    From: Kapsel <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Czy przejmowanie się regułami HTML ma jakikolwiek sens?
    Date: Thu, 25 Feb 2010 19:42:04 +0100

    Thu, 25 Feb 2010 06:26:07 -0800 (PST), Staszek27 napisał(a):

    > Pragnę postawić tytułowe pytanie. Czasami gdy klikam sobie na pierwsze
    > w kolejności strony sugerowane przez wyszukiwarki oglądam kod; nie
    > zauważyłem by strony stworzone według ścisłych reguł HTML pojawiały
    > się częściej na wysokich miejscach. Czy pisanie strony zgodnie z
    > zaleceniami W3C zamiast tak jak akurat pasuje jest celowe jeśli chodzi
    > pozycjonowanie? Z moich doświadczeń wynika, że nie.

    Google faktycznie olewa standardy.
    Niemniej ogólnie pojęte standardy pozwalają zmniejszyć całkowitą objętość
    kodu, co nabiera znaczenia dla Google. Do tego stosowanie standardów często
    nakłania twórcę do poznania i korzystania z mniej popularnych i pozornie
    niepotrzebnych tagów i atrybutów (title, alt, h(x), itp.), co ma już
    wymierną wartość dla indeksacji w wyszukiwarce.

    Parę lat temu zadawałem tu na grupie podobne jak Ty pytania. Polecili mi
    książkę J. Zeldmana "Standardy sieciowe", czy jakoś tak. Ona jest już
    stara, ale otwiera oczy na istotę standardów i szybko się nawracasz i nie
    chcesz wracać do starych nawyków ;) Spróbuj!

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net