja pisze strone zgodnie ze standardami, potem kod przejmie ktos inny,
    > kto zna standardy, to nie bedzie mial problemu, zeby kontynuuowac, bo kod
    > jest bardziej "elegancki"
    Ba, mnie samemu łatwiej powracać do własnych prac jeśli są stworzone
    wg jakichś jasnych reguł.
    > Pisanie strony zgodnie ze standarami nie zajmuje wcale wiecej czasu jesli
    > programista zna standardy.
    Wpierw trzeba poznać te standardy i sposoby obchodzenia błędów
    przeglądarek.
    > A jak programista nie zna, to niech zmieni zawod, bo jest marnym
    > programista.
    Do tego się nie odniosę, bo to raczej argument ad personam. :-)
    Robert Kusmierz napisał:
    > Pomaga, ale mylisz kodowanie i pozycjonowanie.
    Czy pomaga w zmierzalny sposób? Zresztą, sam niżej napisałeś, że...
    > Treść, to się liczy. Kod to dodatek.
    Czyli można olać kodowanie jeśli ma się poprawną treść? Wyniki
    wyszukiwarek by na to wskazywały.
    > Niemniej ogólnie pojęte standardy pozwalają zmniejszyć całkowitą objętość
    > kodu
    Z tym oczywiście się zgadzam. Tylko: kogo obchodzi kilka kilobajtów
    przy sekundowym transferze rzędu niejednokrotnie kilku megabitów?
    > wymierną wartość dla indeksacji w wyszukiwarce
    Dyskusyjne w kontekście wyników zwracanych przez wyszukiwarki.
    Stawiam tezę: być może poprawne kodowanie wpływa na pozycję, ale - z
    tego co zaobserwowałem - w stopniu pomijalnym. Koszty poniesione na
    pisacza HTML są zapewne wyższe niż zyski.
    Wniosek: pisanie zgodnie ze standardami jest nieopłacalne.
    Dziękuję i proszę o dalszą polemikę