    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Czy operator przechowuje treść smsów ?
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    <m...@i...localdomain>
    <wxbs04xlsqee.1tuk9mvg9gxe4$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <1mdgzoj19stu9$.y65mx48h9ao1$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <vcavvpmagd50.zab728lo6jk3$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <gnsx66iv0lr5$.7qpserb7ezfw$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <3rp1rzzgcso0$.1uil7ojvxx7kf$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Date: Sat, 13 Jul 2013 23:02:18 +0200

    Dnia 13 Jul 2013 20:17:06 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Październik którego roku? I co podłączyli -- BITNET, czy Internet?

    1990. BITNET - no bo internetu jeszcze w Polsce nie bylo.
    Ale dzieki temu pozniej internet byl szybciej - o ile pamietam to
    jakies multipleksery do modemow dostawili.

    > Zdecydowanie nie był. Kont na samym początku założono kilkaset (coś
    > koło 400, tak mi po głowie kołacze). Dawano je często według klucza:
    > w pierwszej kolejności Najznamienitszym Profsrorom. A wiadomo jakie
    > podejście do komputerów miewają najznamienitsi. Dostęp oczywiście był
    > tylko 'in situ' -- na korytarzu CIUW stało chyba ze sześć terminali,
    > do których w lecie 1990 mało kto podchodził. Więc komfort korzystania
    > był duży.

    No, ja mialem na PWr podwojne szczescie - znajomych w centrum
    obliczeniowym, i jakas stara linie z CO do "mojego" budynku zaledwie
    pietro nizej. No i obrotnego profesora, ktory jakos to zalatwil.
    Hm, ale do czego mnie wtedy przylaczyli ?

    -w-Polsce-cz1.html
    > Jakoś to tak chaotycznie i nieskładnie opisane.

    no bo ludziom pamiec zawodzi, niektorzy odeszli, a i inicjatywy byly
    troche chaotyczne.
    Tym niemniej jak widac ktos wpadl na pomysl (wyczytal w zachodnich
    czasopismach ?) miedzyuczelnianej sieci i zaczal realizowac.
    A ze na poczatku wiedzialo o niej paru ludzi z lokalnego CI ..
    no bo i po co byloby sie z druga uczelnia laczyc ?
    Przypominam ze w latach 80-tych to komputerow "osobistych" w zasadzie
    nie bylo.

    > Ani ona duża, ani mała. Po prostu charakterystyczna dla BITNETu.
    > Innej ten standard nie przewidywał.

    A to nie wiem. Raczej odpowiadal owczesnym umiejetnosciom robienia
    modemow.
    Komunikacje zapewnial jakis dodatkowy "serwer komunikacyjny" do
    komputera IBM, i podejrzewam ze wielkic problemow by nie bylo aby
    podniesc predkosc.

    > Właściwie to ono było zbyteczne. Wystarczył program do zalogowania się
    > na koncie uniksowym lub na mainframe. W tym drugim przypadku faktycznie
    > był problem. Praca z peceta (z jego klawiaturą i organizacją ekranu)
    > na dużym IBM, to był horror. Ale zanim wyłączyli PLEARN, to jeszcze
    > zdarzało mi się użyć linuksowego programu x3270. Komfort większy niż
    > przy oryginalnym terminalu IBM.

    A to nie wiem - powinien byc chyba jakis przyzwoity emulator pod DOS ?
    Wymagal karty synchronicznej(SDLC?), i tu mi sie wlasnie zaczyna
    dziura w pamieci - karty takiej nie mialem, to do czego mnie
    podlaczyli ? Bo transmitowalem z simtela zawziecie ...

    Pozniej uzywalem programu TN3270 i sobie chwalilem, ale to juz do
    unixow i w trybie vt100.

    J.