    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Czy podrasowywać zdjęcia?
    Date: Mon, 1 Aug 2011 21:52:16 +0200

    Dnia Mon, 1 Aug 2011 16:23:34 +0200, de Fresz napisał(a):

    > Po pierwsze Barco (jeśli mowa o monitorach) zdechło już dawno temu. Po
    > drugie trochę czym innym jest projektowanie www, a czym innym obróbka
    > zdjęć do tego. Ja wiem, że teraz każdy ma Szopa i każdy "umie w nim
    > zrobić cudeńka", ale są jeszcze firmy gdzie nad konkretnej częścią
    > roboty pracuje specjalista od tejże dziedziny właśnie. Po trzecie aż
    > taka wierność kolorystyczna przy WWW (ogólnie) nie jest potrzebna - w
    > zupełności wystarczy monitor za 3-6k zł (przy powierzchni 24")
    > oprofilowany kolorymetrem. A i taki za 2k zł też da radę.

    No węc właśnie dlatego zaskoczony byłem Twoją wcześniejszą wypowiedzią. Z
    armatą szedłeś na wróble. Jesteśmy na grupe WWW :-)

    > Wierz mi, to o czym piszę wyżej, to nie jest jeszcze półka "aż tak
    > precyzyjnych mechanizmów kalibracji", bo ta się dopiero zaczyna powyżej
    > nastu k zł i faktycznie do www jest to w znakomitej większości
    > przypadków overkill. Rozwiązania budżetowe, czyli oprofilowany monitor
    > za 2-4k zł coraz częściej goszczą w domach co bardziej ambitnych
    > amatorów fotografii, to już od dawna nie jest jakiś Everest
    > technologiczny.

    Amatorów fotografii... ale nie o nich tu rozmawiamy. Klient, który dokonuje
    destrukcji zdjęcia do poziomu niższego niż z telefonu komórkowego z
    pewnością nie jest amatorem fotografii.

    > Jak to mówią - im dalej w las, tym więcej drzew, Color Management
    > wymaga pewnej higieny, jak nie stawianie monitora tuż przy niczym
    > nieprzysłoniętym oknie, ale przy tym poziomie jaki jest wystarczający
    > do obróbki pod WWW, nie trzeba szaleć z pracą w ciemnicy.

    Trochę mnie z tropu zbijasz. Do niedawna to były moje tezy :-)